• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vreemde ratel bij de kachel.... (Astra H '05)

jaimey

Post weleens wat
Ik had al een filmpje geplaatst bij een ander topic maar ik dacht laat ik even netjes zelf een topic maken.

Ik heb een vreemde ratel in de kachel zitten. Ik denk zelf dat het iets met de kachel te maken heeft aangezien het geluid er alleen is als de blower aan staat (aangezien het nu koud is gast automatisch de verwarming aan) het geluid loopt synchroon met mijn toerental. Ik hoop dat iemand een idee heeft..

Het gaat om een Astra H GTC uit 2005

http://youtu.be/TLAZCszt8a4

Nee zo niet, maar heb je al een keer geprobeerd je airco uit te zetten d.m.v de ECO functie te gebruiken dan staat er ECO in je scherm(staat ook wel in je service boekje hoe je dit aan/uit zet)

Kan namelijk zijn dat het de airco pomp is die je hoort(deze loopt wel mee met het toerental) als het dan weg is weet je genoeg en klinkt ook heel vaag in de auto(heb het zelf namelijk ook dacht eerst ook dat het van de kachel kwam)

De blower heeft verder ook niks met het toerental te maken, dus zal ook niet harder draaien als je gas geeft.

Het is inderdaad de airco pomp. Vraag ik mij alleen af of het kwaad kan. Het vreemde is dat hij het niet altijd doet. Op er moment dat ik de A-C uit en daarna weer aan zet kan het zijn dat het geluid weg is. Min later is het er ineens weer zonder verandering van mij.

Je kan de airco vloeistof eens af kunnen laten tappen en opnieuw vullen inclusief nieuwe olie voor de pomp

Kan zijn dat ie er beter van wordt, maar heb er zelf ook last van kan verder geen kwaad, hij gaat vanzelf stuk.

Hahah ja komt idd een beetje raar over, zelf heb ik het dus ook maar wel veel minder, maar als jij er mee kan leven dan zou ik dat doen(pomp is namelijk niet goedkoop)

De Astra is gister bij de VOD geweest, airco is bijgevuld en hij is nu stil. Ik hoor nu alleen de kachel motor zelf tikken volgens mij. binnenkort maar even loshalen en kijken of er iets aanloopt..

bedankt voor de tip van het bijvullen!!!!!!!!! :wors

Ik ben bang dat het bijvullen alleen niet genoeg was. Heb nu 100km na het vullen gereden en ik merkte dat de auto soms heel even inhield en dat ik een korte ratel hoorde.

Vandaag maar eens wat beter gaan luisteren. Het geluid is er aller eerst alleen als de airco aan staat. Zet ik de aurco uit is het allemaal perfect. Op het moment dat de airco aan gaat hoor ik een ratel van 2 seconde waarbij ik duidelijk aan de toerenteller ziedat er iets niet klopt.

Koelen doet hij prima maar het is wachten tot de pomp ermee stopt. Ik heb op het forum gelezen dat de spoel er nog wel eens kapot wil gaan.. Wat zijn de symptomen van een defecte spoel?

Je ziet idd aan je toerental dat je pomp inslaat dat heeft mijne ook is normaal.

En je airco spoel werkt magnetisch, als deze stuk is werkt de airco gewoon niet meer, gaan meer stuk is niet echt een voorafgaand iets waarvan je kan zeggen nu gaat ie stuk

Terug
Naar boven