• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vreemde storing elektrische achterraam portieren

Hallo allen,

Bij onze zafira type 2 bj 2007 zit een vreemde storing in de elektrische achternamen, ze willen alleen naar beneden en niet meer omhoog zowel links als rechts. Alle bedrading is doorgemeten en er zaten een aantal draaiboeken in die hersteld zijn, echter gaan de ramen alleen naar beneden en niet meer omhooggevallen. Ook zijn alle zekeringen nagekeken en allemaal goed. Ook de zekeringkast onder de motorkap is nagekeken en geen slechte contacten. Heeft iemand enig idee wat er een mogelijke oorzaak is? De motor is goed, die is uitgewisseld met een andere. Ik vermoed iets in de bc, deze is ook al uitgelezen.

En hoe kan ik op een simpele manier de ramen weer dichtkrijgen, vorige keer moest ik de complete bevestiging en motor verwijderen enin de bovenste stand terugbrengen

Heb je de auto al eens uit gelezen staan daar mogelijk foutcodes is van de module van de ramen.

Terug
Naar boven