• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vreemde storingen Opel Astra

@J.Ron wrote:Goedenmiddag. Hopelijk kan iemand mij op dit forum verder helpen. Ik heb een Opel Astra 16.1 8 kleppen. Vandaag had ik onder het rijden een abs lampje wat brandde, ook de gordelspannerlampje brandde en de stuurbekrachtiging viel uit. De radio ging ook zo nu en dan spontaan uit.

Dit heb ik twee keer eerder gehad, dan met minder lichtopbrengst van de verlichting en het uitvallen van de motor. Zet ik de motor uit en start hem weer is alles weer goed. OOk het starten gaat soms niet. Diverse pogingen en er gebeurt niets. Wacht ik een uurtje dan gaat het starten zonder problemen. Toen ik later vandaag terug reed, was er met de auto ineens niet aan de hand.

Ik sta voor elke suggestie open.

Mvg

Nou ik heb ook dat probleem

22uur vrij van me werk stap me auto in en hij starte gewoon niet

Accu lampje brande uiteindelijk anwb gebeld doe slingerde hem weer aan

Volgende dag niks geen problemen zoals rest van de week

Toch maar nieuwe accu gekocht en iets zwaardere

Maar naar enkele weken begon mijn accu lampje te branden naar moeilijk starten sprong hij aan en viel mijnlampje uit en had weer stuurbekrachtiging en deed hem weer uit en weer zonder moeite ging hij weer aan nu 2 maanden niks aan de hand maar heeeeeeel af en toe heeft mijn auto dit ook

Nooi achtergekomen wat het nu kan zijn mijn op com gaf niks aan .

Ik vermoed accu weer kapot of hij word niet opgeladen door mijn dynamo

Hangt er ook van af. Rij je veel met de wagen ? Korte stukjes rijden zijn killers voor accu.s zeker met dit koude weer. De opbrengst van de acc.s is zeker niet optimaal met temperaturen zoals hier.

Bij jou lijkt het als of je een verbruiker hebt als je de wagen afsluit. Die trekt langzaamaan je accu leeg.

@Vannos wrote:Hangt er ook van af. Rij je veel met de wagen ? Korte stukjes rijden zijn killers voor accu.s zeker met dit koude weer. De opbrengst van de acc.s is zeker niet optimaal met temperaturen zoals hier.

Bij jou lijkt het als of je een verbruiker hebt als je de wagen afsluit. Die trekt langzaamaan je accu leeg.

Heb 1 ledje constant branden

Maar had eerst een 51 amp accu erin uit mijn hoofd

Nu zit ik op een 71 amp accu

Maar die is splinter nieuw

Ik rij elke dag 50 kilometer ongeveer dus denk niet dat daar aan kan liggen

Maar zou het eens in de gaten houden

@marijnl1988 wrote:@Vannos wrote:Hangt er ook van af. Rij je veel met de wagen ? Korte stukjes rijden zijn killers voor accu.s zeker met dit koude weer. De opbrengst van de acc.s is zeker niet optimaal met temperaturen zoals hier.

Heb 1 ledje constant branden

Maar had eerst een 51 amp accu erin uit mijn hoofd

Nu zit ik op een 71 amp accu

Maar die is splinter nieuw

Ik rij elke dag 50 kilometer ongeveer dus denk niet dat daar aan kan liggen

Maar zou het eens in de gaten houden

Ook met een te grootte accu moet je oppassen !

als je een te grote accu hebt dus zeg even 20 of 30 ah meer dan origineel is er wel kans dat je de startmotor beschadigd

dus bij het starten kan de startmotor geen tegen spanning meer leveren . Dat wil zeggen dat de stroom die door je startmotor gaat

zeer groot is, als de spanning niet voldoende daalt heb je wel eens kans door die grote stroom dat je startmotor wikkelingen zichzelf los gaan solderen

dus eigenlijk mag je niet zomaar een accu met grotere capaciteit monteren :D

Bedankt voor zoveel reacties. Ter aanvulling, mijn vrouw attendeerde op een gevalletje waarbij de auto overging in de zogenaamde noodloop.

Na het stilzetten van de motor geen probleem meer en op de terug weg ook niet. Het probleem doet zich voor na ca 40 50 kilometer te hebben gereden. De eerste keer onstond er een probleem bij het activeren van de cruise control.

Laatst had ik weer minder opbrengst van de verlichting en reed over een weg met enkele kleine gaten en door de "klap"was ineens de verlichting weer volop.

Nu is het redelijk compleet.

tja zwak brandende verlichting kunnen meestal een paar dingen zijn.

- slechte accu

- slechte verbinding van massa

- gebroken kabels

- geoxideerde verbindingen

ieder geval de moeite om dit even te controleren ! aangezien je over een hobbel rijd en het weer goed is !

@Astra-H wrote:Als je in de buurt van Haarlem woont, kan ik hem uitlezen ;-)

Nee helaas niet, dat is best een stukje rijden. Bedankt voor het aanbod

@Vannos wrote:tja zwak brandende verlichting kunnen meestal een paar dingen zijn.

- slechte accu

- slechte verbinding van massa

- gebroken kabels

- geoxideerde verbindingen

ieder geval de moeite om dit even te controleren ! aangezien je over een hobbel rijd en het weer goed is !

Dat zijn inderdaad zaken die deze week aan bod komen. Hopelijk kom ik er af. Heb met deze auto al pech genoeg gehad. Bedankt voor je meedenken

Op aanraden vam kleine Paul heb ik ook na enkele kilometers te hebben gereden de accu gemeten en deze was rond de 11 volt. De accu is inmiddels vervangen. Van de week ga ik een andere massakabel op de auto zetten en zal dan weer een update doen

Ik zal toch echt even de diverse massa punten schoonmaken oa motor naar carrosserie accu naar carrosserie en er zijn nog tal van andere bij je handrem onder het kapje mss nog een ff allemaal opzoeken

@Baz wrote:Ik zal toch echt even de diverse massa punten schoonmaken oa motor naar carrosserie accu naar carrosserie en er zijn nog tal van andere bij je handrem onder het kapje mss nog een ff allemaal opzoeken

Bedankt voor je reaktie. In het eerste kader heb ik al een update geplaatst. De accu is vervangen. Alle zichtbare punten qua massa zijn schoongemaakt en ingespoten en er is een een nieuwe dikke massakabel geplaatst. Sindsdien hebben de storingen zich niet meer voorgedaan :D

Terug
Naar boven