• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE

@kadett4x4 wrote:hier op het forum stond er een tijd geleden ook een te koop.

was van iemand die iets met een manta had, dacht ik.

dr anthrax, ofzoiets.

groeten.

Klopt dat was ik die van mij is verkocht alleen was de mijne bewerkt samen met een gasklep. Scheelde wel een paar pk en merkte wel lichte verschil

@kadett4x4 wrote:hier op het forum stond er een tijd geleden ook een te koop.

was van iemand die iets met een manta had, dacht ik.

dr anthrax, ofzoiets.

groeten.

Klopt dat was ik die van mij is verkocht alleen was de mijne bewerkt samen met een gasklep. Scheelde wel een paar pk en merkte wel lichte verschil

@Peter_89 wrote:En toch zijn ze het waard. Snap best dat veel mensen hier het onzin vinden. ken ze zelf uit de rally sport. autocrosers zijn er ook gek op. Normaal zijn die motoren redelijk getuned.. en alle kleine beetjes helpen ;)

Klopt, ze mogen geen lexmaul bv, er moet een gm nmmr op zitten, en dus ze zijn gek op zulke onderdelen met gm nmmr

@Peter_89 wrote:En toch zijn ze het waard. Snap best dat veel mensen hier het onzin vinden. ken ze zelf uit de rally sport. autocrosers zijn er ook gek op. Normaal zijn die motoren redelijk getuned.. en alle kleine beetjes helpen ;)

Klopt, ze mogen geen lexmaul bv, er moet een gm nmmr op zitten, en dus ze zijn gek op zulke onderdelen met gm nmmr

ik heb gehoord van een rallycrosser dat een maat van hem hem had en dat die inlaat meer koppel toenamen aan gaf op de dyna dan een lexmaul of et ook waar is gaan idee maar in de cros lijkt et me wel lekker

ik heb gehoord van een rallycrosser dat een maat van hem hem had en dat die inlaat meer koppel toenamen aan gaf op de dyna dan een lexmaul of et ook waar is gaan idee maar in de cros lijkt et me wel lekker

@KRSA2000 wrote:Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

Edit:

Ik ben er al achter...

Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).

Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk... Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.

:hmmz

dis motoren zijn ook geleverd met coscast kop

@KRSA2000 wrote:Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

Edit:

Ik ben er al achter...

Dit type spruitstuk werd geleverd op dis motoren. Dus met KS859 kop, en als ik me niet vergis hadden deze kleinere inlaat en uitlaatpoorten net als de KS400 (vergeleken met coscast en KS700 koppen).

Lijkt mij wel een vreemd combo eigenlijk... Een vergroot spruitstuk met een verkleinde kop.

@Oenatje wrote:@KRSA2000 wrote:Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

Edit:

Ik ben er al achter...

Dat klopt... dat zijn versterkte versies van de KS859 koppen, dus ook met de kleinere in en uitlaat poorten!

@Oenatje wrote:@KRSA2000 wrote:Icm welke cilinderkoppen zijn deze inlaatspruitstukken geleverd?

Edit:

Ik ben er al achter...

Dat klopt... dat zijn versterkte versies van de KS859 koppen, dus ook met de kleinere in en uitlaat poorten!

maar als je dus een 2.5 heb moet die grotere poorten dan helemaal helpen of is dat dan niet het geval of kan ik beter lexmaulen?

is trouwens voor de sprint

mvg wijtze

maar als je dus een 2.5 heb moet die grotere poorten dan helemaal helpen of is dat dan niet het geval of kan ik beter lexmaulen?

is trouwens voor de sprint

mvg wijtze

Er bestaat ook nog een spruitstuk die je niet kan vinden in de EPC van opel. Ik heb toen dat nummer van een Werks Kadett GSi spruitstuk overgeschreven. Deze had een motorsportnummer.. En deze was aanzienlijk dikker dan een originele.

Alleen met me stomme kop ben ik dat nummer kwijt geraakt...

Je zou ook gewoon die betreffende persoon kunnen bellen, om te vragen wat voor nummer erop staat. Dan is deze hele discussie niet nodig over of tie het waard is.........

Er bestaat ook nog een spruitstuk die je niet kan vinden in de EPC van opel. Ik heb toen dat nummer van een Werks Kadett GSi spruitstuk overgeschreven. Deze had een motorsportnummer.. En deze was aanzienlijk dikker dan een originele.

Alleen met me stomme kop ben ik dat nummer kwijt geraakt...

Je zou ook gewoon die betreffende persoon kunnen bellen, om te vragen wat voor nummer erop staat. Dan is deze hele discussie niet nodig over of tie het waard is.........

ja da klopt maar het ligt er ook aan wat je der mee wil doen crossen of sprinten is tog anders

meer koppel of meer pk wat vin je belangrijker

ja da klopt maar het ligt er ook aan wat je der mee wil doen crossen of sprinten is tog anders

meer koppel of meer pk wat vin je belangrijker

als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!

Heb er 2 liggen.

naar 't schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.

als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!

Heb er 2 liggen.

naar 't schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.

@felix wrote:als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!

Heb er 2 liggen.

Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?

Terug
Naar boven