• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vrije slag rempedaal

Tomvt

Post vaak
hoi,

heb net me nieuwe wilwood remmen voor gemonteerd en het systeem ontlucht maar nu zit mijn rem helemaal onderin, de wilwood klauwen zijn voor standaard hoofdremcilinder dus daar ligt t niet aan. Ik heb wel het systeem ontlucht met de handrem er nog op, zou het daar mee te maken kunnen hebben?? Morgen doe ik t nog eens zonder handrem erop.

Nou weet ik wel zeker dat tijdens dat de rembekrachtiger enzo gedemonteerd was de schroef om de vrije slag af te stellen gedraaid is, denk zelf ook dat t meeste hierin zit. Maar nu de vraag, hoe bepaal ik de vrije slag in het pedaal, ben er eerder mee bezig geweest en weet daarom dat t moeilijk te bepalen is of ie nu al remt of niet..

hoe bepalen jullie dat?? (betreft Manta B)

mvg tom

Ontlucht,nee als je rempemdaal wegzakt,kunnen dat maar 2 dingen zijn.

Lucht,(valse kan ook) of te weinig remvloeistof.

Jou verhaal beschreven is het lucht,valse lucht.

Kan niet anders.

Ook nippels gecontroleerd"?

?? Mijn rempedaal zakt niet weg, heb ik ook niet gezegd, rem zit helemaal onderin en daar heb ik druk en blijft er druk dus lek of lucht, denk t niet...

Gaat er mij puur om hoe ik de vrije slag moet bepalen

niet dat ik weet.

Heb het bij mijn manta toen ook proef ondervindelijk af gesteld (booster senator 3.0 en HRC rekord 2.2_

heb hetzelfde probleem gehad

maar bij mij kwam het door de remdrukverdeler. die kreeg ik niet goed ontlucht.

uiteindelijk tog gelukt

heb m wat uitgedraaid en is nu een stuk beter, mag nog wat hoger... maar ik kan er iig mee remmen en keuren dus das al heel wat...

Terug
Naar boven