• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vrijrijden

Moet er een kenteken zitten op je circuitracer.. bij welke organisaties kun je dan niet meer rijden..

Ben bezig met een astratje klaar te maken, maar eigenlijk zoun hyet beste zijn dat ik me niet meer aan de apk eisen hoef te houden.. en dus vrij er op los kan gaan..

origineel gepost door johani500driver

lees net in de nieuws brief dat 20 september niet door gaat en daarvoor in de plaats 14 september is gekomen.

Mooi kut, nu kan ik niet mee.

Ja klopt wij gaan nu ook de 14e jammer dat je niet mee kan nu.

me wagen uitlijnen(hoop dat t allemaal lukt ivm werk en afspreken bandenboer:o, idd erg klote dat het nu de 14e is ipv de 20ste maar goed effe doorwerken

kennen we weer jagen:jerry

Groeten

ging toppie vandaag:jerry

paar opels gezien(niet zoveel)

-astra opc

-c kadett coupe c20let

onze witte kadett en corsa a

Groeten nick

ik zit een beetje te kijken voor een corsa om op het circuit te gaan rijden.

nu staat dit te koop op dit forum in het te koop topic

is dit wat voor het circuit, is een c20ne met f16 bak uit een astra, of is het leuker om een 16klepper te gebruiken?

of is een blok die af en toe het niet doet, niet wijs om aan te beginnen?

ik ben niet heel erg een techneut dus voor mij wel makkelijk dat z'n blok er al werkend in zit, en als ik het uit elkaar moet gaan halen dan kan ik eerst zien hoe het zit en krijg ik het daarna denk ik wel weer in elkaar.

maar misschien moet er nog veel gewijzigd worden en dat het dan niet uitmaakt of dat het blok er al in zit?

of is het zowiezo niet wijs om een auto met blok te kopen wat af en toe het om een vage reden niet doet?

graag jullie reacties, dan zien jullie mij misschien ook wel de volgende keer op zandvoort.

tja, een NE tje is wel leuk in een a corsa, maar toch is een 16v leuker, je zou deze wel als basis kunnen gebruiken en er dan een 16v in hangen, die past er nu 1:1 in

maar dan word die wel prijzig ( is die nu al )

paar maanden geleden heb ik mijn c20xe corsa verkocht voor 1750... die was ook al omgekeurd e.d.

en dat was een doorgelaste gsi als basis

als ik jou was zou ik een goedkoop corsatje zoeken en die dan zelf ombouwen naar de motor van jou keuze, als je t met een NE zou doen kan je voor +- 1250 zelf een corsa a bouwen, en met een xe zou je op +- 1500 uitkomen

oke, bedankt voor je reactie,

hier kan ik wel wat mee, ik denk dat ik dan iig voor een 16klepper gaat, dan blijf ik gewoon nog even zoeken.

k*t maandag 25 okt gaat het vrijrijden op zandvoort niet door, maar dit verplaatst naar zondag 31 okt.

dat is jammer want dan kan ik niet.

Wij wel allemaal:wors:wors:wors

Hoop op goed weer kan ik me slicks goed heet rijdenking:king:

Groeten nick

ps corsa a c20ne perfect voor circuit en als de motor stuk loopt heb je voor +-200 een ander blok ;) ,, kijk maar na die rooie corsa a c20ne bij ons dat ding gaat als de brandweer!!!

Ik ga ook als het droog is. Corsa is opzich wel leuk, maar de wegligging van een Kadett is echt veel beter. Je moet aan een A Corsa veel aanpassen om de wegligging net zo goed te krijgen. Maarja snel zijn ze wel dus veel plezier zal je er zowiezo mee hebben :D

Alles staat klaar, morgen vertrekken we vroeg dan hebben we mooi de hele dag:angel::angel

Groeten nick en de rest:thumbup

Het was NAT op zandvoort.

iedereen weer heel thuis gekomen.

de kadett heeft 8 sessie van 20 min doorstaan.

voor de volgende keer wel een paar andere bandjes regelen pirelli p5000

geeft dus bijna nul grip

theun

Heb ik deze kadett niet op een ambulance door de pitsstraat zien rijden, of was dat een ander?

wij waren er ook, met een zwart-groene A-corsa 2l. 8-klepper(buur) en een rode B-corsa met een c20xe(corsafarmer)

die van het kleine plaatje leeft niet meer.

kan dat je hem op een trailer gezien hebt.

om 9:00 kochten we de kaartjes voor in totaal 8 sessie's

om 10:00 ging de auto voor het eerst de baan op.

eerste uur 1 keer toer en 1 keer sport.

zit een kooi in de auto dus gezeur.

daarna omgezet in sport en supersport.

alleen de laatste sessie was een beetje kort ivm crash bmw e36.

geloof dat we rond 15:00 het circuit verlieten.

alles gelukkig weer heel thuis.

theun

mag ie als een een kooi erin hebt niet in de toerklasse rijden dan? dat is apart.

en even over je banden, hoelang doe je daarmee?

kwil namelijk met me dagelijkse auto eens gaan rijden maar een maat van me heeft dat gedaan maar kon gelijk nieuwe banden kopen.

Terug
Naar boven