• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vroeger

Origineel gepost door Jo

Ik zat dus weer helemaal fout.

Blijkt dat de uitbouw gewoon op is gebleven, enkel de kleur is gewijzigd.

Ik weet ook niet hoe ik daar bij kwam;

Scannen0017.jpg

Kenteken bestaat nog steeds, zie ik,

APK verlopen, ook reeds in 2001

tgog mooi is ie zeker niet, maar toch al slechtere dingen gezien hoor. In het bordeaux is ie al iets beter te doen dan in die kleurboek.

Origineel gepost door cruez

Origineel gepost door Jo

Ik zat dus weer helemaal fout.

Blijkt dat de uitbouw gewoon op is gebleven, enkel de kleur is gewijzigd.

Ik weet ook niet hoe ik daar bij kwam;

Scannen0017.jpg

Kenteken bestaat nog steeds, zie ik,

APK verlopen, ook reeds in 2001

tgog mooi is ie zeker niet, maar toch al slechtere dingen gezien hoor. In het bordeaux is ie al iets beter te doen dan in die kleurboek.

de rasta manta noemde wij dat ding altijd,maar volgens mij bestaat hij niet meer.

Mijn eerste B-manta kocht ik in '83.

Helemaal origineel met chrome bumpers.

Na enkele maanden zag ie d'r uit als op de eerste foto.

Na 11 jaar vele uren sleutelwerk werd ze verkocht.(onderste foto)

Scannen0018.jpg

De nieuwe eigenaar ging binnen enkel maanden met haar op het dak. carroserie werd vervangen door een nieuw model. Kenteken werd officieel omgezet onder toezicht van de douane;)

Origineel gepost door JoDe nieuwe eigenaar ging binnen enkel maanden met haar op het dak. carroserie werd vervangen door een nieuw model. Kenteken werd officieel omgezet onder toezicht van de douane;)

Hoe gaat dat in zen werk dan??

Origineel gepost door henk 400rr

Ik meende dat bij de paarse kleur die rare kapjes er nog op zaten toen deze bij kellerhuis stond, het viel me op dat zelfs de achterkant van de nummerplaten paars gespoten waren.

Hier de opmerking die ik bedoelde:

Manta A Modified

believe this is a dutch car, and if I'm right, this car is a good example of how not to modify your manta. There are some characters who try but dont come close to this car.

It was resprayed a few years later in a Bordeaux-red metallic paint without dismanting (even the back side of the plates where red!).

Later the car got a 2.0 16V engine and was mostly seen at sprint events and race meetings in which it fortunately received some damage and got its original nose again, we hoped for some more damage so that the car would look better but sadly that didn't happen.

taste_police01.jpg

Hier lees ik toch weer dat ie later weer o.a. zijn originele neus kreeg.

Heeft ie dan later nog 's een keer onder handen genomen?

ik weet het niet meer.

Wel heb ik z'n woonplaats nog even opgezocht.

Blijkt 'De Wijk' te zijn, ergens naast Meppel.

Nu weet ik even niet waar de provincie grenzen liggen, het kan mischien ook nog wel Drenthe zijn.

Hij moest wel, want hij had bij een sprint op Assen de tijdwaarnemening platgereden + een aanvaringkje gehad met de "lokale" vangrail.

De wijk ligt nog net in Drenthe zo te zien.

:cry:cry:cry doet me tog altijd zeer deze topics te zien, financieel in de knoop, dan helpt de manta verkopen toch geen ruk, en astie te verrot wordt gattie de garage in voor restauratie, nee de 1.8s gaat nooit meer weg, en wss krijgt hij er nog wel manta vriendjes bij ook, B maar mischien ook A:afro

Ook deze zie je nog maar weinig,

Hier S.S. in actie in Almere 1992

Op de achtergrond zie je volgens mij @manta24v naast z'n pa.

Vraag me wel eens af, of hier (Almere) niets meer kan worden georganiseerd.......

Scannen0019-1.jpg

Origineel gepost door mantaroel

mantabaarlo2.JPG

Weet iemand wat voor velgen dit precies zijn, althans, de zichtbare velg op deze foto? Ik heb ze ook eens onder een c-kadett met 2,4 compressor gezien, maar ik vraag me nog steeds af welk merk en typenaam deze velg heeft.

Origineel gepost door Jo

Ook deze zie je nog maar weinig,

Hier S.S. in actie in Almere 1992

Op de achtergrond zie je volgens mij @manta24v naast z'n pa.

Vraag me wel eens af, of hier (Almere) niets meer kan worden georganiseerd.......

Scannen0019-1.jpg

WHAAAA Ja dat zijn wij ;) In me jonge jaren :P

Terug
Naar boven