• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vroeger

Amerikaanse Manta's zijn hier in Nederland volgens mij op een hand te tellen, paar jaar geleden stond er nog 1 op Marktplaats, het zal wel importeren worden ben ik bang voor.

Trouwens wel bijzonder die SR tellerset

@Duurt wrote:@Kadett1.2 wrote:@wolfhounds wrote:zit net op RDW te kijken heb nu pas echt oude manta gevonden

68-HD-81

Manta 19S bruin

Datum eerste toelating 23 juli 1901

Datum laatste tenaamstelling 3 oktober 1995

dit is ook een oudje; 00-67-UA

een A Manta met datum eerste toelating 30-06-1940, 1e tenaamstelling is dan wel weer 07-04-1972.

is wel mooi voor als je auto nog buiten de oldtimer regeling valt haha

Voeger werden de papieren nog getypt en was waarschijnlijk een maandagmorgen gevalletje

Wel voordelig; heeft geen APK verplichting meer want is ouder dan 1963.

Bouwjaar staat nog extra aangegeven 30-06-1940 onder Opmerkingen ! (zie rdw-site)

@wolfhounds wrote:nog een foto van een UU

8712277626_810bfc466e_k.jpg

ik heb nog foto van 12-68-UU met duekje naast koplamp

8711208113_8eaf5e2b44_k.jpg

en deze is bijna UU

bijde foto's uit 80er jaren

Ik kwam laatst bij wasco groothandel in Maastricht in gesprek met de bedrijfsleider en toen bleek dat hij ooit eigenaar was van de goudkleurige hj-46-jh, ik herken deze auto namelijk van een foto welke de goede man nog altijd in zijn portemonnee heeft :thumb

Ook de bumper rechtsvorm was op die foto al beschadigd.

Ik meende dat hij hem gekocht had bij auto geusselt in Maastricht, misschien weet iemand meer van deze auto? :afro

Die goudkleurige HJ-64-JH is destijds verkocht aan Johan Peters uit Weert. Hij was de laatste eigenaar, de krullebol rechts naast de auto.. Johan was een maat van Hans Vunderink en was ook nog even op visite tijdens het laatste limburgweekend.

Beiden, de goudkleurige en de groene zijn afkomstig van het destijds beruchte mantaclubje Hulsberg. De groene leeft nog steeds , en was ook bij de fotosessie in Venlo, alwaar hij ook woont.

@Kadett1.2 wrote:@wolfhounds wrote:zit net op RDW te kijken heb nu pas echt oude manta gevonden

68-HD-81

Manta 19S bruin

Datum eerste toelating 23 juli 1901

Datum laatste tenaamstelling 3 oktober 1995

dit is ook een oudje; 00-67-UA

een A Manta met datum eerste toelating 30-06-1940, 1e tenaamstelling is dan wel weer 07-04-1972.

de 00-67-UA is van mij geweest en had idd bouwjaar 1940 is ook apk vrij dat vertelde mij de nieuwe eigenaar

dit is hem

@wolfhounds wrote:er zijn veel manta's met UU

die rode was van goede vriend van me die goude had 13-00-UU

11-69-UU

12-04-UU

12-36-UU

12-47-UU

12-60-UU

12-68-UU

13-40-UU

deze kentekens zijn nog zeker rijdende

deze zondag gespot, was al heel wat jaartjes in de familie

@Duurt wrote:@wolfhounds wrote:toch wel he niet zoon japans ding

Ik wist het wel, maar maar TE's liggen niet voor het oprapen maar mooie Manta's zijn er genoeg

Als je hem voor begin september hebt kun je ook nog naar het 30 jarig bestaan van de club, zie je vast veel bekende Manta's en eigenaren :thumbup

Je kunt altijd een poll maken met de keuze tussen Manta en Skyline

Gewoon nieuw topic maken en naar beneden scrollen voor poll

Ik denk dat ik wel weet welke het meest gekozen word :angel

Manta 150 PK

Skyline 411 PK

Mijn zwager (mantaei) had zon ding daar kan geen Manta tegenop :jerry :jerry :jerry

@wolfhounds wrote:vond nog wat op zolder ben ik nog niet tegen gekomen op het net

8838195269_198797d81a_o.jpg

komen deze afbeeldingen niet uit het blad Style en stond er niet een gele auto op de voorpagina?

Deze foto's van bovenstaande manta heb ik in 1989 gemaakt.

Het gaat om de rode manta,die vond ik zo mooi dat ik de mijne ernaast gezet heb.

Wat wel grappig is dat ik nu een A-Manta heb met kenteken 34-20-XG.

Terweil op de foto's te zien is dat de rode A kenteken 34-02-XG heeft.

Foto's zijn genomen bij het autotron,niet bij een Mantatreffen

dat is echt een mooie manta.

mn vader heeft in 1983 een 1900 automaat gehad echt het zelfde maar dan in het zwart.

ik zoek nog zo n achter spoiler voor mn vauxhall.het mooie spul is niet meer te vinden.

@manta73 wrote:

Deze foto's van bovenstaande manta heb ik in 1989 gemaakt.

Het gaat om de rode manta,die vond ik zo mooi dat ik de mijne ernaast gezet heb.

Wat wel grappig is dat ik nu een A-Manta heb met kenteken 34-20-XG.

Terweil op de foto's te zien is dat de rode A kenteken 34-02-XG heeft.

Foto's zijn genomen bij het autotron,niet bij een Mantatreffen

Hier nog een plaatje met de eigenaar.

Manta bestaat volgens mij niet meer, foto genomen bij het int. Manta-A treffen in kiel ik denk in 1989.

Familie van hem werkte bij een verchromerij zodoende bijna alles onder de kap verchroomd.

Toen de Manta echt af was en er niets meer te verchromen viel is hij met een andere hobby begonnen, bromfietsen :hmmz

Terug
Naar boven