• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

WAAR 3 PUNT GORDELS VASTMAKEN

wil graag 3 punt gordels inbouwen

nu kunnen ze tussen de achterbank vast

maar ik ben bezig met een grote showaudio inbouw dus das geen optie

ze kunnen ook naar de achtergordels maar dat vindt ik dan weer niet mooi omdat het dan over de audio heen hangt

kan er ook een beugel achter stoelen worden gemaakt

dat ze daar aanvast kunnen komen

net zoals bij een rolbeugel

dan zit er ook een tussen beugel achter de stoelen

zijn daar ook beugels die achter de stoelen kunt bevestigen

of mag je ook gewoon een beugel op de vloer lassen

achter de stoelen zo dat hij daar aan vast kan

GRAAG WAT TIPS

:thumbup

achter de stoelen kan, maar dan wel op dezelfde hoogte als de gaten is je stoel zitten.

als je de beugel op de vloer wil doen, zijn de gordels zinloos. kun je ze beter eruit laten.

dan staan ze onder een hoek, en als je dan naar voren klapt, word je alsnog een stuk naar voren getrokken.

je kunt een beugel ter hoogte van de bevestigin waar nu de geleder zit maken, op je B-stijl.

Maar persoonlijk zou ik ze gewoon naar achter doen.

dan met een kliksystem ertussen, als je naar een show gaat, dat je ze los kunt hangen achter je stoel.

Het gaat namelijk wel om je veiligheid natuurlijk he.....

haha gaat meer om de show mar wil ze niet boven mijn audio hebben

als het maar voor apk goed zit

liefst zou ik ze achter de stoel naar beneden doen

en als je nou een stel 8mm gat boort in de vloer er een moer op last en m dan vast schroeft ?

lijkt mij deugdelijk bevestigt

origineel gepost door SRLandgraaf

en als je nou een stel 8mm gat boort in de vloer er een moer op last en m dan vast schroeft ?

lijkt mij deugdelijk bevestigt

ja maar mag dat ook :hmmz:hmmz

kun je deze platen niet ergens achter de stoelen lassen

en daar in vast zetten

klik linkie aan

origineel gepost door sjoerdie

achter de stoelen kan, maar dan wel op dezelfde hoogte als de gaten is je stoel zitten.

als je de beugel op de vloer wil doen, zijn de gordels zinloos. kun je ze beter eruit laten.

dan staan ze onder een hoek, en als je dan naar voren klapt, word je alsnog een stuk naar voren getrokken.

je kunt een beugel ter hoogte van de bevestigin waar nu de geleder zit maken, op je B-stijl.

Maar persoonlijk zou ik ze gewoon naar achter doen.

dan met een kliksystem ertussen, als je naar een show gaat, dat je ze los kunt hangen achter je stoel.

Het gaat namelijk wel om je veiligheid natuurlijk he.....

Op vloer achter de stoel bedoel je?

Mijn 3 puntsgordel zit vast op de bank.....

Heb platen met m10 moeren onder de auto.

Naast de stoel zitten niet aan de stoelframe maar aan de carroserie...2x op het originele punt en in de tunnel ook 2 platen met moeren gelast.

Kun je niet googlen op diverse meetings en daar de foto's bekijken. Neem aan dat er zat gasten zijn die een showauto gebouwd hebben met audio en gordels! Wie weet doe je nog een goed idee op.

Achter de stoelen op de grond zou ik niet doen nee, komt niet goed!

Zo'n beugel voor achter de stoelen kan je kant en klaar kopen, zal er vast ook wel zijn voor een Corsa B.

Gewoon even zoeken naar "Harnessbar" :)

Zo ziet dat er dan uit:

95057-1112019.jpg

Was dat nou weer voor een lelijk ding dan?!

das toch het zelfde als dat je de gordels gelijk naar de vloer gooit?

origineel gepost door manta1977

Zo'n beugel voor achter de stoelen kan je kant en klaar kopen, zal er vast ook wel zijn voor een Corsa B.

Gewoon even zoeken naar "Harnessbar" :)

Zo ziet dat er dan uit:

95057-1112019.jpg

Lekker als je iemand achterin hebt zitten en je krijgt een aanrijding.. Kun je meteen door naar de tandarts..

Terug
Naar boven