• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waar behandelen jullie je auto mee. Lak rubbers ramen etc

origineel gepost door Ali-GSI

ik zie hier dat men altijd velgenreinigers gebruikt met zuren er in... maar behandelen jullie je wielen ook nog na dan? Of gewoon onbeschermd?

Wat zal dat zuur op den duur doen denk je? ;) Gaat geheid je lak aantasten...

Mijn eigen velgen behandel ik altijd met vaste wax na die tijd.

Dat het je lak aantast ben ik niet met je eens, dat gebeurt wanneer je het niet goed gebruikt, of goed afspoelt.

In het weekend maak ik bij Bleeker meestal de bedrijfsbus en demo schoon. Deze doe ik elke week met velgenzuur, en dit voor al meer als een jaar lang ! Hier kun je niets van zien.

Dus dat het geheid je lak aantast is niet waar, je moet het alleen met verstand gebruiken.

Ik kom denk ik wel op je ''open dag'' kun je zelf mijn velgen eens bekijken.

Wat zal dat zuur op den duur doen denk je? ;) Gaat geheid je lak aantasten... Daarom gewoon ff bij mij komen voor een bussie Rim Wax van Smartwax en en bussie Purple Rain Velgenreiniger... Dit is niet zuur, en werkt perfect met de rimwax.

Gewoon goed afspoelen met genoeg water en regelmatig in de wax zetten doet echt een hele hoop.

Welke wax maakt niet zoveel uit, gebruik zelf de wax die ik ook op m'n auto gebruik maar turtelwax werkt ook prima (blijft wat minder lang zitten)

En het wil niet zeggen dat ik Meguiars ineens laat vallen ofzo, alleen heb ik Smartwax gewoon iets hoger zitten qua kwaliteit... Het is dan ook weer een paar eurotjes duurder :P

Wil je iets wat beter is dan Mequiars : Poorboy's !

De prijs ligt nog eens op 3/4 van wat Mequiars kost.

Gr. Arjan

In het verleden deed ik m'n auto en die van m'n ouders altijd met shampoo en poetsmiddel van cartec (gebruiken ze op m'n werk).

Sinds kort ben ik overgestapt op:

- Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo

- Meguiars Quik Clay Detailing System

- Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

Ik moet zeggen dat ik helemaal fan van meguiars geworden ben. Echt geweldig spul. De shampoo zorgt ervoor dat de auto echt enorm glimt en het water loopt er zo af, bijna geen zeemwerk meer nodig en kalk vlekken zie je al helemaal niet.

Heb m'n auto nu éénmaal geclayd, dit geeft echt zo'n geweldig resultaat. Ben er wel 4,5 uur mee bezig geweest maar dan is de lak zo enorm glad, echt ongelooflijk. Je wilt niet weten hoeveel zooi er op je lak blijft zitten na het wassen:( Heb nu m'n Astra en de Antara van m'n ouders geclayed en heb nog de helft van de detailling spray over en de clay kneed je makkelijk schoon zodat er zeker nog een aantal auto's mee gedaan kan worden.

Daarna poetsen met de tech wax en nu 6 weken later en 1 wasbeurt verder is de auto nog spekglad en glimt onwijs hard. De vliegen die op de auto zitten van het rijden vallen er grotendeels met de regenbuien van de afgelopen dagen weer af:D

De wax poets supermakkelijk in met de meegeleverde pad en je hebt bijna niets nodig (goed voor de portomonnee). Het laat ook geen witte poeder achter wat met het poetsmiddel van cartec wel gebeurt.

Voor het kunststof en de banden gebruik ik overigens altijd vinyl van cartec en voor de ruiten; glass foam van dezelfde leverancier. Ik heb hier nog geen beter middel voor gevonden. Vinyl zorgt dat het kunststof mooi zwart wordt en glimt alleen moet je wel zorgen dat je het niet aanbrengt als het binnen 24 uur gaat regenen want dan krijg je strepen op de lak (die je er overigens erg makkelijk afveegt). Verder spreekt de glass foam voorzich neem ik aan.

Dit was het wel zo'n beetje, het is alweer een flink verhaal geworden zie ik:P

Nog ff een foto van het poetsresultaat, zonder gevinylt te hebben;):

DSC_0049.jpg

Zo een setje met Bilt-hamber 200 gr klei is binnen en een detailer spray.

nu regent het dus nog even wachten met kleien. hmm dat klinkt raar.

Ik was/poets me auto alleen met meguiers en poorboy's world, die laatste kan je ook in de volle zon gebruiken. EN hij glimt altijd weer.

Als mijn auto's gedaan worden gebruik ik

- Mequiars Clay

- Mequiars Shampoo

- Poorboys Spray & Wipe

- Poorboys APC

- Mequiars NXT techt 2 wax

Maar ik stap steeds meer over op: Poorboys te bestellen op: www.carclean.nl

Lekker goedkoop, en Poorboys word nu al enkele malen beter geacht dan Mequiars, en die mening deel ik.

En bij elke bestelling krijg je een verassing van ongeveer 10% van je aankoopbedrag.

Het word verzekert verstuurd, en je verassing is geen sleutelhanger, maar echt iets wat je kunt gebruiken bij het schoonhouden/poetsen van je auto.

origineel gepost door Pastra

- Mequiars Clay

- Mequiars Shampoo

- Poorboys Spray & Wipe

- Poorboys APC

Lekker goedkoop, en Poorboys word nu al enkele malen beter geacht dan Mequiars, en die mening deel ik.

En bij elke bestelling krijg je een verassing van ongeveer 10% van je aankoopbedrag.

Het word verzekert verstuurd, en je verassing is geen sleutelhanger, maar echt iets wat je kunt gebruiken bij het schoonhouden/poetsen van je auto.

ben ik met je eens, heb ik geen poetskliniek voor nodig. Ik heb zelf een vast poetsgroepje en goede uitleg van carclean gehad.Goede gasten daar.:thumbup

origineel gepost door Pastra

- Mequiars Clay

- Mequiars Shampoo

- Poorboys Spray & Wipe

- Poorboys APC

mooie site! alleen jammer dat er niks geen omschrijving staat bij de producten...

en een heel gezellig en leuk forum ook nog:D

Er worden onderling veel tips gegeven en ervaringen uitgewisseld, ook helpen leden elkaar regelmatig en zijn er bijna maandelijks workshops:thumbup

T mooie vind ik dat ze er bij carclean niet op uitzijn om het duurste middel te verkopen maar om jou een advies te geven wat goed bij jou en je auto past.

gr Wilma

Bovenstaande bericht was dus van mij, Zag net te laat dat Arjan nog ingelogd stond.

Maar ik ben dus een tevreden lid van carclean

origineel gepost door Wilma

Bovenstaande bericht was dus van mij, Zag net te laat dat Arjan nog ingelogd stond.

Maar ik ben dus een tevreden lid van carclean

misschien dat ik ook maar eens wat meer naar dat forum ga kijken dan als ik het zo hoor :D ik gebruik nu spul waar ik niet echt over te spreken ben, zou de krasjes(automatische wasstraat) op mijn motorkap weg moeten halen. Hele dag bezig geweest met de auto nog geen resultaat :S ja ok hij glimt wat meer nu :cool:

Daar kan je bijvoorbeeld de Dap voor gebruiken!

Dat is een poetsmachine die niet met die doeken werkt, maar met pads in verschillende gradaties.

Juffer1/Wilma hebben er 1, en via het forum van www.carclean.nl worden inderdaad ook workshops georganiseerd over bijvoorbeeld de werking van de machine in combinatie met verschillende pads/middeltjes.

Ook hebben we met de AstraTuningClub met een auto of 20 een workshop gehouden in samenwerking met de jongens van Carclean! Ze nemen echt de tijd voor je, en willen het liefst alleen maar dat je auto mooier vertrekt dan toen hij uit de fabriek kwam rollen. En wat Wilma/juffer1(lastig hoor die 2:jerry) al zei: ze zijn er niet op uit om het duurste te verkopen. Als ze een Mequiars product X hebben van 20 euro, maar van Poorboys is dat product X beter, en kost maar 12.50 zullen ze je Poorboys X aanraden!

Ondanks de audi r8:wub:wub van die big chief denken ze niet aan de euro's! Het is een uit de hand gelopen hobby.

Die audi R8 heeft hij dan ook niet uit de winst van zijn huidige bedrijf, maar had hij hiervoor al!

@ Silverspeed: de SSR serie van poorboys is waarschijnlijk heel geschikt voor jou. Wij hebben de auto daar bijna swirlvrij (die kleine wasstraat krasjes) gekregen. Voor meer tips en adviezen kun je beter op foru.carclean kijken ;) ik weet al redelijk wat, maar de jongens aar kunnen het veel beter uitleggen ;)

Terug
Naar boven