• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waar draad automatische choke aan verbinden varajet2

knoll

Post weleens wat
hey,

waar moet je de draad van de automatische choke van de varajet2 aan verbinden? want de kabel is niet voorzien in mn wagen want zat vroeger 16n in want hij blijft niet draaien als ik mn gas los is wellicht daarvan?

weet er iemand raad over die varajet en hoe je stationair gemakkelijk kunt verhogen in detail aub ;)

alvast bedankt want ben ten einde raad

Greets,

Alex

hm goed idee mantadevil ligt die ook onder stroom onder contact mss? want denk niet dat die choke mag blijven 12v krijgen ;)

choke slaat vanzelf dicht dacht ik

wand heb zelf nooit problemen hier mee gehad

en had die van me schoonmoeder ook zo aangesloten 19N en die had ook geen problemen

ah ok denk dak misschien deel van mn probleem heb gevonden heb daarnet om dichtingspasta geweest en gelijk eens gevraagt om nieuwe gas kabel te bestellen

nu blijkt dat die kabel die ik nu heb 3cm langer is misschien is hij gewoon niet strak genoeg de gas kabel want is nog redelijk slapjes en staat op het max gespannen morgen middag heb ik de juiste kabel van een 2.0S want nu gebruik ik nog de gas kabel van 16N

zien wel ;) intussen carb deftig monteren merci voor de tip greets

Alex

Ik vroeg dit laatst ook en het antwoord was: Een geschakelde plus dus 12V vanaf het contact ik heb hem op mijn gasinstallatie zitten.

hm heb geen gas installatie zitten? ;-) hoe doe je da best 12v onder contact? ;) zekeringkast? of toch via de ruitewisser kabel?

Greets

volgens mij zitten er aan je zekeringkast achterzijde bij de relais nog vrije contactjes waarvan 1 een geschakelde + is en de andere een vaste +?

die van mij zit ook geschakeld op de zekeringkast moet dus wel kunnen lukken

maar dit gaat dan over een gt

mag nooit een constante plus zijn dan blijft er stroom op staan

en gaat de choke bij een koude motor niet meer dicht

ahzo :) ga morgen zien of mij dat lukt om een geschakelijke + eraan te hangen ;-) geen zo'n super handige met auto electriek ;)

nou ik heb eens een detail foto gezien van deze aansluitingen en die schijnen ook gewoon van onder het dashboard te vinden zijn.

als ik het ff probeer te omschrijven..

de relais en stekkers zitten in een soort vierkant uitsparingen.

en deze aansluitingen zaten net buiten een van die connectors.

dus gewoon de platte plaatjes voor een kabelschoen op de drukken.:hmmz

en dan idd ff meten welke op het contactslot werkt....

ik heb dat eens gelezen bij een blog over een auto radio aansluiten met een vaste en geschakelde + bij een b manta...

mss ergens op dit forum of, mantaclub.nl of het opel power forum..

origineel gepost door knoll

hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?

even de multimeter erop volt dus gewoon parallel. even zonder contact moet hij dus 0 volt aangeven draai je de sluitel om 12 volt draadje erop en dat is alles.

Terug
Naar boven