Ik zal binnekort de route hierop zetten die wij gaan rijden en gelijk even kijken hoeveel km het gaat worden.
Ik heb namelijk al veel verhalen gehoord dat het daar super mooi is . Alleen jammer dat we eerst 28 uur moeten varen naar Finland.
Harold
Zonde vind ik....die 28 uur op de boot. Wij zijn bovenin Denemarken (Hirtshals) op de boot gestapt waar je met 8 uurtjes rijden staat vanuit midden Nederland. Vanuit Hirtshals de (snel)boot gepakt naar Kristiansand (3.15 uur varen) of naar Larvik (3.45 uur varen). En kost je 5 a 6 tientjes met 2 personen en een personenauto. Natuurlijk moet je dan meer kilometers rijden, maar dit is echt duizend malen mooier dan op die boot zitten. Maarjah dat is mijn mening he
Hoe lang doe je over de hele trip? Lijkt mij dus ook ontzettend gaaf een keer te doen Oww heb je de punten in googlemaps opgeslagen? Dan kan ik ze exporteren naar me Tom Tom
Wij hebben er 3.5 week over gedaan. Maar dan hadden we ook een erg druk bezet programma. Bijna elke dag reizen. We hebben 3 x 2 nachten op dezelfde camping overnacht en voor de rest op elke camping maar 1 nachtje gestaan. Ook hebben we veel gebruik gemaakt van die trekkershutjes. Kosten zo'n 30 a 35 euro per nacht. Scheelt je natuurlijk de tent opzetten en afbreken en het is heerlijk warm. Vooral in het noorden waar het 3 graden was overdag. En dat in eind juni.
Ik ben idd bezig geweest om de route in googlemaps te krijgen. Maar omdat ik bijna het hele alfabet aan plaatsen had ingevoerd en googlemaps het niet meer aan kon liep de boel vast. Kon nog net een printscreen maken.
Trollstigen en Preikestolen is idd erg fraai en indrukwekkend,
evenals de hoogvlakte Hardangervida, maar ook het Geiranger Fjord vind ik zeer indrukwekkend !
Heb daar goeie herinneringen aan en kom daar graag, en krijg d'r erg veel zin in weer bij het zien van de foto's van DeKleineMan !
Noorwegen heeft overigens veel mooi routes, (en bezienswaardigheden, en zowiezo een overweldigend mooie natuur) ik weet ze allemaal niet zo bij naam, zou is aan me pa moeten vragen, maar paar jaar terug gedaan voor 't laatst, midden in de zomer tussen de sneeuwwallen doorrijden, bij route naar europa's grootste gletsjer, zeer indrukwekkend. Was nog een andere route, maar die was toen gesloten, ivm aardverschuivings gevaar ivm. overmatige regenval in die periode.
Jah klopt. Om door die hoogvlaktes te rijden is echt super! Aan de GeirangerFjord hebben we nog 2 nachtjes gestaan. Erg indrukwekkend zoals je al zegt. Verder zijn de Lofoten en de Vesteralen eilanden echt super! Vooral als je dan ook nog walvissen en orca’s te zien krijgt.
De laatste kilometers naar de Noordkaap zijn minder mooi. Lange wegen door kale vlaktes. Waar weinig te zien is (op rendieren na) Maarjah als je al zo ver bent….is het zonde om terug te gaan
Als iemand nog info nodig heeft….vraag gerust. We hebben een dagboek bij gehouden deze vakantie dus heb info zat. Wat betreft routes, tolwegen, overtochten, campings of de kosten hier van enz enz.
Hier nog een paar pics om dit hele verhaal af te sluiten:
Stegastein:
Andenes:
Andenes:
Laksforsen:
Geirangerfjord:
Geirangerfjord:
Hoogvlakte:
Verdens Ende:
Flåm: