• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waar ga je deze zomer op vakantie met je vectra

Ook dit jaar mag de V6 zich weer bewijzen op de volgende lange trips:

Val Thorens 2x waarschijnlijk

Oschersleben (Opeltreffen)

Livorno (Italie)

Bolthenhagen (Oostzee DLD)

Boohh, mooie foto's De Kleine man ! :thumbup Duit in het zakje van mijn kant;

Geiranger 2004, hadden daar een huisje met uitzicht op Fjord met uitzonderlijk mooi weer (22+ grad.celcius) :wub

De goeie ouwe tijd, toen de cruise liners van Costa nog bleven drijven en Capt. Schettino nog geen macho-waaghals was.. :jerry

dsc00483ts.jpg
dsc00447kq.jpg

dsc00520e.jpg

Na al aantal keren in Bergen te zijn geweest en altijd regen (plaats met de meeste regendagen per jaar in Noorwegen) kwamen we zo aan toen we onze rondreis door Noorwegen begonnen..

dsc00129r.jpg

dsc00142tl.jpg

Boohh, mooie foto's De Kleine man ! :thumbup Duit in het zakje van mijn kant;

Geiranger 2004, hadden daar een huisje met uitzicht op Fjord met uitzonderlijk mooi weer (22+ grad.celcius) :wub

De goeie ouwe tijd, toen de cruise liners van Costa nog bleven drijven en Capt. Schettino nog geen macho-waaghals was.. :jerry

dsc00483ts.jpg
dsc00447kq.jpg

dsc00520e.jpg

Na al aantal keren in Bergen te zijn geweest en altijd regen (plaats met de meeste regendagen per jaar in Noorwegen) kwamen we zo aan toen we onze rondreis door Noorwegen begonnen..

dsc00129r.jpg

dsc00142tl.jpg

Mooie foto's, Jerremy. Mooi weer zo te zien :D Toen wij aan de Geirangerfjord stonden kwam de volgende dag de Queen Mary2 aanvaren. Één van de grootste passagiers schepen van de wereld. Gigantisch wat groot!!! Helaas heb ik geen foto van bovenaf. Dan kon je de verhouding nog beter zien....

img1301ci.jpg

En dat mooie weer in Bergen is zeldzaam! Toen wij er waren kwam het ook met bakken uit de lucht.....

384974_106043719514487_100003265775593_27454_391425722_n.jpg

Hier nog een plaatje van de Preikestolen. Waar ik met mn vriendin op het puntje zit.... 604 meter boven het water!

img1353089314.jpeg

Mooie foto's, Jerremy. Mooi weer zo te zien :D Toen wij aan de Geirangerfjord stonden kwam de volgende dag de Queen Mary2 aanvaren. Één van de grootste passagiers schepen van de wereld. Gigantisch wat groot!!! Helaas heb ik geen foto van bovenaf. Dan kon je de verhouding nog beter zien....

img1301ci.jpg

En dat mooie weer in Bergen is zeldzaam! Toen wij er waren kwam het ook met bakken uit de lucht.....

384974_106043719514487_100003265775593_27454_391425722_n.jpg

Hier nog een plaatje van de Preikestolen. Waar ik met mn vriendin op het puntje zit.... 604 meter boven het water!

img1353089314.jpeg

Thanks, jouw foto's mogen er anders ook zijn ! Helemaal top :thumbup Ja idd. QM II is idd groot, en 1 vd grootste, alleen the Oasis o/t Seas van RCCL moet ze voor zich dulden, maar QMII is wel mooier ! Maar klopt, dagen zonneschijn in Bergen schijnen in een jaar op 1 hand te tellen te zijn.. Ook een mooi land (stad/staat, of metropol eigenlijk, en hoort bij China nu), alleen niet echt bereikbaar om ff met een Opeljte heen te rijden voor vakantie, maar ooit hoop ik er met me Opeltje wel te kunnen rijden als ik er woon.. Hong Kong... Een Metropol met een van de meest fantastische geografische liggingen, m.i. kan geen andere stad daar tegenop, stad en natuur zo harmonieus, als bijv. Repulse Bay.. heb er jaren geleden me hart verloren... :wub Alleen nog ff door sparen een woning (appartement op weet ik hoeveel hoog) kan je daar zowat niet tot eigendom maken, zo duur, een auto bezitten kost net zoveel als hier in NL 4 middenklassers op naam hebben. king:

stitched001d.jpg

p1000711d.jpg

p1000225s.jpg

p1000538e.jpg

Thanks, jouw foto's mogen er anders ook zijn ! Helemaal top :thumbup Ja idd. QM II is idd groot, en 1 vd grootste, alleen the Oasis o/t Seas van RCCL moet ze voor zich dulden, maar QMII is wel mooier ! Maar klopt, dagen zonneschijn in Bergen schijnen in een jaar op 1 hand te tellen te zijn.. Ook een mooi land (stad/staat, of metropol eigenlijk, en hoort bij China nu), alleen niet echt bereikbaar om ff met een Opeljte heen te rijden voor vakantie, maar ooit hoop ik er met me Opeltje wel te kunnen rijden als ik er woon.. Hong Kong... Een Metropol met een van de meest fantastische geografische liggingen, m.i. kan geen andere stad daar tegenop, stad en natuur zo harmonieus, als bijv. Repulse Bay.. heb er jaren geleden me hart verloren... :wub Alleen nog ff door sparen een woning (appartement op weet ik hoeveel hoog) kan je daar zowat niet tot eigendom maken, zo duur, een auto bezitten kost net zoveel als hier in NL 4 middenklassers op naam hebben. king:

stitched001d.jpg

p1000711d.jpg

p1000225s.jpg

p1000538e.jpg

Dit jaar in de Mei-vakantie eerst met de sleurhut naar "de Paal" in Bergeijk.

Begin Juli twee weekjes naar camping "Le moulin de la Pique" in de franse Dordogne.

Kijken hoe de 2,2 direct het doet, ten opzichte van de vorige 2,2 Dti, in de bergen.

En... Oppassen met de benzine in Frankrijk.

Ik ga gewoon super tanken, want op die bio-benzine die ze daar verkopen loopt de direct niet goed.

Dit jaar in de Mei-vakantie eerst met de sleurhut naar "de Paal" in Bergeijk.

Begin Juli twee weekjes naar camping "Le moulin de la Pique" in de franse Dordogne.

Kijken hoe de 2,2 direct het doet, ten opzichte van de vorige 2,2 Dti, in de bergen.

En... Oppassen met de benzine in Frankrijk.

Ik ga gewoon super tanken, want op die bio-benzine die ze daar verkopen loopt de direct niet goed.

Even aanwakkeren dan maar.... Slovenië met de Vectra Station. :smiley-car:

Iemand nog leuke tips? Uiteraard gaan wij ook een paar dagen naar Ljubljana.

Wij gaan naar Kroatië om daar drie weken te verblijven. Helaas heb ik mijn caravan daar achtergelaten omdat mij omega me in de steek liet op 50 kilometer van de camping. Het is dan de bedoeling dat de caravan weer mee naar huis gaat lekker achter de Vectra 2.2 indirect.

Kunnen weer volgende jaar naar Spanje Salou of omstreken. Lekker veel kilometers maken. Maar weet wel dat als ik terug ben in Nederland misschien toch maar een nieuwe complete koppelingsplaat met bij behoren ga in bouwen, zodat de reis naar Spanje vloeiend zal verlopen. Ik heb nog geen idee hoelang deze er al in zit maar staan niet graag stil in de Franse bergen.

:yahoo: :bye:

Aankomende zomer gaan we met de Vectra naar Toscane. :applause02:

Een kleine 2 maanden geleden nog met de Vectra op wintersport geweest in Puy-St. Vincent (Frankrijk), en dat beviel goed met onze dochter van 9 maanden. Heerlijk zoveel ruimte in de auto! Dus deze zomer maar weer een verre autoreis op de planning. De sneeuwkettingen waren overigens wel hard nodig daar haha, altijd leuk :)

ocvg7qafzdx7mc4eum3mkizgkm8x8gcm.jpg

wij gaan met de Signum 1.9 cdti eerdaags 2018 naar Spanje Miami Platja, :yahoo: erg mooi daar. we doen 4 dagen om heen te komen dus proberen zoveel als mogelijk de tol te vermijden en lekker rustig aan daar te komen, de RN wegen zijn er perfect voor en je ziet nog eens wat en hotels genoeg onderweg, dan 14 dagen daar en terug weer langs een andere route en weer rustig aan met diverse stops onderweg waaronder Parijs hebben 6 dagen om thuis te komen dus wordt genieten. wensen iedereen een heerlijke storingsvrije vakantie :praying02:

Ik ga deze zomer met de vectra c en de kip caravan naar spanje blanes .Voorheen altijd gedaan met omega 2.2 . Ben benieuwd hoe het deze zomer rijd met het span .

dit jaar zoals elk jaar naar zuid zwitserland-noord italië voorheen met de zafira A met een 2,2 diesel nu voor de tweede keer met een vectra c1 2,2 direkt.

beide trekken de 1460 kg zware caravan prima.

ieder jaar weer een feestje, ik vertel niet precies wanneer want we gaan de goden (dievengilde) natuurlijk niet verzoeken :yahoo: :yahoo: :bye:

maar ik heb er zin in om met de vectra en caravan de reis zoals al vele jaren eerder te maken ( zijn al tijden bezig met de voorpret)

groetjes sonny

Net terug uit Saint-Jean-Du-Gard (Zuid-Frankrijk).
De maximaal beladen Vectra (2009; 306.000 km. 1.9 CDTi) heeft zich prima gehouden met 1.600 kg. Eriba Nova op de haak :good:
Zou ik er volgend jaar (en 35K verder) nog steeds mee op vakantie kunnen???

9ft5s4nx3oo87hnl03f5r29ru90mz6ez.jpg

Terug
Naar boven