• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waar ingang voor kabel van accu naar binnen

kajomidy

Post weinig
hallo astra collega's

ik heb een astra 1.6 16v sport uit 1999

nu wil ik een pluskabel op de accu zetten voor een versterker

maar ik kan nergens een ( makkelijke ) doorgang naar binnen vinden

iemand enig idee???

groeten, johan

Koppakking is weer in orde

Was de auto wel een tijd kwijt maar ach degene van wie ik de Astra gekocht had heeft de kosten op zich genomen

Volgende week nieuwe APK en daarna stort ik me weer op het afmaken zoals de versterker etcetera

Even wat kabel naar binnen volgen die door een rubberen doorvoer thule gaan. Daar kan je doorgaans wel doorheen.

Koppakking is weer in orde

Was de auto wel een tijd kwijt maar ach degene van wie ik de Astra gekocht had heeft de kosten op zich genomen

Volgende week nieuwe APK en daarna stort ik me weer op het afmaken zoals de versterker etcetera

Even wat kabel naar binnen volgen die door een rubberen doorvoer thule gaan. Daar kan je doorgaans wel doorheen.

ik heb er geen foto van helaas, maar rechts van je motorblok en links van het remvloesstof reservoir direct onder het raam zat bij mij een rubberdop. deze eruit prikken en je komt dan ongeveer 25 a 30 cm boven je gaspedaal uit.

het vervelende is wel dat je stoel uit je auto moet, want anders kunnen de deurdorpels er niet uit, maar hiervoor moet je twee dorxboutjes loxdraaien achteraan de railsen van de stoelen, je kunt daarna de stoel compleet met rails iets naar achter trekken en dan zo eruit tillen.

ik heb airbag in m'n stoel dus moest van te voren de airbag connector onder de stoel los maken.

er zullen best andere manieren zijn, maar deze is vrij simpel

succes

ik heb er geen foto van helaas, maar rechts van je motorblok en links van het remvloesstof reservoir direct onder het raam zat bij mij een rubberdop. deze eruit prikken en je komt dan ongeveer 25 a 30 cm boven je gaspedaal uit.

het vervelende is wel dat je stoel uit je auto moet, want anders kunnen de deurdorpels er niet uit, maar hiervoor moet je twee dorxboutjes loxdraaien achteraan de railsen van de stoelen, je kunt daarna de stoel compleet met rails iets naar achter trekken en dan zo eruit tillen.

ik heb airbag in m'n stoel dus moest van te voren de airbag connector onder de stoel los maken.

er zullen best andere manieren zijn, maar deze is vrij simpel

succes

bij me opc heb ik de stoelen gewoon laten zitten en de achterbank en zijpanelen verwijdert.en aan de voorkant het voorste kapje verwijdert van de dorpel.

en kon me kabel zo doorvoeren.

en idd net boven je gaspendaal zit een kabel die van je gaspendaal.

je kan daarnaast ook een gaatje boren.is plek zat daar.

maar wel goed dicht maken he.anders krijg je natte voeten.

bij me opc heb ik de stoelen gewoon laten zitten en de achterbank en zijpanelen verwijdert.en aan de voorkant het voorste kapje verwijdert van de dorpel.

en kon me kabel zo doorvoeren.

en idd net boven je gaspendaal zit een kabel die van je gaspendaal.

je kan daarnaast ook een gaatje boren.is plek zat daar.

maar wel goed dicht maken he.anders krijg je natte voeten.

Klopt idd.

Er zit een rubber dopje in je schutbord.. vlakbij de ingang van de koppelingskabel.

Hier maak je een sneetje in en daar druk je de nieuwe kabel door.

Nu komt de kabel aan de binnenzijde boven je pedalen uit, nu druk je de kabel links naar beneden richting je drempel lijsten.. deze kan je losmaken en dan kan je de complete kabel naar achter verwerken..

Zo heb ik mijn 50mm kabel van accu naar kofferbak gelegd, kostte me 10minuutjes....

Groeten Eric

Klopt idd.

Er zit een rubber dopje in je schutbord.. vlakbij de ingang van de koppelingskabel.

Hier maak je een sneetje in en daar druk je de nieuwe kabel door.

Nu komt de kabel aan de binnenzijde boven je pedalen uit, nu druk je de kabel links naar beneden richting je drempel lijsten.. deze kan je losmaken en dan kan je de complete kabel naar achter verwerken..

Zo heb ik mijn 50mm kabel van accu naar kofferbak gelegd, kostte me 10minuutjes....

Groeten Eric

moet eerlijk zeggen dat ik met het eruit halen van de achterbank en zijpanelen de kabel er ook binnen het uur in had zitten hoor.

moet eerlijk zeggen dat ik met het eruit halen van de achterbank en zijpanelen de kabel er ook binnen het uur in had zitten hoor.

waarom alles eruit halen, als je dmv 4 torx schroefjes van de drempel lijsten alles in een x kan doen...

en ja... 10min... van accu tot kofferbak... als je het vaker hebt gedaan..... en ja... ook dat heb ik :P

waarom alles eruit halen, als je dmv 4 torx schroefjes van de drempel lijsten alles in een x kan doen...

en ja... 10min... van accu tot kofferbak... als je het vaker hebt gedaan..... en ja... ook dat heb ik :P

Kijk..... dan word het een ander verhaal...

Je mag ivm regels voor wedstrijden je kabels niet door de drempel lijsten werken.

Het beste wat je nu kan doen is zoals eerder gezegd... stoelen en achterbank eruit... kabels in de snake-skin en onder de bekleding door laten lopen naar achteren...

Ik had ergens een Show-Your-Sound pagina.... of ga daar eens kijken www.Showyoursound.nl en dan zoeken onder Astra F... misschien betere uitleg..

Groeten Eric

Terug
Naar boven