• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waar o waar hoort dit stekkertje?

Imperium

Post weinig
Heeft iemand enig idee waar dit kabeltje vandaan komt? het zit in dezelfde kabel "vertakking" als de 2 kleine kabeltjes die op het koelvloeistof expansievat sensor zitten

Maar deze kabel heeft een groen/blauwe stekker en nog eens 2 kleine kabeltjes..

Ik kan niet vinden waar ze voor zijn.. iemand enig idee?

5z34us.jpg

Ziet er uit als een remvloeistof niveau sensor stekkertje...

Wat is de exacte draadkleur? Zwart/wit en bruin/??

Maar het is dus enkel bruin, niet met een groen/blauw/rood of wat dan ook biesje?

Tja, die stekkertjes zijn nog wel eens verschillend, op mijn remvloeistof tankje zitten bijv. nog gewoon twee faston stekkertjes. Het lijkt op een thermoswitch stekkertje (die de fan op de radiateur aanstuurt), maar die heeft bij mij ook twee faston stekkertjes. Mijn oude 1.4i die had daar wel zo'n soort stekkertje...

Als de ene bruin is dan is dat massa, die zwart witte zou ik zo even niet 100% zeker weten...

origineel gepost door Vinci

Maar het is dus enkel bruin, niet met een groen/blauw/rood of wat dan ook biesje?

Tja, die stekkertjes zijn nog wel eens verschillend, op mijn remvloeistof tankje zitten bijv. nog gewoon twee faston stekkertjes. Het lijkt op een thermoswitch stekkertje (die de fan op de radiateur aanstuurt), maar die heeft bij mij ook twee faston stekkertjes. Mijn oude 1.4i die had daar wel zo'n soort stekkertje...

Als de ene bruin is dan is dat massa, die zwart witte zou ik zo even niet 100% zeker weten...

2 draadjes, 1 bruine, en 1 zwart/wit..

vaag :)

origineel gepost door mayhem

achteruit rij schakelaar op je bak?

Nope, die zit er op en werkt naar behoren. Dit kabeltje zou de versnellingsbak qua lengte ook niet halen

Het kabeltje is 1 met de koelvloeistofdruk. (expansievat) bedrading(althans, de koelvloeistofdruk bedrading takt van deze kabel af)

dit is autokabelboom van een ? tigra?

ik bedoel, draadjes op je expensievat... na de corsa A is t ergens goed mis gegaan bij opel:afro

origineel gepost door mayhem

achteruit rij schakelaar op je bak?

Nee, die is wit-zwart en zwart.

Heb effe in het schema van een E-Kadett C20XE gekeken.

De enige wit-zwart en bruin die ik daar tegen kom, is de stekker van de lambdasonde, maar daar hoort nog een derde pin bij voor de aarding van de beschermmantel.

Ik vermoed dat het een stekkertje is die niet gebruikt wordt.

Als ik me niet vergis heb ik hem ook in de Calibra op dezelfde plaats, en hangt ook gewoon los.

Ik had deze stekker ook gewoon los liggen in mijn c20xe volgens mij !!

rest natuurlijk de vraag waarom ligt ie daar ?

greetz,

origineel gepost door CORSAGSI

Ik had deze stekker ook gewoon los liggen in mijn c20xe volgens mij !!

rest natuurlijk de vraag waarom ligt ie daar ?

greetz,

Waarschijnlijk omdat sommige auto's bepaalde opties wel heeft en andere weer niet.

De kabelbomen zijn veelal redelijk hetzelfde, zodoende hoeven er van fabriek af niet zoveel verschillende soorten kabelbomen gemaakt te worden, en is zo dus kosten besparend. En zo zal je nog wel een aantal stekkers in je auto vinden die los hangen.

Tsja...goeie vraag....als ik effe tijd heb, zou ik het even op kunnen zoeken in TIS. (als ik het kan vinden).

Heb even snel gekeken...ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar ik zie iets staan van : stuurapparaat EZ-Plus.

Die zit daar ook ergens in de buurt.

Terug
Naar boven