• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waar op letten bij aankoop zafira opc

hallo zafira rijders

wij hebben 2 zafira`s opc op het oog maar zijn er nog specifieke dingen waar we moeten opletten?

hebben jullie nog tips?

we horen het graag

2002 tot 2006 is een zafira a

2006 tot 2012 zafira b

2002 is dus 1 van de eerste, mijn broer heeft er ook 1 en weinig problemen mee gehad.

1 ding is dat de turbo kapot gaat, meestal wordt hij dan vervangen voor een leh uit de latere opc modellen.

Wat me even te binnen valt wat betreft Zafira A OPC:

Olieverbruik en roken na tijdje stationair draaien of dot gas geven is of de turbo/klepseals of zuigerveren, bekabeling achterdeuren deze kunnen breken, roest achterklep/onder achterdeuren, speling schakelmechanisme.

Oh ja, denk aan checken van de airco, wil ook nog wel eens stuk zijn.

Enigste nadeel wat ik kan bedenken is de turbo

Maar mocht die overleden zijn is dat ook nog niet zo'n heel groot probleem, voor €600 heb je een LEH turbo :thumb

Voor de rest vind ik het een super auto en zou ik hem iedereen aanbevelen :thumb

@ronOPC1 wrote:Wat me even te binnen valt wat betreft Zafira A OPC:

Olieverbruik en roken na tijdje stationair draaien of dot gas geven is of de turbo/klepseals of zuigerveren, bekabeling achterdeuren deze kunnen breken, roest achterklep/onder achterdeuren, speling schakelmechanisme.

Oh ja, denk aan checken van de airco, wil ook nog wel eens stuk zijn.

Hoi Ron,is de Zafira van Cor niets voor hem?

Zwakke punten: als Zafira-A

Motor:

- Overmatige slijtage Kleprubbers (hoog olieverbruik / roken)

- Overmatige slijtage onderblok (cilinderwanden)

- Overmatige slijtage turbo (door fout in olie aanvoer (te veel druk / is aante passen met een Restrictie bout))

Willem

Terug
Naar boven