• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waar zit de dynamo van 1.7 Cdti motor?

Hallo, mijn dynamo van mijn astra h 1.7 Cdti is kapot.

Weet iemand ook waar de dynamo zit en welk merk dynamo er op zit?

Gr. Nike28

Dynamo zit rechts voor onder als je voor de auto staat. Moet je onderplaat weghalen en zie je hem zo zitten.

Meestal Hitachi dynamo's.

Ik heb mijn dynamo hier besteld: http://www.auto-electric.nl/

Goede prijs en goede service.

Kun je laten bezorgen maar ze kunnen ook op korte termijn laten monteren.

Dynamo zit rechts voor onder als je voor de auto staat. Moet je onderplaat weghalen en zie je hem zo zitten.

Meestal Hitachi dynamo's.

Ik heb mijn dynamo hier besteld: http://www.auto-electric.nl/

Goede prijs en goede service.

Kun je laten bezorgen maar ze kunnen ook op korte termijn laten monteren.

Heb de dynamo gevonden, als ik deze er uit wil halen moet ik dan het pompje wat er aan zit losdraaien of de slangen van het pompje loshalen?

Gr, nike

Heb de dynamo gevonden, als ik deze er uit wil halen moet ik dan het pompje wat er aan zit losdraaien of de slangen van het pompje loshalen?

Gr, nike

Slangen van het pompje loshalen. Pompje zit ook aan nieuwe dynamo. En dan de slang die je met de bout los moet maken even afknijpen anders loopt er olie uit.

Ik kneep hem met een klein lijmtangetje af. En meestal zelfspannende snaar dus door een ratel of sleutel op een van de drukrollen te zetten ontspan je hem en is de snaar er zo af.

Let even goed op hoe de snaar om de poelies en drukrollen loopt. evt. foto of tekeningetje maken.

Slangen van het pompje loshalen. Pompje zit ook aan nieuwe dynamo. En dan de slang die je met de bout los moet maken even afknijpen anders loopt er olie uit.

Ik kneep hem met een klein lijmtangetje af. En meestal zelfspannende snaar dus door een ratel of sleutel op een van de drukrollen te zetten ontspan je hem en is de snaar er zo af.

Let even goed op hoe de snaar om de poelies en drukrollen loopt. evt. foto of tekeningetje maken.

De dynamo is er onderweg. Heb alleen bij het loshalen van de stroomdraad de auto even geraakt, had de accu klemmen er toen nog niet afgehaald. 2 kleine vonkjes als gevolg, zal dit nog gevolgen hebben?

GR, Nike

De dynamo is er onderweg. Heb alleen bij het loshalen van de stroomdraad de auto even geraakt, had de accu klemmen er toen nog niet afgehaald. 2 kleine vonkjes als gevolg, zal dit nog gevolgen hebben?

GR, Nike

Terug
Naar boven