• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waarbij op te letten bij aankop van cali turbo 4x4

Het bedrijf waarover gesproken wordt zit niet in zweden, maar in zwitserland :) 2500km zuidelijker. Het heet Hurlimann, of Dolfbrunnen garage. Daar kan je terecht voor alles wat met de 4x4 en de f-28 te maken heeft.

Maar eigenlijk kan je alles voor een turbo krijgen bij Hennie Boomkamp.

Goed onderhoud van de auto is het allerbelangrijkst. met name de 4x4. Ieder jaar verdeelbak olie verversen is zeer verstandig! iedere 5 jaar of 60.000 km de drukbol vervangen die de 4x4 aanstuurd.

verder is net als voor iedere auto juist onderhoud van de motor ook belangrijk voor behoud ervan. mijn turbo heeft inmiddels 206.000 km gelopen. (in 2004 gekocht met 129.000) en ik durf mijn handen wel voor in het vuur te steken dat mijn motor in een zeer goede conditie is. (heeft nog nagenoeg geen olieverbruik, en nog 215 pk terwijl hij origineel is)

het verhaal over inejctoren is prima te zien op een tech 1, bij het uitlezen is het mogelijk te zien hoeveel opbrengst de injectoren hebben.

Het verhaal van de banden is al verteld. let ook op dat er 4 dezelfde banden opzitten. het kan zijn dat ondanks dat banden hetzelfde mm profiel hebben zo toch meer dan 2% verschil in rolomtrek hebben. (dat is het maximaal toegestane verschil)

wat ik las over proberen de wielen te laten spinnen om te kijken of het werkt is echt kansloos. Als je eventuele toekomstige auto gelijk over de zeik wil helpen moet je dat vooral doen.

IJs uitgezonderd, bij een normale weg gaat het echt niet niet zomaar spinnen namelijk.

veel succes met de zoektocht, en wees verstandig :afro

origineel gepost door robbyrood

hennie boomkamp doet 4x4 bakken en heeft nog wel eens een goeie 6 bak,.

dif achter kan maar hoeft niet.

assen zijn intressant als reserve delen

ik rij ook wel eens door , draai ook wel eens 6800tpm. maar kapot gaan?

toch is een aanschaf van een turbo het goed overdenken waard!!

4 x 4 bakken kun je ook gewoon bij een motorrevisiebedrijf laten reviseren. Weet niet wat het prijskaartje verschil is met Boomkamp, dat niet.

origineel gepost door 16VCalibra

altijd eerst netjes warm rijden voordat je wilt trappen. heb een xe gehad voor een jaar ging niks aan stuk. nu een let bijna 14 maanden ook nog niks kapot gegaan motorisch (afkloppen) ;). en ja de 4x4 moet je geen klappen laten vangen want dat houd ie niet egt lang vol... mijn 4x4 doet t nog steeds met bijna 155 dkm op de teller :wub en hij is nog een originele hollandse ook :D

Idd. Maar met trappen kan alles kapot.... ;)

origineel gepost door macoe16v

Het bedrijf waarover gesproken wordt zit niet in zweden, maar in zwitserland :) 2500km zuidelijker. Het heet Hurlimann, of Dolfbrunnen garage. Daar kan je terecht voor alles wat met de 4x4 en de f-28 te maken heeft.

Maar eigenlijk kan je alles voor een turbo krijgen bij Hennie Boomkamp.

Goed onderhoud van de auto is het allerbelangrijkst. met name de 4x4. Ieder jaar verdeelbak olie verversen is zeer verstandig! iedere 5 jaar of 60.000 km de drukbol vervangen die de 4x4 aanstuurd.

verder is net als voor iedere auto juist onderhoud van de motor ook belangrijk voor behoud ervan. mijn turbo heeft inmiddels 206.000 km gelopen. (in 2004 gekocht met 129.000) en ik durf mijn handen wel voor in het vuur te steken dat mijn motor in een zeer goede conditie is. (heeft nog nagenoeg geen olieverbruik, en nog 215 pk terwijl hij origineel is)

het verhaal over inejctoren is prima te zien op een tech 1, bij het uitlezen is het mogelijk te zien hoeveel opbrengst de injectoren hebben.

Het verhaal van de banden is al verteld. let ook op dat er 4 dezelfde banden opzitten. het kan zijn dat ondanks dat banden hetzelfde mm profiel hebben zo toch meer dan 2% verschil in rolomtrek hebben. (dat is het maximaal toegestane verschil)

wat ik las over proberen de wielen te laten spinnen om te kijken of het werkt is echt kansloos. Als je eventuele toekomstige auto gelijk over de zeik wil helpen moet je dat vooral doen.

IJs uitgezonderd, bij een normale weg gaat het echt niet niet zomaar spinnen namelijk.

veel succes met de zoektocht, en wees verstandig :afro

ja sorry ik wist het niet meer zeker, ik d8 ik roep het maar, vast wel iemand die het exact weet wat ik bedoel :P thnx

@ macoe16v

Bedankt voor de duidelijke uitleg .

daarnaast heb boomkamp gebeld en die vertelde ook ongeveer hetzelfde, maar een verdeelbak kost bij hem 900 euro incl het inleveren van je huidige, dus dat zijn geen goedkope grappen. Denk dat we toch gaan neigen naar een die het nog doet:P met een duidelijke onderhoudsgeschiedenis.

om dan binnen afzienbare tijd alsnog naar hennie boomkamp te moeten omdat de goede bak evengoed om zeep is geholpen.

Als iemand een woeste rijstijl heeft is het niet slim om een Cali Turbo te halen. Is toch wel wat delicate techniek. En ook zonde wel.

nou een beetje trappen moet het wel kunnen hebben:agent maar met 4 spinnende wielen optrekken wordt er ook niet mee bedoeld. Er zal wel transmissie/ 4x4/ motor olie ververst worden bij aankoop.

Het weer zit ook niet mee de laatste tijd. In de regen auto kopen :(

Terug
Naar boven