• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom een Calibra?

origineel gepost door Calibrainpower

Tijdloos model, voor zijn tijd erg modern kwa techniek.

Ik vind persoonlijk dat er best wel eens wat aan mag mankeren, het rijplezier en de looks maken die keer sleutelen ruimschoots goed!

:wors:wors:wors:wors

origineel gepost door 055-jasper

Mijn vader zegt: Als je automaat gaat rijden, wen je daar aan en hoef je niet om te schakelen als je in mijn auto stapt...

(Opel Omega 170pk automaat)

Dus, jullie ervaringen? :D

Omschakelen van handbak naar automaat stelt echt niks voor. Rijd altijd met een handbak, laatst een stuk moeten rijden in een golf 2 automaat van een vriend van me, 2 straten verder al helemaal gewend.

Juist als je altijd automaat rijd wordt het klote om een handbak te rijden. En zeg nou eens zelf, waarom zou je in de auto van je pa willen rijden als je zelf een calibra hebt? :P

Waarom heb jij jou calibra?

Wat voor motor inhoud heb je?

Waarom is jou Calibra handgeschakeld, of juist automaat?

Wat zijn de kwalen die je tegen komt?

Alvast bedankt.

omdat ik hem wel een aparte kleur vond hebben(blauwgroen)

2.0 8v :thumbup rijdt prima (183.000km tot zover)

handbak, automaat vind ik maar saai :jerry

kwalen hoofdzakelijk van de vorige eigenaar, bijna allemaal zo goed als opgelost, wil alleen nog een een nieuw voorfront zodat ik eindelijk me voorbumper fatsoenlijk vast kan zetten :fy1

586761881_6_8yhy.jpeg

heb zelf 3 calibra`s gehad.

van 1999 tot 2005.

1 keer een 8v 2 keer een 16v

altijd erg veel plezier van gehad.

blijven mooie auto`s.

voorkeur gaat wel naar een 16v of sneller, omdat de auto vrij zwaar is.

en idd let goed op de staat van de auto, roesten nog wel is.

veel bij de achterschermen en dorpels.

Ik heb 3 calibra's gehad.

1x 8v, 2x 16v.

Het liefst had ik een v6 (mooie sound) of een turbo, maar heb me ook vermaakt met de 8v en 16v.

Ik wilde een calibra omdat ik het een super mooie auto vond en vind.

T waren alledrie handgeschakelde, maar bij een v6 wil ik wel voor een automaat kijken, rijd ook heerlijk.

Kwalen??

De 3 calibra's waren alledrie pechauto's.

De 8v, had ik als eerste, was een auto met motorproblemen.

Deze heb ik gelukkig kunnen ruilen tegen een auto van hogere waarde.

Die 8v rijd trouwens nog steeds rond, stond laatst te koop op marktplaats.

Foto2.jpg

De 1e 16v die ik heb gehad was een beetje een knutselbak.

De side-skirts waren erop gekit, en de kitrand lag op de skirt.

Voor had de bumperlip scheurtjes.

Velgen met stoeprand schade.

En de uitlaat was helemaal aan elkaar gelast, hier kwam ik achter toen de uitlaat lek was.

Had de auto op een brug gezet en zag alleen maar lasnaden, geen 1 pakking of flens.

Heb toen alles vernieuwd: spruitstuk, middendemper vervanger, kat en dubbele, ovale, dtm pijp van NL power.

Toen bleek bij de apk een motorsteun kapot te zijn, en teveel roest aan de chassisbalken.

Deze auto heb ik dus verkocht.

HPIM0439.jpg

HPIM0436.jpg

HPIM0662.jpg

De 3e calibra, weer een 16v, heb ik bij een handelaar gekocht.

Na een proefrit leek het de perfecte auto.

Geen roest, helemaal origineel en alles werkte goed.

Op weg naar huis knapte er een koelslang.

ANWB gebeld, bleek er olie bij het koelwater te zitten.

Handelaar weer gebeld, verhaal uitgelegd, moest ik het olie en water peil een week in de gaten houden.

Na 1 week leek het dat er nix lekte, dus had hij het koelsysteem een x gereinigd.

Maar er bleek dus wel degelijk iets mis te zijn.

Ik had er ook nog schade mee gereden, linker achterscherm in elkaar.

Heb de auto toen verkocht aan een maat, want hij wilde onderdelen gebruiken voor zijn manta.

Blijkt achteraf dat er een gat in een zuiger zat zo groot als een munt van 10ct.

Achteraf dus lekker afgezet door die handelaar.

364064211_5_sqpQ.jpeg

364064327_5_FyFI.jpeg

Heb nu besloten om voorlopig geen Calibra meer aan te schaffen, al kriebelt het wel regelmatig.

Misschien over een paar jaar een v6 of turbo als project of restauratie object.

@ HardcoreHell, ik heb jouw calibra (rode 16v)nog bij je maat in zijn schuur zien staan. Ik heb toen der tijd de banden + velgen van de calibra overgenomen voor een leuk prijsje.. Je maat heeft wel meerdere leuke projecten lopen of niet?

Waarom ik een Calibra heb??

Ten eerste omdat het een mooie wagen is. Mijn zwager heeft me ook wel een beetje aangestoken, hij had eerst een 16v en nu een turbo. Daarnaast is hier een medeforumer (calibra16v) een familielid van me en kon ik zijn calibra voor een leuk prijsje overnemen. Ik heb daar een tijdje ingereden en vond tijd dat werd voor wat anders... In eerste instantie wilde ik een bmw 325-328 coupe/cabrio... Totdat ik me huidige auto op MP zag staan( hij was echt onweerstaanbaar voor mij :P). Ik heb de verkoper gebeld en ben de zelfde dag nog gaan kijken. Ik was vrijwel meteen verkocht en heb de auto 2 dagen later meegenomen.. En ben er nu gelukkig mee :D

niks meer aan toe te voegen :thumbup

belangrijk is om een goede te vinden, die zijn er nog genoeg, maar er zit ook een hoop zooi tussen wat op het eerste oog nog best aardig lijkt.

Heb je een goede, houd je hem netjes, dan kun je er nog jaaaren plezier aan beleven :thumbup

En dan hangt het heel erg af van je voorgangers. Ik heb een goeie, maar heb er ook veel geld in geinvesteerd om dat zo te houden. Had ik ook niet kunnen doen, maar dan gaat het wel van je af. En dan is die goeie niet zo goed meer...

Moraal van het verhaal. Ook al heb je een goeie, je zult er toch geld aan moeten spanderen om het zo te houden. Immers, ze zijn 12 jaar op zn jongst!

origineel gepost door 1llusion

Een goede turbo is goedkoper dan een rotte 8 klepper.

Waar vind jij dan goede turbo's voor < € 500,-??:P

origineel gepost door 2slow

En dan hangt het heel erg af van je voorgangers. Ik heb een goeie, maar heb er ook veel geld in geinvesteerd om dat zo te houden. Had ik ook niet kunnen doen, maar dan gaat het wel van je af. En dan is die goeie niet zo goed meer...

Moraal van het verhaal. Ook al heb je een goeie, je zult er toch geld aan moeten spanderen om het zo te houden. Immers, ze zijn 12 jaar op zn jongst!

Helemaal waar. Ik heb de mijne in 2001 van 1e eigenaar gekocht. Mag je dus zeker een goede auto noemen. En ondanks dat ik nooit rare problemen of grote defecten heb gehad, wil je echt niet weten wat het totaalbedrag van alle onderhoudsfacturen is...

Terug
Naar boven