Ik rijd al bijna 12 jaar Opel, en rijd nu Opel nr. 8 en 9
Astra's F heb ik de beste (en meeste) ervaring mee. Enige punt van kritiek; roest.
Verder betrouwbaar en degelijk.
Goede ervaring en positief verrast (en eigenlijk geen Opel, maar staat er wel op) Vivaro bedrijfs busje. velen raadde mij het af, "niet doen, is troep, loop je op leeg" maar voorlopig heb ik 'm meer dan 3 jaar, 1 x stil gestaan met een kapotte accu, dus kon wagen niks aan doen verder. Naast normaal onderhoud nu 1x een antenne voet (zelf kapot gereden) en 1x een LMM. Maar ja bijna 2 ton weg nu, dus mag 't. daarnaast normaal onderhoud.
Me oude lui hebben vroeger een Rekord gehad (begin '80) me vader vondt 't een drama wagen, :sleeping nu hebben ze sinds begin 2000 een Zafira A1 1.6 gehad, goede auto, geen problemen, Corsa C, geen idee wat zei daar van vonden, reden niet zoveel mee, ik vond 't wat astandelijk en gevoelloos rijden, besturing, gasresponce, etc.. niet helemaal mijn ding, en nu hebben ze weer een Zafira A 1.8 automaat, wat best leuk rijd, en goed rijd. Verbruikt wel wat, maar goed, hoor geen geklaag nog.
Mindere goede ervaring, Vectra B en Omega B. Storing gevoelig, gevoelige onderstellen, roest (voor dat caliber auto, uit jonger ontwikkelings tijdperk).
Vind Opel een sympathiek merk, over het algemeen goede en leuke, en toch karakteristieke auto's, met een
prettig en wellicht een voorspelbaar, en iet wat behoudend karakter, weggedrag, handling en bedieningsgemak, maar wel prettig.
Met de service van dealer uit, en fabrieksgaranties, heb ik goede ervaringen.
Het geheel is betaalbaar, onderdelen competibaliteit is top, gebruikte markt van
onderdelen is ook goed, allemaal voordelen denk ik.
Aangaande Astra F blijft het jammer dat het toch wat roest gevoelig is, maar ik kan daar mee leven.
Alle + punten daar tegenover gezet maken een hoop goed.
Toekomstige Opel.. Tja, liefst wel. Zal dank toch iets in de richting van Astra J worden dan denk.
Anders toch BMW, een merk wat mij persoonlijk erg aanspreekt en altijd aangesproken heeft.
De merken uit de VAG stal doen me weinig tot minder, zit leuk spul tussen, alleen volgens mij
hoop gebakken lucht, dus premium voordoen en prijzen, en zogenaamd status en uitstraling, maar het is niks beter of slechter dan een Opel ondertussen :jerry