@johanhummer9 wrote:@Fearless wrote:60dkm is een grote beurt.
Dat is bougies, olie+filter, interieur lucht en brandstoffilter.
Voor het int. filter moet het dashboardkastje al los, en moet je de kachel al uitblazen. Daar gaat allemaal tijd in zitten.
Remmen gaan uitelkaar en gangbaar maken (vooral belangrijk bij de achterremmen, die klauwen lopen vast)
Eventueel remblokken vervangen, banden checken en eventueel van voor naar achter.
Scharnieren en slotvangers smeren.
Komt heel wat meer bij kijken dan wat iedereen denkt, onderdelen vervangen kan iedereen. Maar de rest wordt vaak achterwege gelaten.
Bij mij in de garage betaal je bijna het zelfde bedrag. Maar dan gebeurt het ook op een manier waarop het hoort, en niet zonder garantie bij jantje in de garage. :vertag
Maar natuurlijk, zoals altijd ben je bij een beun goedkoper uit. Ik reken in mijn uurtjes 20 euro, de garage minimaal 50.
interiuer filter = 10min werk , en waarom zou je de remmen los halen als de voering nog voldoende is en het nog goed doen, banden checken is ook 5 min ofzo
Waarom de remmen loshalen?
Omdat een rem op een gegeven moment vast gaat zitten waardoor die remblokken gaat vreten.
Met name de achterste remklauwen gaan dit doen.
En wanneer gebeurt dit???
als de troep nooit los gehaald wordt omdat iedereen maar denkt van ach die remmblokken zijn dik zat.
Zo werkt het dus niet.
En een klant vraagt om een grote beurt om er weer minstens 15.000 km of een jaar tegen aan te kunnen. Niet om over een week of wat weer terug te komen met piepende remmen.
Je moet ook garantie kunnen geven op je werk.