• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waarom is de Ascona C niet geliefd???

Kun je over twisten, Walter werd wereld Kampioen, Opel werd tweede stukje achter Audi.

Opel heeft puur als merk geen enkele wereld titel op zijn naam staan.

Maar rijder/merk wordt vaak als 1 gezien.

Maar goed we hebben het over de Ascona C.

Dus ontopic maar weer.

wat wil je nog meer dan een ascona c veel ruimte rijd lekker ziet er goed uit......

kadett is te klein en rekord weer te lomp

ascona c is de gouden middenweg

evenals de vectra a tussen de astra f en de omega

de ascona/vectra klasse is gewoon een goede klasse waar ik heel tevreden mee ben

ach,de C Ascona was ook 1 van de modellen die een beetje in de overgang zat van het imago van Opel als degelijk,saai maar betrouwbaar naar jong en sportief,zie de onderstaande foto's en het contrast,immers,het is dezelfde auto.

hier een van de eerste modellen,een 83er Berlina (heel toevallig mijn exemplaar) heel klassiek met veel chroom,klassieke kleur,stalen siervelgen,echt een "auto van toen"

GroteFoto-7G4YY4MV.jpg

daarentegen is de latere Ascona C3 meer een model van de 2e helft jaren 80

autowp_ru_opel_ascona_gt_2.jpg

nou ik ben een C liefhebber, heb nix met de B of A ascona..

hier mijn 3e... welke nog steeds in bezit is en hopelijk ook een tijdje blijft.

2011-04-10161217.jpg

2011-04-10161154.jpg

2011-04-10160817.jpg

2011-04-10161203.jpg

is inmiddels omgebouwd naar c20ne handgeschakeld.

Eigenlijk is het een kwestie van eigen smaak en mening.Wat de 1 mooi vind hoeft de ander niet te vinden.

Ik heb zelf niks met de Ascona B,Rekord-E....Maar meer met de Kadett-D en E en de Ascona-C.Later kwamen de Astra-F en Calibra.

Dat zijn ook de auto´s waar ik mee ben opgegroeid.

ascona c cabrio vind ik zo een mooie auto he zo hoort een cabrio te zijn als de financien wat beter zitten dan wil ik daar ook nog eens voor gaan kijken...

de cabrio komt niet heel vaak meer voor.. en zeker niet in een knappe staat.

degene die ik heb was showmodel van nederland.. heb alle documentatie erbij.

mooi exemplaar

Ik was apetrots op mijn 2.0 SRE

ff voorbeeld foto....dit is een SR kleurstelling gelijk aan mijn auto toen, onderkant antraciet... heerlijke stoelen.

Daarom ook mijn keus de vectra GTS ....

gr Arnold

@opelpower89 wrote:ter info of voor aanschaf ???

voor info :http://www.ascona-info.de/

voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oid

Dacht dat er op ascona info geen emblemen staan maar zal nog eens goed kijken.

Mochten er andere zijn die een foto van hun embleem willen maken (zoals GL, CD, GT, GT/Sport)

ze zijn zeer welkom ze zullen gebruikt worden voor een opelpedia cq ascona-info achtige pagina die in de toekomst online komt.

@Andre_Ede wrote:Misschien omdat die auto vooral in het begin niet zonder problemen was, mijn schoonvader had een B kocht zonder

twijfel een C.

Nog nooit had die zoveel spijt gehad en dat al naar een paar dagen, de auto kraakte en rammelde.

Daarbij de problemen van de 1.6 motor.

Al snel stond er een jonge 2.0S Rekord E2 voor de deur ipv de Ascona, en de Rekord werd toen voor lange tijd de laatste Opel.

Een tijdje zijn vooral de 5 Deurs versie's gelieft geweest bij de jongere, maar ook dat was al snel weer over.

Voor nu denk ik dat de Ascona nog wat te jong is net als de Kadett E die ook nog niet echt een toto verbeelding sprekend klassieker is. Maar dat gaat wel komen, de Kadett E was een nieuw tijd perk voor Opel en daardoor zal de E straks gelieft gaan worden.

Oja en natuurlijk de rampzalig bodykit's zoals we bij de Rode sprint en de Witte zien

Die bodykit van de rode sprint vind ik juist vet :shock:

Grote probleem is inderdaad voorwielaandrijving en kwa model vind ik de B gewoon mooier (smaak) :angel

Ben ik nou de enige die die rode uitvoering teveel op een Ford sierra Cosworth vind lijken :?:

Ik heb daar totaal niets mee.

Maar Ascona c sedan (1982) blijft voor mij altijd "de brulbak"

Gr

Marcel

C Ascona's waren in zijn tijd echt geen slechte auto's,

alleen voorwielaandrijving dus had wat de neiging om bij snelle bochten rechtdoor te willen.

En in combinatie met een gastank achterin, als de mijne toen, krijg je opeens onvoorspelbare reacties.

Was ook maar een 1.6 dus niet een van de snelste versies maar wel een stuk comfortabeler dan mijn toen vroegere C Kadett.

Maar zou nou ook geen C Ascona meer hoeven, vind een C Kadett leuker.

Ik vindt de Opel Ascona C een mooie auto !

Toen der tijd in vele uitvoeringen te krijgen (nou ja, kopen natuurlijk!)

Ook met de nodige variatie aan motoren.

Van een degelijke tot sportief uitziende auto.

Er zijn er meer dan 1.7 miljoen exemplaren van verkocht in heel veel landen.

En ja smaken verschillen maar als ik het totaal plaatje bekijk vindt ik het een mooie auto waar je nu ook veel mee kunt.

ik heb een a en b gehad en nu dan twee c ascona een hatch 16sv en een 2drs met licht gekietelde c20xe

maar een c ascona vind ik toch veel beter meer ruimte meer rij comfort en is een stuk minder met trillen tijdens rijden

Terug
Naar boven