• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom is het zo moeilijk een Astra Coupé Turbo te verkopen.

Ik heb een blauwe Astra Coupé Turbo uit 2001 op marktplaats staan met een vraagprijs van 7.500€ met 109.000 km op de teller.

Volgens mij helemaal geen verkeerde prijs aangezien ik hem 3 jaar geleden gekocht heb voor 11.400€

Maar verkopen ho maar. Heb tot nu toe maar 3 boden gekregen maar alle 3 niet echt serieus. (3.500, 4000 en 5000 euro)

Maar wel is de advertentie inmiddels meer dan 1000 keer bekeken.

Waarom is het zo moeilijk zo'n leuke auto te verkopen voor een redelijke prijs?

Is geen verkeerde vraagprijs, als je gaat vergelijken op gaspedaal.nl

Tja, ze willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij...

Gewoon geduld hebben.

Is geen verkeerde vraagprijs, als je gaat vergelijken op gaspedaal.nl

Tja, ze willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij...

Gewoon geduld hebben.

Ligt er ook een beetje aan hoe ze er uit ziet, ik en velen met mij, zappen een stevig aangepaste (lees bespoilerde / vertupperwarede), snel voorbij, ik zat ook eens te kijken voor Coupe turbo's, en kon geen normale vinden Gloeiende.... dan hoeft het ook niet meer van mij..

Tja, we hebben hier ook een Coupe turbo (niet van mijzelf), deze is van 2002 en gekocht met 135.000km, maar wel voor VEEEEELLLLL minder, maar toch een keistrakke kar geen overdreven tupperware (jaja toch een gevonden!!!! / ja die baggeruitlaat gaat er nog onderweg!!):

100_3196.jpg

Willem

Ligt er ook een beetje aan hoe ze er uit ziet, ik en velen met mij, zappen een stevig aangepaste (lees bespoilerde / vertupperwarede), snel voorbij, ik zat ook eens te kijken voor Coupe turbo's, en kon geen normale vinden Gloeiende.... dan hoeft het ook niet meer van mij..

Tja, we hebben hier ook een Coupe turbo (niet van mijzelf), deze is van 2002 en gekocht met 135.000km, maar wel voor VEEEEELLLLL minder, maar toch een keistrakke kar geen overdreven tupperware (jaja toch een gevonden!!!! / ja die baggeruitlaat gaat er nog onderweg!!):

100_3196.jpg

Willem

Laat ik voorop stellen dat ik niets van auto prijzen af weet, maar ik vind de prijs niet laag. Hij is tenslotte wel 10 jaar oud.

Ik zelf heb 3 jaar terug een GTS gekocht, en die is ook in 3 jaar tijd 6000 euro gezakt. De drie jaar voor mijn aankoop was ie al 15000 gezakt.....Het is niet anders.

Ik denk dat een astra turbo vooral aan de jongeren wordt verkocht, en die kijken misschien in een andere prijsklasse. Ze rijden misschien liever voor 1500 een 325? (tenminste, in mijn wijk wel ;) )

Laat ik voorop stellen dat ik niets van auto prijzen af weet, maar ik vind de prijs niet laag. Hij is tenslotte wel 10 jaar oud.

Ik zelf heb 3 jaar terug een GTS gekocht, en die is ook in 3 jaar tijd 6000 euro gezakt. De drie jaar voor mijn aankoop was ie al 15000 gezakt.....Het is niet anders.

Ik denk dat een astra turbo vooral aan de jongeren wordt verkocht, en die kijken misschien in een andere prijsklasse. Ze rijden misschien liever voor 1500 een 325? (tenminste, in mijn wijk wel ;) )

Ik zit even op MP te kijken, maar dat is zeker een MOOI origineel Exemplaar, en in princiepe hier in de buurt, ben m nooit tegengekomen eigenlijk..

deze zou toch wel voor dat geld te verkopen moet zijn denk je zo..

Willem

Ik zit even op MP te kijken, maar dat is zeker een MOOI origineel Exemplaar, en in princiepe hier in de buurt, ben m nooit tegengekomen eigenlijk..

deze zou toch wel voor dat geld te verkopen moet zijn denk je zo..

Willem

Bedankt voor de reacties.

Ik kon me al niet voorstellen dat ik echt veel te hoog zat met m'n prijs.

Maar Wim, Mag ik je vragen waar de coupe die jij liet zien voor is weggegaan?

Geduld met verkopen heb ik wel maar nu ik besloten heb om hem weg te doen wil ik eigenlijk ook wel dat hij dan maar weg gaat.

Bedankt voor de reacties.

Ik kon me al niet voorstellen dat ik echt veel te hoog zat met m'n prijs.

Maar Wim, Mag ik je vragen waar de coupe die jij liet zien voor is weggegaan?

Geduld met verkopen heb ik wel maar nu ik besloten heb om hem weg te doen wil ik eigenlijk ook wel dat hij dan maar weg gaat.

rond de 5500..

motorisch origineel

100_3254.jpg

zit alleen een petjes uitlaat onder, en er zaten petjes achterlampen in.

Willem

rond de 5500..

motorisch origineel

100_3254.jpg

zit alleen een petjes uitlaat onder, en er zaten petjes achterlampen in.

Willem

met alle respect:D:D

de auto is idd al 10 jaar oud, mijn auto (seat toledo tdi) kocht ik voor 5000 euro.

heeft iets minder pk (140) maar is dieseltje, en denk dat menig mens tegenwoordig ook kijkt naar het verbruik van een auto.

ik rij 1:20 en jouwe? gunstigste geval 1:12? als je dan de benzine prijs en het verbruik weerlegt tegen de dieselprijs en verbruik dan (en daarom heb ik dus ook een diesel nu) was mijn keus simpel geweest .. namelijk dieselen.

daarnaast willen veel jongeren snelle auto maar krijgen dat moeilijk verzekert.

ik weet niet wat die turbo's doen op de markt geef alleen een eventuele verklaring.

met alle respect:D:D

de auto is idd al 10 jaar oud, mijn auto (seat toledo tdi) kocht ik voor 5000 euro.

heeft iets minder pk (140) maar is dieseltje, en denk dat menig mens tegenwoordig ook kijkt naar het verbruik van een auto.

ik rij 1:20 en jouwe? gunstigste geval 1:12? als je dan de benzine prijs en het verbruik weerlegt tegen de dieselprijs en verbruik dan (en daarom heb ik dus ook een diesel nu) was mijn keus simpel geweest .. namelijk dieselen.

daarnaast willen veel jongeren snelle auto maar krijgen dat moeilijk verzekert.

ik weet niet wat die turbo's doen op de markt geef alleen een eventuele verklaring.

kijk maar op gaspedaal.nl en zie je wat ze doen...

r_kluft zit goed met z'n prijs vergeleken met wat nog te koop is.

kijk maar op gaspedaal.nl en zie je wat ze doen...

r_kluft zit goed met z'n prijs vergeleken met wat nog te koop is.

Nog een tip.

Zet hem voor de prijs te koop die je er minimaal voor wil hebben.

Ik zeg maar iets 6750,-is de prijs die je er minimaal voor wil hebben, als je dan een advt voor 7500,- euro op marktplaats zet en er staan er nog een aantal meer op voor net wat minder dan die 7500,- euro dan slaan ze jou advt over omdat hij net wat duurder is als de rest.

let maar eens goed op hoe ze dit bv bij gaspedaal doen zetten ze hem te koop voor ik noem maar iets 6500,- en als je dan verder gaat lezen zul je zien dat die prijs vaak een mee neem prijs is zonder inruil en garantie enwil je wel wat inruilen en/of garantie komt er zomaar 1000,- extra boven op en dan heb je ook vaak dat ook nog afleverkosten bij komen.

Allemaal trucjes om een auto zo goedkoop mogelijk te laten lijken op internet.

Dus mijn advies is gewoon voor de prijs adverteren die je er echt voor wil hebben en niet meer zakken met de prijs.

Want iemand die de moeite neemt om te komen kijken is vaak ook echt op zoek naar een bepaalde auto en die zal dan ook niet meer gaan lopen voor een paar honderd euro als hij de auto echt wil hebben die hij heeft gevonden.

En wat jou probleem denk ik ook nog is de astra gtc de opvolger van jou auto komt kwa prijs erg in de buurt en dan kiezen mensen vaak liever voor minder pk's maar wel voor een nieuwer model.

Ik denk dus dat je een echte liefhebber moet vinden voor je auto en die zal jou vraagprijs er uiteindelijk wel voor geven.

Succes met verkopen.

Terug
Naar boven