• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom mistlampen???

egje

Post weleens wat
Waar ik me de laatste tijd weer mateloos aan erger zijn mensen, in zowel personenauto maar zeker ook in de vrachtauto, die zonder enige reden hun mistlampen aan de voorkant hebben aanstaan. En je hiermee verblinden.

Nu snap ik ook wel dat als 't mistig is je ze aanzet. Maar op klaarlichte dag of ,wat nog veel irritanter is, 's avonds. Ze schijnen vaak alle kanten op,behalve de goede. Ik heb zelf eens de proef op de som genomen en ze 's avonds aangezet. Nou, absoluut geen toegevoegde waarde qua lichtopbrengst. En overdag zie ik 't nut al helemaal niet.

Dus waarom hebben deze mensen hun mistlampen aan de voorkant aanstaan?!

* omdat 't stoer is

* omdat ze de knop niet weten te zitten

* omdat 'n ander 't ook doet

* omdat ze niet weten dat ze aanstaan

of................

Ik weet 't niet, maar ben benieuwd of er meerdere mensen zo over denken.

mijn opa had ze ook altijd aanstaan en werd er ook een keer om aangehouden.

de agent heeft de knop op moeten zoeken want mijn opa had geen idee waar de knop zat en dat ze aanstonden:D

vaak is het ook stoerigheid, of dan lijkt de auto mooier/lager.

ik zie het nut er ook niet van in en hoop dat zulke mensen er een boete voor krijgen.

mijn opa had ze ook altijd aanstaan en werd er ook een keer om aangehouden.

de agent heeft de knop op moeten zoeken want mijn opa had geen idee waar de knop zat en dat ze aanstonden:D

vaak is het ook stoerigheid, of dan lijkt de auto mooier/lager.

ik zie het nut er ook niet van in en hoop dat zulke mensen er een boete voor krijgen.

Ik dacht dat dat een overtreding was waar je voor bekeurd kon worden!

Maar zoals je zegt, steeds meer mensen die ook overdag met alleen stadslicht en mistlampen aan rijden! Ik denk dat die mensen die dat doen denken dat ze stoer zijn.

Keihard bekeuren! Bah!

Bij mist, erge regen en andere dingen vind ik het geen probleem en zelfs nuttig. Maar op klaarlichte dag zo rijden! Ik zie er helemaal het nut niet van in!

Ik dacht dat dat een overtreding was waar je voor bekeurd kon worden!

Maar zoals je zegt, steeds meer mensen die ook overdag met alleen stadslicht en mistlampen aan rijden! Ik denk dat die mensen die dat doen denken dat ze stoer zijn.

Keihard bekeuren! Bah!

Bij mist, erge regen en andere dingen vind ik het geen probleem en zelfs nuttig. Maar op klaarlichte dag zo rijden! Ik zie er helemaal het nut niet van in!

het kunnen ook dagrij lichten zijn?

en euhm als je je mistlampen aan zet en geen verschil ziet zullen de jouwe ook niet helemaal top staan ik zie bij de mijne duidelijk verschil.

Erwin

het kunnen ook dagrij lichten zijn?

en euhm als je je mistlampen aan zet en geen verschil ziet zullen de jouwe ook niet helemaal top staan ik zie bij de mijne duidelijk verschil.

Erwin

Op de Vectra zitten breedtestralers en deze zijn toch erg handig moet ik zeggen. In woonwijken en in het bos zet ik altijd de breedtestralers aan icm de Xenon.

Op de Vectra zitten breedtestralers en deze zijn toch erg handig moet ik zeggen. In woonwijken en in het bos zet ik altijd de breedtestralers aan icm de Xenon.

omdat ze de bril beslagen hebben.. ik word er ook een beetje moe van.. omdat ik wat lager lig dan de normale auto's word ik sowieso al sneller verblind. Als ik savonds een auto tegen kom die zen mistlampen aan heeft dan moet ik maar op de gok tussen de lijntjes zien te blijven..

omdat ze de bril beslagen hebben.. ik word er ook een beetje moe van.. omdat ik wat lager lig dan de normale auto's word ik sowieso al sneller verblind. Als ik savonds een auto tegen kom die zen mistlampen aan heeft dan moet ik maar op de gok tussen de lijntjes zien te blijven..

[rquote=1880020&tid=143631&author=Dano1.6_8V]Ik dacht dat dat een overtreding was waar je voor bekeurd kon worden!

Keihard bekeuren! Bah!

Bij mist, erge regen en andere dingen vind ik het geen probleem en zelfs nuttig. Maar op klaarlichte dag zo rijden! Ik zie er helemaal het nut niet van in![/rquote]

ook bij een beetje mist slingert de helft gelijk zen achtermistlamp aan.. ook nergens voor nodig. Als je erachter rijd dan nja de rest kun je wel invullen

[rquote=1880020&tid=143631&author=Dano1.6_8V]Ik dacht dat dat een overtreding was waar je voor bekeurd kon worden!

Keihard bekeuren! Bah!

Bij mist, erge regen en andere dingen vind ik het geen probleem en zelfs nuttig. Maar op klaarlichte dag zo rijden! Ik zie er helemaal het nut niet van in![/rquote]

ook bij een beetje mist slingert de helft gelijk zen achtermistlamp aan.. ook nergens voor nodig. Als je erachter rijd dan nja de rest kun je wel invullen

Ik doe ze alleen aan bij mist naatuurlijk en bij zeer slecht weer maar dat is omdat over zeer donkere wegen rij s avonds. Overdag en bij schemer is natuurlijk de grootste onzin

Ik doe ze alleen aan bij mist naatuurlijk en bij zeer slecht weer maar dat is omdat over zeer donkere wegen rij s avonds. Overdag en bij schemer is natuurlijk de grootste onzin

net als die klote dagrijlichten van tegenwoordig

die zijn ook aardig fel:o:fy1

hier in omgeving (veel polderwegen en bos) rij ik 's avonds meestal wel met de breedstralers aan.. duidelijk verschil qua ligt aan de wegranden, hierdoor is wild wat hier veel loopt stuk beter te zien

overdag is echt klinklare onzin

net als die klote dagrijlichten van tegenwoordig

die zijn ook aardig fel:o:fy1

hier in omgeving (veel polderwegen en bos) rij ik 's avonds meestal wel met de breedstralers aan.. duidelijk verschil qua ligt aan de wegranden, hierdoor is wild wat hier veel loopt stuk beter te zien

overdag is echt klinklare onzin

zelf deed ik het ook wel met de calibra, want ze zitten in de zelfde unit, en ze staan iets lager.

dan val je overdag goed op,dus als soort van dagrijverlichting.

lijkt mij dat een goed afgestelde mistlamp minder verblind dan een dimlicht, omdat ze lager zitten.

's avonds zie je het verschil in lichtsterkte wel dus doe ik ze uit en dan de gewone dimlichten aan.

Terug
Naar boven