• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarom Opel Corsa?

kleine wagen makkelijk voor in de grote stad ,goede wegligging voor op de snelweg. Zelfs een kleine verhuiswagen als het nodig is.

ben begonnen met opel eerst een kadet 1.6 '89, daarna overgegaan op een vectra 2.0 cd '93 toen heeeeeeeelllll erg stom geweest.

ben eersdt overgestapt op ford (zal niemand maar vervelen met de saaie details) waren baggerbakken en hebben me veel geld gekost .

toen een nixxan 100x niks (lees nissan 100nx) nog erger.

Toen kwam ik weer bij en kocht een omega uit '96 2.0 16v heerlijk ding maar duur en was teveel aan voor de keuring maar reed wel super en besloot om maar gewoon weer bij opel te blijven .

Deze corsa die ik nu heb was eigenlijk niet echt wat ik wou maar was goedkoop erg goedkoop ,maar nu ik hem een tijdje rij wil ik niks anders meer .

Lekker klein ,snel ,wendbaar en rijd super of je nou snel wil of niet wie wil er nu wat anders .

ben begonnen met opel eerst een kadet 1.6 '89, daarna overgegaan op een vectra 2.0 cd '93 toen heeeeeeeelllll erg stom geweest.

ben eersdt overgestapt op ford (zal niemand maar vervelen met de saaie details) waren baggerbakken en hebben me veel geld gekost .

toen een nixxan 100x niks (lees nissan 100nx) nog erger.

Toen kwam ik weer bij en kocht een omega uit '96 2.0 16v heerlijk ding maar duur en was teveel aan voor de keuring maar reed wel super en besloot om maar gewoon weer bij opel te blijven .

Deze corsa die ik nu heb was eigenlijk niet echt wat ik wou maar was goedkoop erg goedkoop ,maar nu ik hem een tijdje rij wil ik niks anders meer .

Lekker klein ,snel ,wendbaar en rijd super of je nou snel wil of niet wie wil er nu wat anders .

Goedkoop, makkelijk sleutelen, snel, betrouwbaar, veel onderdelen verkrijgbaar, makkelijk parkeren, wegenbelastingvrij, oldtimer verzekering

Euhm.... ik vind het een van de mooiere opel modellen, een D kadett vind ik nog mooier, maar die kon ik toen niet betalen en nu nog steeds niet :hmmz

origineel gepost door eerste-opel

Waarom juist een Corsa???

Om eerlijk te zijn ben ik een maand na het behalen van rijbewijs gaan rondkijken (februari was dat) bij verschillende dealers en/of Universele garages. Een keer ben ik zelfs een hele dag op pad geweest met m'n pa (heeft er al wat meer verstand van) en toen we deze tegen kwamen waren we meteen verkocht eigenlijk. Nette prijs voor een 9 jaar oud wagentje en niet te vergete lage wegenbelasting. Verzekering weet ik niet, die betalen ouderslief voorlopig omdat die al zolang schadevrij rijden en dan krijg je zoveel % korting maar dacht ook iets van 25 euro.

Het had net zo goed een Suzuki, Toyota o.i.d. kunnen zijn, want ook daar hebben we bij gekeken.

Je weet dat jij dan geen schadevrije jaren opbouwt? Zodra je dan zelf moet verzekeren ben je dan de hoofdprijs kwijt.

Je kan beter direct zelf verzekeren, daar heb je later meer aan.

Goedkoop, makkelijk sleutelen, snel, betrouwbaar, veel onderdelen verkrijgbaar, makkelijk parkeren, wegenbelastingvrij, oldtimer verzekering

Euhm.... ik vind het een van de mooiere opel modellen, een D kadett vind ik nog mooier, maar die kon ik toen niet betalen en nu nog steeds niet :hmmz

Om eerlijk te zijn ben ik een maand na het behalen van rijbewijs gaan rondkijken (februari was dat) bij verschillende dealers en/of Universele garages. Een keer ben ik zelfs een hele dag op pad geweest met m'n pa (heeft er al wat meer verstand van) en toen we deze tegen kwamen waren we meteen verkocht eigenlijk. Nette prijs voor een 9 jaar oud wagentje en niet te vergete lage wegenbelasting. Verzekering weet ik niet, die betalen ouderslief voorlopig omdat die al zolang schadevrij rijden en dan krijg je zoveel % korting maar dacht ook iets van 25 euro.

Het had net zo goed een Suzuki, Toyota o.i.d. kunnen zijn, want ook daar hebben we bij gekeken.

Je weet dat jij dan geen schadevrije jaren opbouwt? Zodra je dan zelf moet verzekeren ben je dan de hoofdprijs kwijt.

omdat ie goedkoop is per maand, rij bijna nooit, maar wel het liefst in een opel :P

hiervoor 2 calibra's en een vectra gehad :afro

omdat ie goedkoop is per maand, rij bijna nooit, maar wel het liefst in een opel :P

hiervoor 2 calibra's en een vectra gehad :afro

ik werkte des tijd bij de lokale opel-dealer

en raakte toen besmet met het welbekende opel-virus

ik had toen (3,5 jaar gelede) nog niet eens me rijbewijs en had al een corsa c14nz sport uit '94

en die heb nu nog (naast me andere auto).

ik werkte des tijd bij de lokale opel-dealer

en raakte toen besmet met het welbekende opel-virus

ik had toen (3,5 jaar gelede) nog niet eens me rijbewijs en had al een corsa c14nz sport uit '94

en die heb nu nog (naast me andere auto).

origineel gepost door McKaamos

Dat weet ik inderdaad McKaamos, maar onze verzekeringsmaatschappij zei dat we het vanaf de 23e op de een of andere manier beter pas op mijn naam konden zetten zodat ik dan zelf ga opbouwen inderdaad. Ik denk dat dat wat met ervaring te maken heeft en dat ze bang zijn dat je als jongere bestuurder dan niet zolang schadevrij blijft ofzo.

origineel gepost door McKaamos

Dat weet ik inderdaad McKaamos, maar onze verzekeringsmaatschappij zei dat we het vanaf de 23e op de een of andere manier beter pas op mijn naam konden zetten zodat ik dan zelf ga opbouwen inderdaad. Ik denk dat dat wat met ervaring te maken heeft en dat ze bang zijn dat je als jongere bestuurder dan niet zolang schadevrij blijft ofzo.

Omdat m'n Astra G na zeven jaar teveel kuren begon te vertonen en ik eigenlijk ook kleiner wilde gaan rijden. Echt kleiner is een D niet (10 cm) en lichter ook niet:hmmz

Omdat m'n Astra G na zeven jaar teveel kuren begon te vertonen en ik eigenlijk ook kleiner wilde gaan rijden. Echt kleiner is een D niet (10 cm) en lichter ook niet:hmmz

Tja eigenlijk dezelfde reden waarom ik jaren in een ascona-b(2.4)en omega-a (3000 24v) heb gereden lekker vierkant niet teveel rondingen gewoon lekker retro:afro!!!! Rij nu een corsa-a c20xe en deze rijdt ondanks mijn zware rechter poot gewoon 1op 12 dus dat is ook nog eens mooi meegenomen:thumbup en idd onderdelen zijn betaalbaar enz enz:wub:wub en niet te vergeten WIR LEBEN AUTO,S

Terug
Naar boven