• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden

kumho heb ik nu voorop mijn corsa c20xe zitten,vind ze goed grip hebben.durf haast te zeggen nog meer grip als met toyo's

ik heb er yokohama a539 onder. 185-50-14 onder een corsa A c20xe..

dunlop was zo weg, toyo's zijn overrated. de yoko's slijten hard, maar hebben goede grip. ze maken herrie, ja jammer,ik heb veel liever grip dan een stille band.:sleeping

Tja, rijd al jaren naar tevredenheid met michelins.

met de astra reed ik op Pirelli Drago's opzich redelijke band. (185-60-14)

totdat deze gebruikte banden (15.000km) op een golf-III kwamen, leek wel of alle 4 de wiellagers verrot waren, zo gingen ze te keer onder de VW.

bij de velgwissel gelijk op michelin Excalto-I gezet. 195-50-15

wat een verbetering tov de pirelli's

kocht de vectra met michelin energy's 195-65-15, toen velgen gehaald (origineel vectra wielen), daar zaten 4 goede Excalto-II 205-55-16 onder.

rijd nu nog steeds op Excalto-II's heb nu de 2e set op na 120.000km, dus 60.000km per set....

mensen hoor je veel over Cuppen van de Excalto-II, heb zelf nergens last van.

op mijn corsa nog firestone bandjes gehad, reed wel fijn, gaan lang mee en maken geen herrie.

op de combo komen verzwaarde michelin energy's (ivm bestelwagen en APK) in de maat 185-55-15

195-50-15 loopt aan bij volle stuuruitslag op de chassisbalk.

Willem

Hadden op onze vorige OPC eerst dunlop SP900 liggen. Was er heel tevreden over. Toen ik nieuwe moest hebben wilde ik weer dezelfde nemen, maar toen een test gelezen over banden en daarin kwam de Falken 452 ( alleen dit type Falken ) er heel goed uit. Prijs tegenover de Sp9000 scheelde toen 25 euro per band.

En moet zeggen deze band was super, hij deed 100% niet onder voor de Dunlop, had alleen een beetje meer afrolgeluid en had wat hardere wangen maar ik vond dit persoonlijk beter.

Maar je hebt er zooi tussen, dat heb ik wel van meerdere personen gehoord.

origineel gepost door Jo

Dus een beetje samengevat is men hier voornamelijk tevreden over Toyo en Dunlop.

Iemand ervaring met Hankook, of Kumho, ?

Dat zijn ook goede banden.

Maar lopen voornamelijk goed onder Koreaanse en japanse auto's.

Maar bij mij komen er geen dunlops onder (uitgezonderd winterbanden) vind ze namelijk niet zo mooi lopen als een conti of michelin.

Waarschijnlijk komen er in de loop van de zomer een mooi setje michelins onder de auto.

dan zijn mijn zomerbandjes denk ik wel op.

origineel gepost door wim-v6

*Knip*

op de combo komen verzwaarde michelin energy's (ivm bestelwagen en APK) in de maat 185-55-15

195-50-15 loopt aan bij volle stuuruitslag op de chassisbalk.

Willem

Bestaan er wel RF banden in die maat??

ben ze nog nooit tegen gekomen.

origineel gepost door arjontje

Maar bij mij komen er geen dunlops onder (uitgezonderd winterbanden) vind ze namelijk niet zo mooi lopen als een conti

Als je het over kutbanden hebt dan zijn het wel Conti´s en dan vooral de wat goedkopere prijsklasse.

Die dingen zijn binnen no time zo droog als wat, als je maar weinig km draait is dat toch wel zonde en ik vind de premium contacts 1 en 2 niet fijn sturen.

Maar dat vind ik dan hea:P

origineel gepost door CorsaKris

Maar bij mij komen er geen dunlops onder (uitgezonderd winterbanden) vind ze namelijk niet zo mooi lopen als een conti

Als je het over kutbanden hebt dan zijn het wel Conti´s en dan vooral de wat goedkopere prijsklasse.

Die dingen zijn binnen no time zo droog als wat, als je maar weinig km draait is dat toch wel zonde en ik vind de premium contacts 1 en 2 niet fijn sturen.

Iedereen heeft zijn eigen menig. en eigen smaak in banden.

dat is geheel eigen.

Als je het over de ecocontact ep en cp hebt die scheuren idd.

staat wel tegen over dat die dingen niet slijten.

Op mijn werk vervangen we ze vaker door de leeftijd dan dat ze versleten zijn.

origineel gepost door CorsaKris

Ik rij zelf al tijden op Conti Sport contact 2 banden.

Ik zweer bij deze banden: ze slijten niet als de neten, zoals veel banden onder mijn Omega wel doen, bieden mij voldoende grip en kwa geluid heb ik ook niet veel te klagen.

Denk dat zoals Arjon al aangeeft dat het smaak is, maar ook degelijk welke auto je rijdt.

Mijn Omega trekt B-merk bandjes er met een km of 8000 erdoorheen (op de achteras) , en nee heb geen associale rijstijl. En daar ik niet 2 keer per 3 jaar nieuwe banden wil steken ga ik dus naar de voor mij geschiktere banden: Conti Sport Contact 2 of Michelin Pilot Sport PS2

heb zelf Conti's Premium Contact gehad in 205-55-16.

deze waren zo kaal GLoeiende, en wat een pokke herrie..

van grip hebben ze nog nooit gehoord.

en piepen bij normaal de bocht door.

leek bij rustig rijden al een 100% ASO haha.

Conti's komen er nooit meer onder.

(gaat mij zelfs niet lukken, mijn ZEER betrouwbare banden boer vertikt het deze banden uberhaupt aan mij te leveren!!! ivm vele klachten die hij over conti's krijgt.

maar ja iedereen's zijn eigen mening.

Banden Combo 185-55-15

en ja ik heb geen RF michelins, maar met een 91 als draag codering (525kg per band) is genoeg

RF rijden voor geen meter, gaat die combo mee zwabberen, niet normaal.

in deze maat zijn wel RF te krijgen, Maar dan alleen in FRUT merken!!

Willem

Je kan niet in iemands portomonee kijken maar ik ben het er wel mee eens dat je steeds vaker dure velgen met goedkope banden ziet.

Mijn mening is spaar dan inderdaad even verder voor goede A-merk banden.

Volgens mij word er een vermogen uitgegeven aan spoilers en plamuur en de spuiter en dikke velgen en word er op de verkeerde dingen bezuinigd.

Iedere hobby kost geld en als je inderdaad zegt van ik heb zo'n dure maat dan denk ik dat wist je ook toen je de velgen kocht.

En geloof me dat je echt spijt heb als je auto in de vangrail hangt omdat je heb bezuinigd op de banden.

Ik spreek uit ervaring.

Heb een verschrikkelijk mooie calibra V6 afgeschreven daardoor.

Wel dure 3 delige velgen gekocht maar goedkope banden laten monteren.

IK DOE DAT NOOIT MEER heb er van geleerd.

beetje onzinnig topic

sinds wanneer zijn er nog slechte banden goedkope slijten misschien harder.

en dan komt de vraag waar ligt de limiet??

ik rij met goedkopere banden en bij nat weer ga ik echt niet lopen scheuren, en er is nog nooooooooooiiiiiiittttttt niks gebeurt, niet schuiven niet slippen helemaal niks.

waarom zou ik dan dure banden moeten kopen.

ik heb op me vectra dure michelin pilot liggen want die zaten er onder bij aankoop, op me golf cabrio liggen in de zelfde maat goodride prijsveschil 45€ per band, verschil in rijden nikkes noppes nada.

sterker nog die duurdere michelin maakt meer herrie

dus waar maak je je druk om

origineel gepost door redmanta

beetje onzinnig topic

sinds wanneer zijn er nog slechte banden goedkope slijten misschien harder.

en dan komt de vraag waar ligt de limiet??

ik rij met goedkopere banden en bij nat weer ga ik echt niet lopen scheuren, en er is nog nooooooooooiiiiiiittttttt niks gebeurt, niet schuiven niet slippen helemaal niks.

waarom zou ik dan dure banden moeten kopen.

ik heb op me vectra dure michelin pilot liggen want die zaten er onder bij aankoop, op me golf cabrio liggen in de zelfde maat goodride prijsveschil 45€ per band, verschil in rijden nikkes noppes nada.

sterker nog die duurdere michelin maakt meer herrie

dus waar maak je je druk om

Er zijn banden naar ieders zijn maatstaven.

en ook tussen de opel rijders heb je rustige rijders, hebben over het algemeen geen dure band nodig.

ik ben een Vlotte rijder, en zit vaak bij de oosterburen.

rijdt redelijk veel kilometers.

dat is ook de rede voor mijn keuze (michelin).

omdat deze banden als enige een beetje lang meegaan op de vectra, waarmee ik dus weer net zo duur eindig als iemand die een goedkopere band kiest, (gemiddeld ruim 50.000km per set is zeer goed haalbaar)

en Grip, ja grip inderdaad, dat is wat ik zoek, zeker gezien de snelheden bij mij wel willen oplopen naar 250km/u

ook weer een rede voor de michelins, supergrip op droog en op nat.

scheuren in de regen, waarom niet, wel extra oplettendheid gevraagd, maar je kan lekker door in de regen hoor.

maar als je gewoon een beetje rond tuft hier in NL en je maakt niet te veel kms, is een goedkopere band evengoed.

zo moet je het zien.

slechte banden bestaan:

- Europa

- Linglong

- Centaur Centurion (kwik fit)

- en nog een paar van die aziatische troep

- en vast nog meer.

daar wil je gewoon niet mee rijden...

persoonlijk vind ik voor normaal gebruik, Bridgestones mooie bandjes voor weinig geld.

ik had brisgestone 185-60-14 rondom op de Corsa voor nog geen 190 euro incl omleggen en balanceren, en reden erg fijn en stil, redelijk slijtvast, wegligging iets minder.

Willem

Willem

Ik kocht de astra met de standaard velgen en continental bandjes. Niks mis mee, maar de achterste twee waren aan vervanging toe.

Ik heb toen voor 130 euro een setje lm's met 14 inch Barum Bravuris bandjes kunnen kopen met 7mm erop. Gokje gewaagd en kan niet anders zeggen dat het prima bevallen is. Ik heb ze uiteindelijk voor 150 euro en bijna een jaar sturen van de hand gedaan.

Kocht een setje velgen met dunlop sports, en P6000 bandjes. Helaas bleken beide niet bevallen. Dunlop waren bijna glad en konden na een regenbui bui niks meer hebben. De p6000 waren nog niet gecupt, maar hadden ook niet bijster veel grip. Nadat ik van de weg geslipt was met een partij regen besloten op zoek te gaan naar nieuwe banden.

Uiteindelijk een investering gedaan van 4 nieuwe Bridgestones Turanza's in de maat 195/50/15 (195/55/15 scheelde 50 euro per band!)

En bevalt meer dan perfect! Veel grip, en ook bij nat weer prima band. Ze zijn stil en slijten niet heel hard (alleen voor vanwege rotte draagarm rubbers)

Slechts 12 euro duurder dan Firestone's (Die ook redelijk zijn)

Ik ben ook student, maar ik merk dat goede banden echt wel belangrijk zijn!

Ik heb michelin pilot op me lichtmetaal liggen. en nog wil dat niet veel zeggen.

Begin januari ook gaan schuiven met me duren banden. (nog geen half jaar oud).

Maakt volgens mij niet zoveel uit welke banden keuze je maakt. Als je maar geen banden zonder profiel erop legt.

Gr Jack

origineel gepost door Jazz.

Ik kocht de astra met de standaard velgen en continental bandjes. Niks mis mee, maar de achterste twee waren aan vervanging toe.

Ik heb toen voor 130 euro een setje lm's met 14 inch Barum Bravuris bandjes kunnen kopen met 7mm erop. Gokje gewaagd en kan niet anders zeggen dat het prima bevallen is. Ik heb ze uiteindelijk voor 150 euro en bijna een jaar sturen van de hand gedaan.

Kocht een setje velgen met dunlop sports, en P6000 bandjes. Helaas bleken beide niet bevallen. Dunlop waren bijna glad en konden na een regenbui bui niks meer hebben. De p6000 waren nog niet gecupt, maar hadden ook niet bijster veel grip. Nadat ik van de weg geslipt was met een partij regen besloten op zoek te gaan naar nieuwe banden.

Uiteindelijk een invesrot gedaan van 4 nieuwe Bridgestones Turanza's in de maat 195/50/15 (195/55/15 scheelde 50 euro per band!)

En bevalt meer dan perfect! Veel grip, en ook bij nat weer prima band. Ze zijn stil en slijten niet heel hard (alleen voor vanwege rotte draagarm rubbers)

Slechts 12 euro duurder dan Firestone's (Die ook redelijk zijn)

Ik ben ook student, maar ik merk dat goede banden echt wel belangrijk zijn!

Goed dat je niet voor de firestones bent gegaan.

Dat zijn ook niet bijster beste banden.

Maar 50 euro per band verschil in die maten vind ik wel heel veel.:hmmz

ik zweer bij dunlop sp9000

bij droog weer super grip

en bij nat weer ook wel aardig

100 euro per band (195/40-16)

met montage

origineel gepost door yo!rick

ik zweer bij dunlop sp9000

bij droog weer super grip

en bij nat weer ook wel aardig

100 euro per band (195/40-16)

met montage

Hou die banden goed op spanning!!!!!!

Merendeel van die banden hebben scheuren in het profiel.

Terug
Naar boven