• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waarvoor dient dit slangetje??

starter

Post weinig
Ik heb een ontzettende benzinegeur in het interieur (zie ander topic). Tot nu geen oplossing. Bij inspectie in het motorcompartiment kwam ik een los slangetje tegen. Als ik het slangetje afsluit, slaat de motor af. Sluit ik slangetje aan dan slaat de motor ook af. Start ik de motor dan is ie even aan en slaat dan weer af..

Waar dient dit slangetje voor? Een ontzettend zuigende kracht in dit slangetje. Kan dit iets met de benzinegeur te maken hebben

Zie foto's

Foto-MFBKHVZV.jpg

Foto-3OE44IOW.jpg

is een vacuüm slangetje, op de plek waar die los zit zit hij ook ergens aangesloten ( zo hoort het tenminste )

als ik m aansluit stopt de motor ermee...

Aan het luchtfilterhuis zit een aansluitpunt. Het lijkt op een ruitesproeierpompje. Maar nogmaals; de motor slaat dan af. Start ik de motor opnieuw dan start ie wel, maar slaat dan af....

het is ook een pompje maar niet voor de ruitensproeier, volgens mij voor brandstof dampen af te voeren, kans dat het apparaatje verstopt zit

of het apparaatje zelf kan ook stuk zijn, heb wel eens gezien dat ik het pompje er af haal dat er korreltjes uit komen,

ben alleen de benaming even kwijt van dat ( pompje )

Edit:

het is je klep voor je actief koolstoffilter wat dus inderdaad je brandstofdamp afzuig systeem is,. Dat kan de verklaring geven voor de geur !

waarschijnlijk als het pompje stuk is gok ik dat je bij de dealer moet wezen. maar zou hem er eerst even afhalen kijken of ie verstopt zit

Tankventilatieklep, indien deze volledig dicht gehouden word, moet de motor gewoon blijven draaien.

Benzinelucht kan wel komen van een veel te rijk lopende motor.

Temp sensor, benzinedruk regelaar.

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Al even gegoogled op koolfilter...gaat een leven mee...Kennelijk niet. Zal morgen kijken of ik de unit eraf krijg en open kan maken. Waarschijnlijk werkt de unit niet (meer)

Iemand tips voor reparatie of inspectie?

Slangetje aangesloten. Groot aantal km gaan rijden. De benzinegeur is verdwenen.

Helaas slaat de motor af bij het inschakelen van de airco.....

Als het slangetje los is dan draait de motor een hoger toerental. Rond de 900 toeren (volgens toerenteller, dus aanname). Met het slangetje aangesloten rond 700 toeren.

En nu slaat de motor dus af bij inschakelen airco als de motor stationair draait. Beetje lastig bij stoplichten etc....

Wat kan hiervan nu weer de oorzaak zijn?

Terug
Naar boven