• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wagen schokt bij start

hey,

Ik heb even een vraagje. Als ik mijn astra start, dan schokt hij bij het opschakelen. Dit gebeurt enkel als ik hem start, verder eens de motor wat is warm gelopen geen problemen meer. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groetjes,

Marijke

Volgens mij is hij dan in koudloop hogere toeren met koude motor om de motor zo snel mogelijk op te warmen.

Maar weet niet zeker

Smoke

@smoke_soldier wrote:Volgens mij is hij dan in koudloop hogere toeren met koude motor om de motor zo snel mogelijk op te warmen.

Maar weet niet zeker

Smoke

Hoge toeren heeft niks te maken met schokken... Koud loop is dat de motor stationair tussen de 1000 en 1200 toeren zit maar dat is nog geen 5 seconden na de start...

Daarna zal deze zakken naar 900 toeren..

dat is niet waar wat jij zegt met 5 seconden...

Mijn astra is in topconditie en die gaat minimaal een minuut in koudloop stationair....

smoke

@smoke_soldier wrote:dat is niet waar wat jij zegt met 5 seconden...

Mijn astra is in topconditie en die gaat minimaal een minuut in koudloop stationair....

smoke

Gebeurd niet bij mij.. Heb een vectra b x25xe.. En ik heb het niet met een stopwatch na zitten meten dus natte vinger werk... Maar in ieders geval duurt het niet lang..

Lang duurt het inderdaad niet, want het gebeurt echt enkel alleen maar wanneer je hem start, verder rijd ie perfect

Begin vraagje... Heb je er de juiste bougies in zitten en wat is de staat ervan??

Op dit forum staat er eentje met een omega met het zelfde probleem met een koude motor dat die even niet lekker loopt..

Heb ik nog niet gecheckt eerlijk gezegd, zitten nog altijd dezelfde in als toen ik hem een jaar geleden heb gekocht.

Maar binnenkort moet ie toch is op onderhoud, dus misschien ineens daar is aan horen?

Welke motor ligt erin? Misschien ook altijd handig om te weten :D.

Denk ook spontaan aan de egr-klep, maar waarom ie t dan enkel bij koude motor doet, is mij een vraag :).

edit: misschien kan je 't me dinsdag ff uitleggen wanneer je langskomt, kan ik meteen even kijken eventueel :).

Zou de egr-klep kunnen zijn. Je kan altijd eens proberen het stekkertje uit te trekken alvorens koud te starten, kijken of hij het dan nog doet.

U vraagt wij draaien

2z9ftlh.jpg

Smoke

Terug
Naar boven