• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

warm lopen

testdrive

Post vaak
Nu het weer warm weer begint teworden heb ik het probleem weer dat me motor te warm wordt.

Heb al een keer in een ander topic vertelt over dit probleem , zodra je langzaam gaat rijden (onder de 50)vliegt de temp weer omhoog

Had van alles vervangen radiateur termostaat koelvloeistof waterpomp temperatuur sensor zelf en het dashboard niks hielp.

toen een andere motor erin gelepelt van een 18se naar een 20seh

Leek beter te gaan , maarja de winter begon ook net

En nu is het zomer en het begint weer

Het is normaal dat je fin aanslaat als je in de stad rijdt maar het is niet normaal dat ie dan een kwartier BLIJFT draaien.

En vroeger bleef ie wel normaal op temperatuur dus ik weet dat dit niet normaal is .

Iemand nog enig idee wat het kan zijn?

Slechte massa vanaf accu naar carroserie of van carroserie naar de motor.

ik zou zeggen leg DIRECT vanaf de ACCU - naar de motor een dikke kabel aan.

kijk of dat helpt

Let op de meter mag rustig over de 3/4 gaan van de meter he.

en klopt je meter wel, deze maken er ook nog wel eens een zooitje van bij de kadett.

De koelvin van onze diesel kon ook lang draaien in de zomer hoor GLoeiende.

dat is dan eenzelfde koelvin als de kadett 16V (zelfde radiateur ook (zo ook C18NZ))

Willem

massa kabel had ik ook al aangelegt

maar ik denk ook wel dat de meter klopt want de waaier gaat ook ongeveer aan bij 100 graden

maar wat ik zo gek vind is dat hij zo snel aan gaat en het hem maar niet lukt om de temp omlaag te krijgen

pas als je snel gaat rijden weer of motor uit zet stopt ie ermee

en vroeger had ie dat nooit dus lijkt of er wel iets niet klopt

had gister zelfs op de snel weg bij de 140 dat de temp meter de heletijd zat te springen tussen het 3 en 4 blokje

Als je alles al hebt vervangen is het inderdaad raar dat het niet werkt.

zal je toch het beste even langs de dealert kunnen rijden om te kijken of de temp klopt.

kunnen ze zien met de Tech 1

willem

nou vandaag hem laten uitlezen

het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden

en die is cker weten goed

dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden

ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,

cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij

origineel gepost door ((gsi))

nou vandaag hem laten uitlezen

het is erger dan ik d8 , met normaal rijden heb ie moete om hem onder de 100 graden te krijgen en de koelvin slaat pas aan bij 110 graden

en die is cker weten goed

dus dat ik van de week de hele tijd met me koelvin aan reed zat ie dus dik de hele tijd op 110 graden

ik ben ten einde raad ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen,

cker nu het alleen maar warmer gaat worden (zomer) durf ik er zowat nie meer mee terijden , bang dat ik hem aan stront rij

ik weet niet of het een systeem is wat onder druk staat? want dan kan 110 graden wel.

maar zit er niet iets fout in de computer ofzo ?

heb je echt al die dingen vervangen die je boven aan noemde?

is er niet met de slangen gewisseld of dat er ergens een slang verkeerd zit en is het zeker dat er een grote radiateur in zit en niet een van een 1400 en een 1200 ofzo

Mischien dat het helpt als je je koelkanelen eens goed doorspoeld, daar kan zich ook wel eens wat vuil verzamelen zodat het koelwater minder "stroomd"

Succes in ieder geval,

Groeten Jeff

Het klinkt heel stom maar heb je niet perongeluk toevallig een of andere lompe spoiler of coole gril die je luchtstroom naar je radiateur blokeert?

heb gister nog ff het een en ander gedaan had nog een andere radiateur liggen en heb die er ff ingedaan met andere termoschakelaar en systeem ff door gespoelt en nieuwe koelvloeistof erin.

wat nu wel goed is is dat de ventilator wel aan gaat nu bij 100 C

alleen blijft ie nog steedts rond de 100 graden met langzaam rijden alleen als ik een beetje snel rij 80 ofzo gaat ie naar de 93 graden

dus het is wel iets beter nu

liggen je slangen wel goed? is er nergens 1 geknikt of iets dergelijks.

en je kachelradiateur? ook goed? en zitten de slangen daar goed? werkt de kachel goed?

Terug
Naar boven