• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

warm lopen

Ik volg dit topic al vanaf het begin... ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn calibra, waar inmiddels ook alles al nieuw aan is van het koelsysteem.

Maar ook mijn auto wordt vrij warm, koelt ook haast niet door rijwind terug als deze 100 graden is. Gelukkig werkt de ventilator goed waardoor hij niet te warm kan worden.

Wil zelf nog wel die massa kabel gaan proberen..

op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.

en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.

naar mij idee moet de meeste troep dan los komen

Eerst de koelvloeistof aftappen, onderste radiateur slang eraf, thermostaat eruit en laat hem dan maar spoelen met de tuinslang erin, je zal schrikken wat voor smurrie er in de loop van jaren zich hebben opgezadeld...

Groeten Jeff

origineel gepost door ((gsi))

op zoveel mogelijk plekken de slangen eraf.

en dan op elk gaatje of slang dat je ziet ff de brandslang erop laten spuiten.

naar mij idee moet de meeste troep dan los komen

naa mijn idee kun je beter een proffesionele spoeling halen. deze bij je koelvloeistof doen. je auto een forse tijd laten draaien. dan aftappen en wederom nwe koelvloeistof erin doen.

met gewoon een tuinslang haal je niet alle aangekoekte afzetting eruit hoor.

en anders ben ik wel benieuwd naar je koppakking. zitten er niet bepaalde kanaaltjes dicht?

maar ja das wel wat meer werk. maar valt ook wel weer mee bij een 8v :P

Je KAN proberen eens al je massakabels aan je blok te controleren/vervangen.. Dus van de Dynamo, van je versnellingsbak naar chassis, en die van je accu.. Ik had het laatst, een paar metertjes werkten niet goed (evenals audio), toen heb ik alle massakabels vervangen voor dikkere, en toen bleek ook dat die van versnellingsbak naar chassis niet strak vast zat.. Nu alles vervangen, tempmeter blijft koeler staan en alles werkt perfect!

lijkt me sterk heb hem gewoon goed ontlucht.

maar ik heb hier meer op het forum rond gekeken en zie dat er meer mensen last hebben van dit probleem dat je motor temp tegen de honderd aan zit, en dankzij je ventilator niet hoger gaat als 100

normaal blijft je temp rond de 90 graden en als je dan een tijdje stil staat gaat ie naar de honderd en dan afentoe je fin aan

bij mij zit ie al meteen tegen de honderd aan en slaat de vin de hele tijd aan

maar ik heb tot nu toe geen idee wat het is , maar ik laat het hier bij hij wordt niet warmer als 100 graden dus ik vind het best. heb me genoeg geld gekost en kom er verder ook niet uit

Ik heb het zelfde probleem,

zodra ik tijd heb gaat alles uitelkaar

en eens doorspoelen om er zeker

van te zijn dat alles schoon is.

Tevens thermostaat (=nieuw) toch

ff schecken een gaatje met 3mm

uitboren. Waterpomp is ook nieuw.

Hopenlijk is het daarna opgelost

want hij word gewoon TE warm

metertje moet gewoon netjes

in het midden blijven zoals hij

voorheen deed.