• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

warme accu

Aller eerst nieuwe eigenaar gefeliciteerd met aankoop

Maar goed op forum mogen we graag auwe hoeren moet ook kunnen vindt ik

Als in begin leest zie je dat er ook serieus gereageerd is

En dat daar ook de teveel laad spanning aan orde is gekomen

Effe andere accu en dynamo en gast het wel goed komen

Gebeurt wel vaker kwa rest van instalatie maak ik mij nog geen zorgen

ED ..

Voor de rest maak ik mij geen zorgen ??

Wat denk je dat de ecu hiervan vind , die houd echt niet van zo,n hoge spanning !!!

of het moet al een carb versie zijn , dan heb je meer mazzel .

Het zal wel een carb versie wezen met punten ontsteking , anders was ie er subiet mee gestopt, zal wel een best stuk vonk geven hahah

ook je spanningsregelaar achterop het dash vind dit niet leuk !!!!

een computer gaat ook niet zomaar kapot

vectra a v6 van mijn ouders laadde toen in 1x 34volt, dit heeft de ecu de laatste 5km gewoon overleefd ( onder de 2000rpm blijven was er niets aan de hand )

en de rest van je bedrading enzo kan t ook wel hebben, het aantal Ampere is belangrijker...

Zo'n 20 jaar terug had ik het ook eens voor, batterij leeggekookt door te hoge laadspanning.

Bleek dat het kabelschoentje losgetrild was van de veldspanning van de alternator.

Door de vonkenbrug had ik meer dan 16 Volt, maar m'n injectie heeft er niet van geweten.

Dus: controleer even de kabel- en stekkerverbindingen op je alternator, misschien

heb je hetzelfde als ik toen.

Succes!

denk dat de accu nog wel goed is

hij heeft er niet veel mee gereden dus dat loopt wel los.

en al dat slappe geouwe ho@@ ach hoort er bij maar is wel es vervelend als je een serieuze vraag hebt,maar wend wel hoor :jerry :jerry

en willemjan welkom hierzo

nou ik wist ook noppes van de manta maar je hebt echt een goede auto hieraan [op de dynamo na dan :swear :swear ]

maar hier kun je veel opsteken over de manta.

hoop dat je veel plezier hebt met de manta .

Terug
Naar boven