• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat advies gevraagd

Raymon830

Post weinig
Beste mensen ik heb sindskort een astra g met x20xev.

Ik dacht nou ja lekker snelle auto viel toch tegen die 135 paardjes.

Nou zat ik er aan te denken om hem een krachtkuur te geven.

Alleen weet ff niet wat de beste opties zijn.

Zat of te denken aan direct air intake

Of

Een throttle body set

verschil

tb set levert 35 pk meer maar kost totaal 2300 inclusief bijgeleverde nokkenassen software en tb set van dbilas

direct air intake levert 19 pk en kost totaal 1200 met software

Maar met tb set ben ik qua uitbreiding vrij gelimiteerd wil ik ooit turbo ombouw doen met dbilas spul dan heb ik aan tb niks.

Zijn er betere opties met evt meer vermogens winst?

Motorswap is geen optie.

wat dacht je van een flowtec, een leuke set nokkenassen en een chip van dbilas... dan ben je minder kwijt denk ik en heb je ongeveer het zelfde vermogenswinst als de tb's van dbilas...

wat dacht je van een flowtec, een leuke set nokkenassen en een chip van dbilas... dan ben je minder kwijt denk ik en heb je ongeveer het zelfde vermogenswinst als de tb's van dbilas...

Kan je wel vertellen dat je gasreactie er erg veel op vooruit gaat met de tb's.

Leuk spul hoor alleen je moet het geld er voor over hebben.

Mocht ik niet toevallig tegen mijn huidige turbo aangelopen zijn had ik ze nu ook..

Kan je wel vertellen dat je gasreactie er erg veel op vooruit gaat met de tb's.

Leuk spul hoor alleen je moet het geld er voor over hebben.

Mocht ik niet toevallig tegen mijn huidige turbo aangelopen zijn had ik ze nu ook..

@Raymon830 wrote:heb al flowmaster set.

Nokkenassen wilde ik sowieso maar bij die intake kit zit al aangepaste software

ik bedoel ook de intake (die heet flowtec) maar als je daar nog nokkenassen bij zet hoeven ze de software maar 1 keer te veranderen

en ze stellen hem als het goed is gewoon op de bank af dus dan halen ze het maximale eruit.

bij mijn vorige corsa (x14xe) ben ik van 90 naar 125 pk gegaan met een flowtec, nokkenassen en chip van dbilas.

@Raymon830 wrote:heb al flowmaster set.

Nokkenassen wilde ik sowieso maar bij die intake kit zit al aangepaste software

ik bedoel ook de intake (die heet flowtec) maar als je daar nog nokkenassen bij zet hoeven ze de software maar 1 keer te veranderen

en ze stellen hem als het goed is gewoon op de bank af dus dan halen ze het maximale eruit.

bij mijn vorige corsa (x14xe) ben ik van 90 naar 125 pk gegaan met een flowtec, nokkenassen en chip van dbilas.

uit betrouwbare bron vernomen dat het allemaal niet heel erg veel winst geeft.

niet wat je verwachten zou, laat ik het zo zeggen.

ken iemand die bovenstaande op zijn 2.0 heeft gezet.

dan praat ik over luchtfilter, luchtinlaat, lexmaul uitlaatspruitstuk,

hij merkte wel verschil, maar kon er uit opmaken dat hij er niet heel tevreden en enthousiast over was.

uit betrouwbare bron vernomen dat het allemaal niet heel erg veel winst geeft.

hij merkte wel verschil, maar kon er uit opmaken dat hij er niet heel tevreden en enthousiast over was.

je kan wel een rvs uitlaat systeem eronder stoppen, met spruitstuk. en je filterbox aanpassen en green inlegfilter instoppen

dan chippen, ben je het goedkoopst klaar en heb je toch een beetje vermogenswinst. denk wel eenn goeie 15pk

je kan wel een rvs uitlaat systeem eronder stoppen, met spruitstuk. en je filterbox aanpassen en green inlegfilter instoppen

dan chippen, ben je het goedkoopst klaar en heb je toch een beetje vermogenswinst. denk wel eenn goeie 15pk

huh robert weet niet waar je dat vandaan haalt maar denk dat jij freaky bedoelt aangezien hij en ik hetzelfde idee hebben bedoel dan de 5 deurs astra van osc forum die heeft veel tijd en veel geld erin zitten en zeker wel verschil

huh robert weet niet waar je dat vandaan haalt maar denk dat jij freaky bedoelt aangezien hij en ik hetzelfde idee hebben bedoel dan de 5 deurs astra van osc forum die heeft veel tijd en veel geld erin zitten en zeker wel verschil

@robert_corsa wrote:uit betrouwbare bron vernomen dat het allemaal niet heel erg veel winst geeft.

niet voor het een of ander maar als dbilas erbij zet dat het een x aantal pk oplevert kun je er vanuit gaan dat dat ook zo is!!!

ik spreek uit ervaring en ik ken er meerdere die het spul van dbilas kennen en weten dat wat ze zeggen ook klopt. tenzij de motor als in een staat van overlijden is maar dan werkt geen enkele tuning naar behoren!!

@robert_corsa wrote:uit betrouwbare bron vernomen dat het allemaal niet heel erg veel winst geeft.

niet voor het een of ander maar als dbilas erbij zet dat het een x aantal pk oplevert kun je er vanuit gaan dat dat ook zo is!!!

ik spreek uit ervaring en ik ken er meerdere die het spul van dbilas kennen en weten dat wat ze zeggen ook klopt. tenzij de motor als in een staat van overlijden is maar dan werkt geen enkele tuning naar behoren!!

thanks corsaracer dat dacht ik dus ook

Zeker gezien het feit dat ik een dbilas powerbox had op mijn corsa zelfs zonder de bijgeleverde software ging het als trein daarna helemaal echt te bizar voor woorden

Terug
Naar boven