• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat betekent dit lampje?

Dat is het probleem, je lamp is niet stuk.

Je check control stuurt ook als de lamp uit is kleine stroompjes met een laag voltage door het circuit. Als hij dan merkt dat het circuit niet gesloten is geeft hij een foutmelding.

Als lampen aan zijn, dan gaat er een hoger voltage richting lamp, dus dan wordt het probleem wel overbrugd, en geeft hij geen foutmelding.

Ja maar... het is toch stom dat dat lampje alleen brandt als mijn verlichting uit is? Die link kan ik sowieso in geen geval leggen met een kapotte lamp.

Je zou toch juist denken dat je computer het signaal van kapotte lamp doorkrijgt op het moment dat je je verlichting aan hebt?

Dat is het probleem, je lamp is niet stuk.

Je check control stuurt ook als de lamp uit is kleine stroompjes met een laag voltage door het circuit. Als hij dan merkt dat het circuit niet gesloten is geeft hij een foutmelding.

Als lampen aan zijn, dan gaat er een hoger voltage richting lamp, dus dan wordt het probleem wel overbrugd, en geeft hij geen foutmelding.

als die lampje bij mij gaat branden, dan zie ik in de BC scherm ook welke lampje betreft... is dat bij jou niet zo?

En dan is echt iets fout met die lampje... of slechte contact of gaat die na paar dagen ook echt kapot.

als die lampje bij mij gaat branden, dan zie ik in de BC scherm ook welke lampje betreft... is dat bij jou niet zo?

En dan is echt iets fout met die lampje... of slechte contact of gaat die na paar dagen ook echt kapot.

Kan het ook niet zo zijn dat er ergens een verkeerd wattage in zit, dan meet de C.C ook een afwijkende waarde waardoor hij kan denken dat er een lamp stuk is?

Kan ook zijn dat er een lampje niet helemaal stuk is( meestal stadslicht) voor of achter. En dat het spiraaltje van het lampje steeds vast gloeit en ook weer los breekt.

Kan het ook niet zo zijn dat er ergens een verkeerd wattage in zit, dan meet de C.C ook een afwijkende waarde waardoor hij kan denken dat er een lamp stuk is?

origineel gepost door 2000

Kan het ook niet zo zijn dat er ergens een verkeerd wattage in zit, dan meet de C.C ook een afwijkende waarde waardoor hij kan denken dat er een lamp stuk is? Dan zou die altijd moeten branden lijkt me, niet af en toe. Bovendien heb ik nog maar 1 lamp vervangen sinds we 'm hebben en da's die koplamp. Dat was gewoon een H7, weinig andere keuze.

Leuk al die systeempjes op de auto, maar als die onterecht dingen gaat roepen wordt het al snel minder :P

Kan ook zijn dat er een lampje niet helemaal stuk is( meestal stadslicht) voor of achter. En dat het spiraaltje van het lampje steeds vast gloeit en ook weer los breekt.

Heb je Xenon er in zitten? En zat dat er origineel niet in?

Want bij mij gaat het light check lampje ook wel eens aan. De computer snapt dan niet helemaal waar die grote piekspanning vandaan komt. Keertje licht uit en weer aan en het is meestal weer prima.

origineel gepost door 2000

Kan het ook niet zo zijn dat er ergens een verkeerd wattage in zit, dan meet de C.C ook een afwijkende waarde waardoor hij kan denken dat er een lamp stuk is? Dan zou die altijd moeten branden lijkt me, niet af en toe. Bovendien heb ik nog maar 1 lamp vervangen sinds we 'm hebben en da's die koplamp. Dat was gewoon een H7, weinig andere keuze.

Leuk al die systeempjes op de auto, maar als die onterecht dingen gaat roepen wordt het al snel minder :P

Ja of led stadslampjes??? Gaat ie ook storingen van geven als je geen dure erin hebt zitten! Maar t blijft raar als t licht uit is dat ie t dan aan geeft! Bij mij gaf hij die storing aan als ik het stadlicht aan zette! Toen had ik er nog van die goedkope leds in zitten! Maar ik kon dan wel zien waar het was! geeft hij dat dan niet aan in je bc? Welke lamp het is??:hmmz

Heb je Xenon er in zitten? En zat dat er origineel niet in?

Want bij mij gaat het light check lampje ook wel eens aan. De computer snapt dan niet helemaal waar die grote piekspanning vandaan komt. Keertje licht uit en weer aan en het is meestal weer prima.

Terug
Naar boven