• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat betekent dit lampje?

Ja of led stadslampjes??? Gaat ie ook storingen van geven als je geen dure erin hebt zitten! Maar t blijft raar als t licht uit is dat ie t dan aan geeft! Bij mij gaf hij die storing aan als ik het stadlicht aan zette! Toen had ik er nog van die goedkope leds in zitten! Maar ik kon dan wel zien waar het was! geeft hij dat dan niet aan in je bc? Welke lamp het is??:hmmz

Ik heb het zelfde probleem sinds vandaag!

Bij het starten vanmiddag ging het zelfde lampje branden, maakte niet uit of de lichten uit of aan waren.

Elke lamp doet het, heb voor de zekerheid ook nog gekeken of ik een stukken lamp had.

Hallo,

Probeer eens twee nieuwe lampjes voor je remlichten, ook al branden ze gewoon, als er één iets zwart is dan krijg je al een melding.

En omdat hij ook brand als je geen verlichting aan hebt, denk ik dat het je remlichten zijn, twee nieuwe lampjes kosten de hele wereld ook niet.

Groetjes, Joche

Ik heb het zelfde probleem sinds vandaag!

Bij het starten vanmiddag ging het zelfde lampje branden, maakte niet uit of de lichten uit of aan waren.

Elke lamp doet het, heb voor de zekerheid ook nog gekeken of ik een stukken lamp had.

Grappig, vandaag was er ineens een koplamp kapot, nieuwe lamp erin en sindsdien heb ik het lampje niet meer zien branden.

Blijkbaar heeft de Vectra toekomst voorspellende krachten :P

Hallo,

Probeer eens twee nieuwe lampjes voor je remlichten, ook al branden ze gewoon, als er één iets zwart is dan krijg je al een melding.

En omdat hij ook brand als je geen verlichting aan hebt, denk ik dat het je remlichten zijn, twee nieuwe lampjes kosten de hele wereld ook niet.

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

Hallo,

Groetjes, Joche

Correct, na een OP-COM sessie bleek het dat bij mij het linker remlicht ging, deze vervangen en de BC gaf geen fout melding meer.

Grappig, vandaag was er ineens een koplamp kapot, nieuwe lamp erin en sindsdien heb ik het lampje niet meer zien branden.

Blijkbaar heeft de Vectra toekomst voorspellende krachten :P

origineel gepost door D3nnis_

Hallo,

Groetjes, Joche

Correct, na een OP-COM sessie bleek het dat bij mij het linker remlicht ging, deze vervangen en de BC gaf geen fout melding meer.

Hallo,

Oké, mooi om te horen dat het probleem opgelost is, na 7 jaar Vectra C ken je de kwaaltjes wel zo'n beetje ;)

Groetjes, Joche

Hallo,

Groetjes, Joche

origineel gepost door Droeftoeter

Kan ook zijn dat er een lampje niet helemaal stuk is( meestal stadslicht) voor of achter. En dat het spiraaltje van het lampje steeds vast gloeit en ook weer los breekt.

Dit heb ik dus ook gehad.

Het gekke bij mijn vectra C was dat alleen het LAMP kapot signaal in de teller unit te te zien was. De BC gaaf helemaal niks an.

Vorige maand een OPCOM gekocht, en eens lekker aan het spitten geweest, hier en daar wat dingen gewijzigd in de tellerunit en GID, en verrekt! Na het opslaan van de wijzigingen kreeg ik in ene allerlei meldingen van de BC die ik nog nooit gezien had (welke band er zacht was, dat de was vloeistof op was, dat er een lamp kapot was ) :hmmz

Daarvoor heb ik me namelijk echt dagenlang rot gezocht naar een kapotte lamp. Bleek uiteindelijk dat 1 van mijn remlichten kapot was, maar de computer laat 1 van de achterlichten dan de rem-functie overnemen. Als je dan iemand achter de auto laat staan om de lampen te controleren, die ziet dat natuurlijk niet :P

Ook laats voor het eerst met een aanhanger gereden, en toen ging het lampje ook branden. Nu zag ik in OPCOM wel een aantal functies staan voor voor aanhangerverlichting ... :hmmz

origineel gepost door D3nnis_

Hallo,

Groetjes, Joche

Hallo,

Oké, mooi om te horen dat het probleem opgelost is, na 7 jaar Vectra C ken je de kwaaltjes wel zo'n beetje ;)

Groetjes, Joche

origineel gepost door Droeftoeter

Kan ook zijn dat er een lampje niet helemaal stuk is( meestal stadslicht) voor of achter. En dat het spiraaltje van het lampje steeds vast gloeit en ook weer los breekt.

Dit heb ik dus ook gehad.

Het gekke bij mijn vectra C was dat alleen het LAMP kapot signaal in de teller unit te te zien was. De BC gaaf helemaal niks an.

Vorige maand een OPCOM gekocht, en eens lekker aan het spitten geweest, hier en daar wat dingen gewijzigd in de tellerunit en GID, en verrekt! Na het opslaan van de wijzigingen kreeg ik in ene allerlei meldingen van de BC die ik nog nooit gezien had (welke band er zacht was, dat de was vloeistof op was, dat er een lamp kapot was ) :hmmz

Daarvoor heb ik me namelijk echt dagenlang rot gezocht naar een kapotte lamp. Bleek uiteindelijk dat 1 van mijn remlichten kapot was, maar de computer laat 1 van de achterlichten dan de rem-functie overnemen. Als je dan iemand achter de auto laat staan om de lampen te controleren, die ziet dat natuurlijk niet :P

Ook laats voor het eerst met een aanhanger gereden, en toen ging het lampje ook branden. Nu zag ik in OPCOM wel een aantal functies staan voor voor aanhangerverlichting ... :hmmz

Terug
Naar boven