• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat doet dit kastje icm onsteking

eddepet007

Woont hier bijna
heb vorige week een i200 opgehaald ,nu ben ik wel benieuwd wat dit kastje doet

Foto-OFZGLICL.jpg

deze auto is tevens te koop

Nee, dit is de stationair toerental regeling, deze zorgt dat het toerental niet (al te ver) zakt bij het inschakelen van rand apparatuur zoals de lichten, radio e.d.

Zit normaalgesproken op de 2.0S van Rekord-E, tenminste, vaak dus.

nee, die kast hangt er bij mij ook aan..

maar ik trap 'm zo naar de 7,5 toe..

(ja, nu niet meer, maar toen ik nog geen verstand had wel)

Ik had in mijn vorige manta ook zo'n kastje en die heb ik er tussen weg gehaald, volgens mij passen de stekkers zo in elkaar. Bij mij viel de ontsteking soms plotseling uit en na verwijderen van dat kastje was het voorbij. (kwam volgens de garage vaker voor)

Komt inderdaad uit een Record.

@Henk heeft gelijk, als de motor zwaarder belast word, word het ontstekingstijdstip iets veranderd.

Niet vergeten de weerstandsdraad naar het contact doorverbinden, hadden ze bij die van mij ook niet gedaan.

Dat klopt met de jaren wordt het wel eens minder betrouwbaar, dit kastje kan je dus daardoor omzeilen door de stekkers inelkaar te drukken, dat moet je ook doen als je het ontstekingstijdstip moet afstellen.

Bij een 2.2i zit ook dit kastje, maar dan op een andere plek, de "begrenzer" zit ergens anders in verweven. Let wel dat je niet bij alle 2.2 systemen deze stekkers inelkaar kan drukken, als het niet kan moet je de gasklepstekker kortsluiten om het stationair toerental goed af te stellen.

Maar; ik dwaal weer af.

Terug
Naar boven