• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat een stank! EDIT

Ik had die stank ook bij mijn opc. Heb toen de turbo vervangen en daarna was het weg...

Klepseals heb ik ook stuk gehad maardat ruik je niet, hij rookt dan alleen uit de uitlaat..

@XpLoD wrote:Wat je trouwens ook nog kan controleren is je olie cooler, deze ging bij mij op een gegeven moment lekken en de slangen moesten vervangen worden.

Je oliecooler vind je bij je inlaatspruitstuk. kijk maar eens of de leidingen vochtig zijn door de olie.

Dit kan ook je stank verklaren en hoog olieverbruik.

Er moet inderdaad ergens een lek zitten, en dat moet volgens mij wel uitwendig zijn want de auto rookt niet uit de uitlaat?

Maar het mooiste is dat nu na maanden gestonken te hebben de geur nu ineens weg is :wtf... (Voorlopig dan :D )

@ renzo

ik herken je probleem. had ook een rokende opc met files en voor stoplichten en een dikke walm binnen in de auto.

turbo vervangen. rook was al minder maar hij stonk nog wel bij stoplichten en filerijden. klepseals vervangen, nu geen last meer!!

tevens verbruik olie, was 1 liter op 500 nu 1 liter op ... km zit nu op 6750km nog niets bijgevuld.

het lek zit aan de onderzijde van de turbo, daar lekt het uit. Zo te horen heb jij hetzelfde als dat ik had.

Bij mij stonk het zo erg dat ik er misselijk van werd, later werd het nog erger. Toen kwam er blauwe rook onder de motorkap vandaan en begon het nog harder te stinken. Toen toch maar nieuwe turbo gekocht.

Er was bij mij ook geen olie te vinden hoor, dat was al verbrand alvorens ik thuis kwam met de auto. Dus dat is vrij logisch.

Om even in te gaan op dit onderwerp.

Ik heb sinds 3 weken een Zafira A OPC met 145000km op de teller. Na een paar lange ritten gereden te hebben en een aantal korte hier in de buurt ben ik zeer tevreden over de auto, zeker met de toekomstige gezinsuitbreiding.

Wanneer de motor nu lekker warm is en deze uitgezet word is bij de volgende start een olielucht te vernemen in de auto. De uitlaat rookt niet, olieniveau is nog niet gezakt met 1500km.

Omdat het een LET Turbo is ben ik het een en ander gaan uitzoeken van wat ik al op het forum gelezen heb de afgelopen 2 weken.

Wat ik gedaan heb:

Klepje vervangen (aansluiting was afgebroken)

IMG_0367.jpg

De slangen van intercooler gecontroleerd op olie. De onderste was zo goed als droog, in de bovenste zat ik klein beetje olie.

Iemand nog een tip voor deze stank bij het starten van de auto? Tijdens het rijden heb ik dus geen lucht!

Ook heb ik sinds vandaag dat na het starten (na ongeveer 30 minuten stilgestaan te hebben) dat de turbo een ander geluid maakt totdat ik ongeveer 2 minuten gereden heb. Daarna het normale turbogeluid, ik merk geen verschil ik turbodruk.

Groeten Rick

Terug
Naar boven