• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

vandaag me neon aangesloten op schakelaars,tevens ook de neon onder me dash en onder me stoelen aangesloten op mn schakelaars...

hier even een paar pics dr van

en hier de schade door iemand die vorige week tegen me bumper aan reed en gewoon door reed

nou van de week gaas op me achterbumper monteren..dan ff kijken of ik me verbredingsset kan monteren,en me vleugeldeuren....

iemand die kan lassen hierow:P in de buurt van rdam:P:P

@ drakos...

ik wil eigenlijk ook enkelt een turbo voor een betere optrek..

hoef er niet persee meer vermogen uit te halen..

[rquote=1919719&tid=145993&author=drakos]een saab turbo moet je ook niet monteren om vermogen erbij te krijgen, is alleen om hem makkelijker en sneller op te laten pakken. aangezien je niet op meer dan 0,5 druk kan rijden doet het geen wonderen

zoiezo werkt saab zonder wastegate volgens mij. turbo zelf moet dus vervangen worden voor een kleine normale met waste

voor een zwaarder systeem in 3 liter

begin maar met c20let zuigers (of dikkere koppakking, compressie moet omlaag)

verder alle lagers e.d. vervangen,koppen reviseren en e.v. flowen (blok moet naar nieuwstaat)

en 1 of 2 redelijke turbo's bv c20let

custom uitlaatspruitstuk

flinke intercooler

externe oliekoeler

inderdaad een dta systeem of een paar runs bij een goede chiptuner.

verder zal je flink in de motorruimte moeten gaan spelen om alles kwijt te kunnen.

zelf ga ik voor de tussenweg.

blok en versn bak+tbx worden gereviseerd en geflowd e.d. (compressie blijft orgineel)

komt 1 enkele lagedruk/middengebied turbo boven de versnellingsbak die wordt aangestuurd door bijde cillinderbanken

flinke intercooler en oliekoeler

turbodruk op max 0.5 (ga dus voor trekkracht)

en een custom chip in combinatie met zelflerende turbotimer.

in alle gevallen geld; begin er niet aan als je hier geen ervaring mee heb, je verspild een hoop geld voor iets wat niet werkt of je blaast je blok op.[/rquote]

Helemaal mee eens niet voor de doe het zelvers onder ons!

enige ervaring gewenst :wors

gister multie riem vervangen leuk werkje motor steun los :)

20110423131631.jpg

vandaag me neon aangesloten op schakelaars,tevens ook de neon onder me dash en onder me stoelen aangesloten op mn schakelaars...

hier even een paar pics dr van

en hier de schade door iemand die vorige week tegen me bumper aan reed en gewoon door reed

nou van de week gaas op me achterbumper monteren..dan ff kijken of ik me verbredingsset kan monteren,en me vleugeldeuren....

iemand die kan lassen hierow:P in de buurt van rdam:P:P

@ drakos...

ik wil eigenlijk ook enkelt een turbo voor een betere optrek..

hoef er niet persee meer vermogen uit te halen..

@ big mike;

voor meer trekkracht zou ik kiezen voor lichter vliegwiel,grotere gasklep,geflowde inlaat, en een custom chip.

gewoon zorgen dat de motor 100% kan ademen dus.

e.v. f28 6bak erin (ben hier zelf geen fan van) en goede nokken

de reden dat ik voor turbo ga is omdat een maat van me al jaren overal turbo's op/in plakt en hij ook weer met mensen omgaat die het zelfs bijna dagelijks doen.

bergen aan kennis en onderdelen dus. als je alles zelf moet regelen en laten maken kost het bakken met geld en is de kans groot dat je je motor opblaast.

ik mag bijvoorbeeld gewoon een turbo van de plank afpakken die me leuk lijkt en hun maken tegen kostprijs de spruitstukken :D

Heb vandaag de calibra maar eens lekker gesopt, was hard nodig.

na al 2 keer de plannen in duigen te hebben gegooid, nu echt gaan beginnen aan nieuwe remschijven-remblokken (voorzijde)

nieuwe distributie-riem en rolllen, en nieuwe multiriem.

verder moet hij een grote beurt hebben..

en mag nog op zoek naar een kleine koelvloeistof lekkage..:hmmz:hmmz loopt vloeistof weg als die stilstaat.. maar zie hem nergens lekken. heel vreemd.

ohw ja..en schorsing ervanaf gehaald :)

@ big mike;

voor meer trekkracht zou ik kiezen voor lichter vliegwiel,grotere gasklep,geflowde inlaat, en een custom chip.

gewoon zorgen dat de motor 100% kan ademen dus.

e.v. f28 6bak erin (ben hier zelf geen fan van) en goede nokken

de reden dat ik voor turbo ga is omdat een maat van me al jaren overal turbo's op/in plakt en hij ook weer met mensen omgaat die het zelfs bijna dagelijks doen.

bergen aan kennis en onderdelen dus. als je alles zelf moet regelen en laten maken kost het bakken met geld en is de kans groot dat je je motor opblaast.

ik mag bijvoorbeeld gewoon een turbo van de plank afpakken die me leuk lijkt en hun maken tegen kostprijs de spruitstukken :D

Kijk dat zijn nog eens serieuze getallen!

Gister bij m'n neefje de banden van een setje opknap BBS RX 16" laten halen en die binnenkort maar eens wegbrengen naar Wheelcare in Zeeland(Brabant) voor een laagje poedercoat

Heb vandaag de calibra maar eens lekker gesopt, was hard nodig.

na al 2 keer de plannen in duigen te hebben gegooid, nu echt gaan beginnen aan nieuwe remschijven-remblokken (voorzijde)

nieuwe distributie-riem en rolllen, en nieuwe multiriem.

verder moet hij een grote beurt hebben..

en mag nog op zoek naar een kleine koelvloeistof lekkage..:hmmz:hmmz loopt vloeistof weg als die stilstaat.. maar zie hem nergens lekken. heel vreemd.

ohw ja..en schorsing ervanaf gehaald :)

Niet vandaag, maar van de week.....

Me cruise-control compleet gemaakt.... stekker en een lange kabel van een sintra

2 kleppendeksels van een vectra X25XE :afro :afro :afro

Motorkap verlichting.......

En een hogedruksproeierpomp voor de koplampsproeiers......

Dus weer genoeg tedoen aan de calibra......

Kijk dat zijn nog eens serieuze getallen!

Gister bij m'n neefje de banden van een setje opknap BBS RX 16" laten halen en die binnenkort maar eens wegbrengen naar Wheelcare in Zeeland(Brabant) voor een laagje poedercoat

Niet vandaag, maar van de week.....

Me cruise-control compleet gemaakt.... stekker en een lange kabel van een sintra

2 kleppendeksels van een vectra X25XE :afro :afro :afro

Motorkap verlichting.......

En een hogedruksproeierpomp voor de koplampsproeiers......

Dus weer genoeg tedoen aan de calibra......

ook niet vandaag maar nieuw setje veren/dempers opgehaald.

had eerder gezegt dat ik hem niet zou verlagen maar kon wel heel erg hard over drempels heen :P :P

hopelijk verdwijnd hierdoor ook mijn trilling.

zijn sachs sportdempers geworden met h&r 4cm verlagingsveren.

Foto-ZR6FBZH8-D.jpg

aankomend weekend de boel monteren samen met nieuwe draagarmen,aandrijfassen,carterpakking en ander stuurhuis. gaat druk weekend worden dus.

ook meteen de v6 eindelijk s naar de ijzerboer brengen zaterdag (tenzij iemand nog een harde body wil hebben?)

ook niet vandaag maar nieuw setje veren/dempers opgehaald.

had eerder gezegt dat ik hem niet zou verlagen maar kon wel heel erg hard over drempels heen :P :P

hopelijk verdwijnd hierdoor ook mijn trilling.

zijn sachs sportdempers geworden met h&r 4cm verlagingsveren.

Foto-ZR6FBZH8-D.jpg

aankomend weekend de boel monteren samen met nieuwe draagarmen,aandrijfassen,carterpakking en ander stuurhuis. gaat druk weekend worden dus.

ook meteen de v6 eindelijk s naar de ijzerboer brengen zaterdag (tenzij iemand nog een harde body wil hebben?)

Vandaag is mijn calibra voor de apk geweest. :P

En hij is er met vlag en wimpel door heen gekomen, kreeg zelfs nog complimentjes dat ie er nog zo onwijs goed uit zag.

Ik mag in ieder geval weer tot 2-7-2012 weer de weg op!!!

Terug
Naar boven