• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

net terug van weekje vakantie.

calli heeft het redelijk overleefd, heb alleen wat problemen met mijn achterremmen ( komen niet direct terug naar vrij )

maar voor een auto die net uit de revisie komt valt het niet tegen

topsnelheid heb ik niet kunnen proberen omdat bij de 225 (210 tomtom kilometers) het motorlampje elke keer aanging. achteraf was dit een weigerende lambda maar wou het risico niet lopen

denk dat ik met de huidige korte bak ( 3.72 ) er nog 20/30 bij had kunnen zetten voordat hij zn toerenbegrenzer in zou schieten maar dat zullen we nooit weten omdat er binnenkort een ander blok in komt met de zelf gefabriceerde lange bak (3.42) hiermee ga ik hem ( theoretisch gezien ) ver over de 250 trekken :angel

Vandaag begonnen met het super groot onderhoud...

- Distributieriem

- Waterpomp

- Bijde kleppendeksels vervangen voor de versie van een vectra (Tenminste niet die plastic ellende)

- Koppakkingen vervangen van bijde koppen.

- Tevens de Cilinderkoppen reinigen en testen.

- Grote beurt.

- Vervangen van het stuurhuis ivm lekkage (kan er nu wat beter bij ;) ;) )

- Vervangen achterremmen. (roest op de schijven)

- Inbouwen van een Cruise Control.

Dus voorlopig zijn we wel weer een paar zaterdagen lekker bezig. :jerry :jerry

Zal binnenkort enige :kewlpics :kewlpics plaatsen ;)

@Maurice89 wrote:Je mag tog maar 120 hier :jerry

was inderdaad in duitsland, vandaar dat we het nooit zullen weten wat deze motor precies kan, hier in nl neem ik de gok niet en gouda ligt niet echt tegen de grens aan ;) gaat het niet worden om ff heen en weer te rijden voor een test.

in duitsland werdt ik aan alle kanten nog voorbij gereden terwijl ik over de 200 ging , erg vreemde ervaring :-P

Vandaag begonnen met het super groot onderhoud...

- Distributieriem

- Waterpomp

- Bijde kleppendeksels vervangen voor de versie van een vectra (Tenminste niet die plastic ellende)

- Koppakkingen vervangen van bijde koppen.

- Tevens de Cilinderkoppen reinigen en testen.

- Grote beurt.

- Vervangen van het stuurhuis ivm lekkage (kan er nu wat beter bij ;) ;) )

- Vervangen achterremmen. (roest op de schijven)

- Inbouwen van een Cruise Control.

Dus voorlopig zijn we wel weer een paar zaterdagen lekker bezig. :jerry :jerry

Zal binnenkort enige :kewlpics :kewlpics plaatsen ;)

@drakos wrote:@Maurice89 wrote:Je mag tog maar 120 hier :jerry

was inderdaad in duitsland, vandaar dat we het nooit zullen weten wat deze motor precies kan, hier in nl neem ik de gok niet en gouda ligt niet echt tegen de grens aan ;) gaat het niet worden om ff heen en weer te rijden voor een test.

in duitsland werdt ik aan alle kanten nog voorbij gereden terwijl ik over de 200 ging , erg vreemde ervaring :-P

Ik zal je er even warm voor maken, 250 haal ik makkelijk met mijn setup. :wub ( op teller ).

@Maurice89 wrote:Je mag tog maar 120 hier :jerry

Vandaag, nah, afgelopen 2 wkn

Nieuwe remblokken

Andere 3.0 gehaald in Duitsland met weinig km ( moet er nog in)

Polyester dak hemel gespoten en gemonteerd.

Uitlaat goed gehangen.

Leer achterbank laten maken, was los op de naad.

vandaag nieuwe velgen en banden binnen.

Vandaag calibra naar de spuiter voor de expert van de verzekering, er is een muts tegenaan gereden. :swear ( PS ze leeft nog)

En ik zal best nog wel wat zijn vergeten.

@drakos wrote:@Maurice89 wrote:Je mag tog maar 120 hier :jerry

Ik zal je er even warm voor maken, 250 haal ik makkelijk met mijn setup. :wub ( op teller ).

Vandaag, nah, afgelopen 2 wkn

Nieuwe remblokken

Andere 3.0 gehaald in Duitsland met weinig km ( moet er nog in)

Polyester dak hemel gespoten en gemonteerd.

Uitlaat goed gehangen.

Leer achterbank laten maken, was los op de naad.

vandaag nieuwe velgen en banden binnen.

Vandaag calibra naar de spuiter voor de expert van de verzekering, er is een muts tegenaan gereden. :swear ( PS ze leeft nog)

En ik zal best nog wel wat zijn vergeten.

kan na vandaag gewoon weer remmen:Dthanks 2 drakos:D

teminste of ik kan remmen weet ik nog niet:P maar mn nieuwe remmen zitter er eindelijk op:D :jerry

en vast dat de remmen zaten :swear .. gelukkig wel opgelost, alleen nog even ontvetten en dan kan je de weg weer op.

p.s. had op de terugweg nog flinke file trouwens; heb anderhalf uur gedaan om van alexandrium naar afslag gouda te komen (15 km) :swear maar gelukkig wou mn collega wel overwerken in ruil voor een avondje mijn auto :-P

nu dus in de zenuwen of hij in orde terugkomt (mijn auto bedoel ik :-P )

kan na vandaag gewoon weer remmen:Dthanks 2 drakos:D

teminste of ik kan remmen weet ik nog niet:P maar mn nieuwe remmen zitter er eindelijk op:D :jerry

Terug
Naar boven