• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

@KiLLaHeRTz wrote:Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?

Toepassing: Astra-F / Calibra / Kadett-E / Omega-A / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B C18NZ / C18XE / X18XE / 20XE / C20XE / C20NE / X20XEV / 18E / 18SE / 18S / 20SE / 20SEH

Ze zijn er volgens mij voor alle Opel soorten die voorheen een 3 delige pakking hadden.

OK.

Een Calibra heeft dus aparte transmissie olie.

Dat wist ik niet.

Soms is er bijvoorbeeld de 5W30 voor motor en transmissie.

@KiLLaHeRTz wrote:Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?

Toepassing: Astra-F / Calibra / Kadett-E / Omega-A / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B C18NZ / C18XE / X18XE / 20XE / C20XE / C20NE / X20XEV / 18E / 18SE / 18S / 20SE / 20SEH

Ze zijn er volgens mij voor alle Opel soorten die voorheen een 3 delige pakking hadden.

OK.

Een Calibra heeft dus aparte transmissie olie.

Dat wist ik niet.

Soms is er bijvoorbeeld de 5W30 voor motor en transmissie.

@KiLLaHeRTz wrote:Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?

Weet je zeker dat het van de carterpan komt en niet van de oliekoeler (spreek uit ervaring namelijk)?

@KiLLaHeRTz wrote:Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?

Weet je zeker dat het van de carterpan komt en niet van de oliekoeler (spreek uit ervaring namelijk)?

@InjectTheVenom wrote:@KiLLaHeRTz wrote:Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?

Hmmz, waar zit de oliekoeler? Er zit gewoon olie rondom de carterpan dus neem aan gewoon zweten? :)

@InjectTheVenom wrote:@KiLLaHeRTz wrote:Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?

Hmmz, waar zit de oliekoeler? Er zit gewoon olie rondom de carterpan dus neem aan gewoon zweten? :)

Nouja mijn oliekoeler bleek dus lek te zijn en omdat die vóór het motorblok zit woei alle olie tegen de carterpan aan vandaar, kan goed zijn dat het bij jou alleen zweten is maar liever zeker dan een dikke zwarte plek onder de auto.

Hij zit achter de voorbumper in de rechter ventilator uitsparing, kijk goed uit bij het los draaien van de aansluitmoeren op de koeler want ze staan er berucht om dat ze vrij snel dol draaien.

Nouja mijn oliekoeler bleek dus lek te zijn en omdat die vóór het motorblok zit woei alle olie tegen de carterpan aan vandaar, kan goed zijn dat het bij jou alleen zweten is maar liever zeker dan een dikke zwarte plek onder de auto.

Hij zit achter de voorbumper in de rechter ventilator uitsparing, kijk goed uit bij het los draaien van de aansluitmoeren op de koeler want ze staan er berucht om dat ze vrij snel dol draaien.

Vandaag de calibra na een andere loods gebracht :thumb Aankomende dagen kapotte blok uitbouwen en dan snel genoeg andere blok erin. Ik kan niet wachtennnnnnn :angel

Vandaag de calibra na een andere loods gebracht :thumb Aankomende dagen kapotte blok uitbouwen en dan snel genoeg andere blok erin. Ik kan niet wachtennnnnnn :angel

gister met tcat een interieur swap gehad,en tevens een deel van mn lederen interieur ingebouwd...

vandaag xenos besteld..hopelijk heb ik het snel binnen

gister met tcat een interieur swap gehad,en tevens een deel van mn lederen interieur ingebouwd...

vorig weekend de zij speakers vervangen,. de orginele zaten er nog in maar deden het niet meer. knap dat zo,n boxje het 18 jaar volhoud :D

535869_184689434987673_100003398526274_278196_2101314531_n.jpg

vorig weekend de zij speakers vervangen,. de orginele zaten er nog in maar deden het niet meer. knap dat zo,n boxje het 18 jaar volhoud :D

535869_184689434987673_100003398526274_278196_2101314531_n.jpg

@bigmike wrote:gister met tcat een interieur swap gehad,en tevens een deel van mn lederen interieur ingebouwd...

Heel de Xenos besteld?? :jerry :jerry

Of toch gewoon Xenon lampen :afro

Terug
Naar boven