• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 2

[quote quote=18348477]Vandaag 3 weken na de vakantie Frankrijk en Belgische Ardennen (3000km ongeveer gereden) ein-de-lijk de Astra weer even vertroeteld met dr badje en waxje. Kan niet klagen over het resultaat zullen we dan maar zeggen, dat na al het bloed, zweet en bier
applause02.gif
Buitenzijde na wassen met Meguiars Gold Class shampoo, handmatig ingesmeerd met Poorboys Polish met Sealant en afgetopt met Poorboys Natty’s Paste Wax… De plaatjes zeggen genoeg denks
wpml_cool.gif
16m66tj.jpg
11jq2y8.jpg
20kc1mr.jpg
Binnenzijde na een goede zuigbeurt
wpml_whistle3.gif
en handsopje ingespoten met Bruynzeel’s Leder Spray. Geweldige ervaring voor een Action prijs van €1,79
no-money.gif
2pr6vlc.jpg
amqtfk.jpg
ic8jlg.jpg
En als laatste de banden en zijskirts ingesmeert met Merguiars Endurance Tire Gel. Met de skirts moet ik nog aankijken hoelang het effect blijft zitten, was een probeersel
wpml_mail.gif
np2u1c.jpg
21kme60.jpg
En de vrouw heeft weer de eer het eerste rondje te mogen maken in een frisse schone wagen
smileys-car.gif
sommige hebben al het geluk
happy03.gif
Thanx 4 reading
wpml_good.gif
Greetz Emiel[/quote]

Complimenten echt een hele nette astra vooral met de kleur rood lijkt me dit een klusje haha

Afgelopen week de standaard halogeen lampen in mijn koplampen van mijn Astra K vervangen voor led lampen 6000K. Dit was zeker geen overbodige luxe, het lichtbeeld met halogeen was echt slecht. Met de led is het een stuk beter. :good:

gh8h3520zz967l8z1brsdoyqedfzkitq.jpg

r9gjtizb1s470rmg1e7adtfew9o8xoce.jpg

Het hele weekend maar gebruikt om de astra kras vrij te krijgen.

h20kspajr2j2vbqwv8w3ma7jxcu0o4sw.jpg
hier al een voorbeeld van een lelijke kras na het wassen en kleien heb ik de kras in gevuld met een naald en 3 dagen goed laten drogen

jb9o18ncqakyqazcw9ppgraktxu5gkvp.jpg
daarna ben ik gaan schuren met 1500 daarna 2000 en als laatste 3000

5a375i4fyshsskb1sg2achc0p5lyyn8t.jpg
het resultaat na polijsten met mequiars M105 daarna ontvetten met Gyeon prep en poorboys black hole. Als einde natty's paste

Ik ben zelf erg blij met het resultaat.

tdr22bpmemtrd0auyyk4obmxb6rb78mq.jpg
gelijk alle logo's verwijderd en het opel logo zwart gemaakt. Tevens een dubbele uitlaat gemonteerd.

0as5jqfa5oo0fn9xrpnycpase78pz61p.jpg
wielen opnieuw laten coaten en de remklauwen in zilveren hammerite gezet.

39ojajbl5zzgocclda92lrb3s6il1sju.jpg
de grill glimmend zwart gewrapt

Ja ik vond het toch altijd wel spannend, je kan ook niet te veel schuren..? En dan op zwart alles weer netjes krijgen...

vandaag aan de Atra G een schroefsetje eronder geplaatst, kofferbak is redelijk gevuld met audio en dat merk je toch wel in weggedrag :scratch:
setje is een AK street van FK. deze was in de aanbieding dus keuze was snel gemaakt ;)
(deze komt ook inclusief de koppelstangen, het enige wat je dan nog nodig hebt is een veerpoot lager, heb een nieuwe lager besteld scheelt klooien met veerklemmen.)
heb geen idee hoe laag ie ligt maar heb bij de stelring aan de voor zijde nog een kleine 5cm 3.5cm steldraad speling en aan de achterkant 2cm, banden liggen nu al aardig strak in de wielkasten en verwacht nog wel dat de veren nog een beetje verder inzakken... ondanks dat kan ik nog zonder al te veel moeite de drempels over knallen zonder de bumpers aan gort te rijden. (voorbumper zit een lib op, achterbumper heeft ook een opzet stukje)

foto komt nog...

53341339_2064006983714216_5426535030664986624_o.jpg

v5nvppow5uxkdrg79220yxqi9gaoap9w.jpg
vandaag de astra laten tunen wat een heerlijk merkbaar verschil. Het irritante inhouden wat deze type motoren doen is zo goed als weg

Verlichtingsperikelen. Mistlampen voorzien van geel folie! De koplampjes open gemaakt en het binnenwerk zwart metallic gespoten; oranje bolletjes voor het stadslicht (worden nog vervangen door LED-exemplaren omdat deze nu fungeren als knipperlicht en niet helder genoeg zijn), en eigen US-lights gefabriceerd. Ook gele H7 bolletjes die ik nog over had van m'n vorige Peugeot (ook deze worden vervangen door Night Breakers als deze ermee ophouden.)

ccpba4o9bj7e08rooexuycjyqu7hgq4j.jpg

qc08yu6z58s59kxwz4fz3fz9xzsy7jgn.jpg

Vandaag maar is de pook- en handremhoes vervangen (oude waren erg versleten). Met de beige stiksel past het nu weer mooi in mijn interieur :)
xnhlszira4gdqj1q383q227xhx50q9pd.jpg
4b4zehwertt5kri60itdn431enxhp0jk.jpg
mxp4nymossr82iovhhbaa9xhxt8dsnh4.jpg

Vandaag (eigenlijk gisteren) trekhaak gemonteerd. Dat ging eigenlijk vrij simpel

En daarna getracht met een chinese kloon OPCOM verbinding te krijgen met de ecu, helaas wou hij geen connectie maken met de ECU.
Pff iemand die daar wel in geslaagd is
Ik had eerst versie 1.99 daarna gedowgraded naar 1.59 en 1.39 maar helaas dat gaf geen verbetering

[quote quote=18370586]Vandaag maar is de pook- en handremhoes vervangen (oude waren erg versleten). Met de beige stiksel past het nu weer mooi in mijn interieur :) [fotos][/quote]

Waar heb je die gekocht? Ik zat te kijken naar aliexpress namaak, maar of dat er mooi uit gaat zien betwijfel ik.

Terug
Naar boven