• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Nieuwe Bandjes + APK :)

full.jpg

@McKaamos wrote:In ieder geval aan een professional over laten. Als je daar goede ervaringen hebt, gewoon daar heen gaan.

Waar je zelf op kan letten is of je banden niet nu al scheef afgesleten zijn. Verder is er gewoon niks wat je zelf kan zien aan de uitlijning zonder daar apparatuur voor te hebben. (naja, extreme hoeveelheden camber zijn wel te zien, maar dan heb je dat waarschijnlijk met opzet zo gezet.)

Vandaag (net half uurtje geleden) auto weer laten uitlijnen. Banden zijn niet scheef gesleten omdat ik pas sinds een week een nieuwe spoorstang en stuurkogel heb en dat is de reden van het scheve stuur :P. Nu is alles weer goed. Ik was daar overigens voor €45,- klaar voor 2kops uitlijning :)

Knutselen op straat gedurende avond.

Om wat roest te behandelen

Beetje 'zwarte troep' erop om ervoor te zorgen dat niet al te gauw weer begint te rotten :)

Kan de achterbank er van de week weer in.

boons605, lekker bezig geweest in het donker :thumbup

Vanmiddag parafaan los gehaald. Heb rondom de plasticbak waar het interieurfilter inzit de boel lekker in de kit gesmeerd. En het rubber dop achter de accu ook voorzien van kitlaagje. Ik hoop dat ik nu van het vochtprobleem in de auto af ben.

Zucht. Mag niet meer sleutelen in mijn ruimte ivm regels gemeente.

de zilveren 5 deurs is nog niet klaar.

daarom uit nood maar een astra f 5 deurs uit 1994 gekocht.

de gele loopt te etteren met de ketting die bij elke start nu zeer ernstig rammelt.

soms loopt het allemaal niet zoals jezelf zou willen....

robert_corsa, dat is inderdaad zwaar klote! Zit zelf ook te kijken om een sleutelruimte, maar zijn dus hier ook vaak opslagruimtes waar niet gesleuteld mag worden :swear

@tamiya wrote:robert_corsa, dat is inderdaad zwaar klote! Zit zelf ook te kijken om een sleutelruimte, maar zijn dus hier ook vaak opslagruimtes waar niet gesleuteld mag worden :swear

Och, men kan toch niet zien wat er achter een dichte deur gebeurt?

De gemeente komt vaak controleren boon.

morgen de astra ophalen. Dan afwachten o ik op kort termijn een plek kan vinden. Anders gaat de 5 deurs corsa weg om plek te maken voor de gele corsa.

Nieuwe metalen schakelstang mechanisme besteld omdat de oude best versleten is.

En even snel achterkant van de auto verhoogd omdat hij toch best vaak aanliep aan de bovenkant :jerry

@PeterNoFear wrote:Ho!

Hier gaat iets verkeerd, verhogen is niet goed...

:jerry

Is eigenlijk inderdaad tegen de regels in, maar dat verlagen kostte me bijna een hoop geld.

Ik dacht alles weggevijlt te hebben aan de spatborden, maar 1 klein schroefje ben ik vergeten waardoor de rand van de band helemaal ingesleten is :swear

En hij zat redelijk laag op zijn kont, op de reservewiel houder zitten al enkele schaafwondjes king:

Na mijn idee toch aardig laag op 195/50/15 :wub

@boons605 wrote:

Roep je dat ook nog als airride het alternatief is? :P

JA! Dan roep ik nog harder!

@tolunay wrote:@PeterNoFear wrote:Ho!

Hier gaat iets verkeerd, verhogen is niet goed...

:jerry

Is eigenlijk inderdaad tegen de regels in, maar dat verlagen kostte me bijna een hoop geld.

Ik dacht alles weggevijlt te hebben aan de spatborden, maar 1 klein schroefje ben ik vergeten waardoor de rand van de band helemaal ingesleten is :swear

En hij zat redelijk laag op zijn kont, op de reservewiel houder zitten al enkele schaafwondjes king:

Na mijn idee toch aardig laag op 195/50/15 :wub

Ziet er gaaf uit ;)

Terug
Naar boven