• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@corsaracer wrote:@juruca wrote:Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(

Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.

Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?

Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.

Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???

Thx

als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.

Aan de voorkant? dus via de 4 gaten van de bouten of aan de achterkant ??

@corsaracer wrote:@juruca wrote:Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(

Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.

Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?

Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.

Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???

Thx

als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.

idd via de gaten van de bouten. kan ook zijn dat er nog een extra gat inzit speciaal hiervoor.

@93CorsaStefan91 wrote:@.B4R7

wat heb je een doffe bumper zeg.

de mijne is nog helemaal zwart glanzend

De mijne ook, maar gewoon heel smerig haha. Heb al mijn spatbordrandjes en bumpers zwart gespoten;)

[/quote]

als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.[/quote]

idd via de gaten van de bouten. kan ook zijn dat er nog een extra gat inzit speciaal hiervoor.[/quote]

Ik heb gezien dat je via de gaten van de bouten die moer kan aanhalen met bv een schroevendraaier.

Maar als je hem nu te ver aandraait :shock: dan kan je niet meer terug!

Of hoe is de werkwijze dan ?

Vandaag een krachttoer:

2 motorblokken opgehaald, waaronder een c16se met irmscher lmm en ecu, en een lexmaul spaghetti.

Deze komt in de corsa, ook op kenteken.

atabu4en.jpg

LMM op een C16SE, dat zal wel een C16SEI uit een Corsa A GSi zijn dan, die is Seriematig geleverd geweest, en ook gewoon 100pk

Dat is die met dat Opel EFI inlaat erop..

Dat is eigenlijk gewoon een E16SE met Lambda en Katalysator. (E16SE is Bosch LE-Jetronic, C16SEI is Bosch Motronic ML4,1 of M1.5)

De C16SE heeft geen LMM, die heeft een Multec-S Multipoint injectie, Luchtmeting via Mapsensor.

Willem

Besloten dat de gsi gestript wordt. Uitlaat, Velgen, motorkap, lampen, en stuur gaan eruit de rest wordt zo verkocht.

Donderdag bij een andere auto kijken.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Een probleem gevonden vanmorgen aan mijn auto.

Het gaat om een corsa b c14nz automaat.

Ik rij net naar mijn werk, en hoor bij het sturen naar rechts een soort ratelend geluid.

Dut gebeurd alleen als de auto rolt en alleen bij het sturen naar rechts.

Het klinkt een beetje alsof er een steen door de velg rammelt.

Ik heb net even snel gekeken of er niks zit of zo.

Maar kon zo snel niks raars zien.

Lijkt alsof er ijzer op ijzer ratelt.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

@HardcoreHell wrote:Een probleem gevonden vanmorgen aan mijn auto.

Het gaat om een corsa b c14nz automaat.

Ik rij net naar mijn werk, en hoor bij het sturen naar rechts een soort ratelend geluid.

Dut gebeurd alleen als de auto rolt en alleen bij het sturen naar rechts.

Het klinkt een beetje alsof er een steen door de velg rammelt.

Ik heb net even snel gekeken of er niks zit of zo.

Maar kon zo snel niks raars zien.

Lijkt alsof er ijzer op ijzer ratelt.

klinkt als een homokineet die de geest heeft gegeven.

Als je naar rechts stuurt, hoor je het dan aan de linker of rechter kant?

Hoor je het ook als je over een drempel rijdt? Dan zou het ook een gebroken veer kunnen zijn.

Nee. Niks te horen als ik over drempels rijd.

Maar volgens mij is het weer weg, want hoorde vandaag niks.

@juruca: borgclip omhoog duwen, dan kan je aan t moertje draaien. Kijk van te voren welke kant hij op gaat.

Trommel moet heeeeel iets slepen op de remschoenen. Dan is deze goed afgesteld....

@Jaime wrote:@juruca: borgclip omhoog duwen, dan kan je aan t moertje draaien. Kijk van te voren welke kant hij op gaat.

Trommel moet heeeeel iets slepen op de remschoenen. Dan is deze goed afgesteld....

@Jaime, Ok, Thx! :thumb

Gaan we proberen.

Wat is dan het nadeel als de remschoenen iets verder van de trommel afstaan ?

Eindelijk begonnen aan de draden t.b.v. de elektrische spiegels, miste nog het relais en alle draden binnenin, vanaf de deurstekkers (deze had ik inmiddels compleet sinds ik de spiegelschakelaar binnen had).

Via marktplaats de bedrading van relais tot aan de deurstekkers weten te bemachtigen, daarvan vandaag de deurstekker aan de bestuurderskant vervangen (van 13 naar 19 draden). Zo voorkomen dat ik draden moest trekken, nu origineel via de deurstekker.

Ga er later weer mee verder (doe het in wat avonduurtjes), moet wel leuk blijven :angel .

Heb er na de verwarmde zitplaatsen nu weer officieel een optie bij, originele elektrisch verwarmbare spiegels, via de originele deurstekkers incluis de daarvoor bedoelde zekering van positie 17.

In totaal over 2 avonden verdeeld (donderdag en vrijdagavond) er zo'n 3 uur mee bezig geweest, een haastklus was 't niet..maar met succes :afro ! Eindelijk goed zicht in de spiegels bij regen, ook hebben de spiegels nog nooit zo goed afgesteld gestaan :angel .

Het duurde even voordat ik alle onderdelen had, en heb er een tijd niks aan gedaan, maar vond het al met al een leuke en vooral betaalbare klus. Ik ben nu wel benieuwd naar wat deze optie af fabriek gekost heeft..iemand die dit weet of toevallig de prijslijst heeft liggen?

Afscheid genomen van de corsa, gaat deze week uit elkaar. Eergisteren mijn nieuwe bolide opgehaald. Een bmw e36, van jongs af aan al gek op dit type en de perfecte auto in mijn ogen.

Hij rijdt heerlijk en is precies mijn smaak, op de iets wat te grote vleugel en velgen na, in de loop der tijd originele m vleugel erop (dan is hij compleet M uitgevoerd) en een dakraam spoilertje! En een keer kijken naar motosport velgen.

Sorry jongens, in ieder geval enorm bedankt voor alle hulp en tips de laatste paar jaren!!

Hier wat foto's voor de geïnteresseerde:
a2umybuh.jpg

a8apejy6.jpg

retary2y.jpg

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Terug
Naar boven