• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Hallo ik ben nieuw hier en heb sinds 1-3-2015 een corsa b type Paars van kleur.

Gisteren begonnen met waxxen en cleanen en vandaag ook eigenlijk weer,maar wat een effect zeg met toen ik hem net had,morgen lampjes nakijken teminste zometeen ff kijken int donker.

ik las hier dat er ook lampjes zijn in kleuren (dashboard),ik zou graag alles blauw hebben maar waar kan ik die die kopen ?

Hoop ik hier ook foto,s kan toevoegen van hoe de update loopt elke dag maar ben er nog niet uit hahahahaha

Gr Ron

@darkie wrote:Hallo ik ben nieuw hier en heb sinds 1-3-2015 een corsa b type Paars van kleur.

Gisteren begonnen met waxxen en cleanen en vandaag ook eigenlijk weer,maar wat een effect zeg met toen ik hem net had,morgen lampjes nakijken teminste zometeen ff kijken int donker.

ik las hier dat er ook lampjes zijn in kleuren (dashboard),ik zou graag alles blauw hebben maar waar kan ik die die kopen ?

Hoop ik hier ook foto,s kan toevoegen van hoe de update loopt elke dag maar ben er nog niet uit hahahahaha

Gr Ron

http://www.steve010.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ebay.nl

Google.nl

Even behandeld met Collinite vaste wax...

oqgjsg.jpg

15fg2l5.jpg

Dikke RVS Fox uitlaat van voor tot achter, 17"Dotz, Dunlop Sportmaxx banden, Irmcher voorbumperlip, zijwindschermen van Climair.

6zv5lk.jpg
zijwindschermen gemonteerd van Climair.

sne0pg.jpg
let op de raamstijlen heb ze in kleur auto laten spuiten ook dak stijl beter en makkelijker schoonmaken en geen witte uitslag meer zie ook windscherm portier.

Mooie C! Al vind ik de velgen net iets te fout :oops: Vind velgen met meerdere kleuren nooit zo mooi...

Heb zelf vandaag de grote Hifonics sub uit de Corsa gehaald en vervangen door een 400w RMS JBL subje. (Een subwoofer behoort eigenlijk ook tot de foute categorie :mrgreen: )

Hoewel de Hifonics gepoort was en harder ging, vind ik deze strakker klinken.

5ZNk64F.jpg

Lange tijd stil..tijd voor wat onderhoud!:

DSC_0006_zpsnjtmcy3w.jpg

*Benzinefilter

*5L GM 5W30

*GM oliefilter

*Forté Motor Flush x2

*Forté Top End Treatment

*Forté Seal Conditioner

*Nieuwe Caterplug en ring

Ik ga flushen met olie van de Action, daarna weer aftappen en dan pas nieuw filter en olie. En Top End Treatment met Seal Conditioner toevoegen.

Doel van de Motor Flush is vooral om de olie wat meer richting vloeibaar goud te hebben ;) , i.c.m. de Top End Treatment de licht aanwezige tik wellicht te elimineren (indien vervuiling van de klepstoters de oorzaak is). En aansluitend de Seal Conditioner om de seals weer een boost te geven.

DSC_0007_zpsubmh71zf.jpg

Verder nog nieuwe Flat Blades gemonteerd, voor de spotprijs van €10,19 inclusief verzending vanuit Engeland (eBay). Heb ze er nu een weekje op zitten, en regelmatig gebruikt. Tot nu toe doen ze in ieder geval niet onder voor de Bosch variant (welke ik hiervoor had).

Nieuwe Bosch FR6DC bougies zijn onderweg, alsook een nieuw interieurfilter.

mag ik vragen hoe die advertentie heet van je ruitenwissers op ebay? moet zelf ook nog nieuwe hebben en heb via ebay al een paar keer gezocht naar flatblades maar zo goedkoop ben ik ze nog niet tegengekomen :thumb

Gelijk heb je :thumb .

Nog wat spul binnen gekregen;

DSC_0016_zpsyjwjdi00.jpg

DSC_0015_zpszwpdcppi.jpg

Gister alvast de zeer tijdelijke Action olie erin gedaan.

Nu eerdaags flushen etc.

Thnx :thumbup motor loopt ook stukje fijner naar mijn idee nu.

Kleur olie lijkt wel zonnebloemolie nu :D , en heb er toch alweer een kleine 200km op zitten.

Weer een andere kleine mod, maar lekker om te hebben met de zomer voor de deur:

DSC_0027_zpsq7er8mof.jpg

DSC_0029_zpsslsovydd.jpg

DSC_0043_zpsbtiphje8.jpg

DSC_0040_zpsvkfyrrwd.jpg

Zonnebrilhouder van een Corsa C, voor de geïnteresseerden:

DSC_0044_zpsrwc2e4qf.jpg

Hele kleine aanpassingen voor moeten doen, max. 2 minuten werk.

Ja toch, hier in Nederland te krijgen €13,50 ex. €8,50 verzendkosten.

Maar dacht dat moet goedkoper kunnen, dus hier in Engeland uitgekomen, €13,73 inclusief verzending!

Dag allemaal,

Afgelopen maanden volgende aan de auto gedaan:

• Ruitenwissers Bosch aero twin, voor en achter

• Vloer matten set gekocht Opel dealer

• Brodit telefoon houder geplaatst

• Subframe gelast

• Stuurhuis vervangen

• Homokineet links

• Aandrijf as hoes links, versnellingsbak kant

• Remschijven voor ( geventileerd )

• Remblokken voor

• Stabilisator stang links

• Stabilisator stang rechts

• Uitlaat midden demper

• Uitlaat eind demper

• Uitlaat klem eind demper

• Remschoenen achter

• Bitec spuitbussen 4x

• Subframe zwart gemaakt met verf

• Uitlijnen banden

• Accu opgeladen

• Gordel bestuurderskant is ingesmeerd

• Water pomp

• Thermostaat

• Draag armen links en rechts

• Verlichting dashboard

• Verlichting kachel paneel

• Stadslicht lampjes vervangen

• Olie ( 5W40 )

• Olie filter

• Lucht filter

• Interieur filter

• Brandstof filter

• Bougies

• Brandstof toevoeging ( reiniging van injectors ).

• Koel vloeistof

• Rem vloeistof verversen

• Multi riem

• Paravan vervangen ( oude is gescheurd )

• Sierstrip wielkast rechts voor vervangen ( oude is beschadigd )

• Roosters kachel gemaakt

• Inspectie / service interval reset uitgevoerd

• Airco getest op lekkage, gereinigd en gevuld ( certificaat ) 650 gram

• Batterij sleutel vervangen

• Auto showroom klaar gemaakt. Binnen en buitenkant gereinigd. Waxoyl behandeling

Al met al, auto destijds eind vorig jaar gekocht maar dit allemaal eraan gedaan.....

Gelukkig voor een leuke prijs alle onderdelen goedkoop kunnen inkopen. Anders was het een dure aanschaf geweest.....

Maar blij dat de Corsa C weer helemaal top is.

vanavond komt alleen een Opel monteur langs voor het nakijken van een getik bij koude motor. Waarschijnlijk de klepstoters?

Groetjes

Terug
Naar boven