• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Ah ok, dat had ik al eerder gehoord ja!

Is het niet gevaarlijk om dan auto te rijden? of hoe ervaar je dat?

naja, het kan zijn dat je natuurlijk 'niet beter weet' omdat je vanaf je geboorte al doof was..

:thumbup

origineel gepost door fulldownloadz

sorry mij nederlands soms niet zo bed omdat ik ben doof he!!

en morgen afspraken voor bumper laten spuiten!! verder is al nieuwe onderdelen vervangen!! dankzij van haar oom!! binnenkort ook led achterlicht aanpassen!!!

aah ok

nu begrijp ik het :thumbup:thumbup:thumbup

ja bijna iedereen... maar ja doof is wel altijd moeilijk om te leren enzo.. omdat hoor allemaal niks he! alleen moet gebaren gebruikt.

en ja zal ik wel foto maken als die allemaal klaar is

origineel gepost door koekwous

met respect hoor, maar waarom is typen lastig bij doofheid? Ben benieuwd naar het resultaat :thumbup

Lijkt me inderdaad dat je dan extra goed moet kunnen schrijven (bijvoorbeeld brieven omdat je niet kan bellen...) om bepaalde dingen duidelijk te maken.

Maar wel balen dat je schade hebt. Succes met de reparatie!

Dat is van de ene kant wel zo, maar wij kunnen met praten horen of een zin goed loopt of niet. Dat kan niet als je doof bent, dan moet je eigenlijk met woorden gaan gokken.

om 13.00 naar Assen toe tuffen met de Corsa C en daar wat punten laten fixen bij de garage!! piepend stuur, trillen bij 50/60km/h en krakende veren =)

vandaag het nieuwe motorblok uitgebouwd uit een corsa a gsi de motor is een 1.6 8 klepper irmscher uitgevoerd met 92000 echte km ,dus die komt binnenkort in mijn b-tje ik heb dus de motor motorkabelboom en computer en versnellingsbak.ken nie wachten dat ie erin zit denk dat ie gaat vliegen hahahaha.

Naar garage geweest!

Daar zijn de achterwielen gebalanceerd, de voorwielen is de remmerij los geweest... remblokken zaten muurvast!

Bijgeslepen - ingevet - terug gemonteerd..

Rechtsvoor was me stuurhoes kapot, die vervangen...Homokineet donderde gewoon los eruit!bleek een borgring te missen dus die ook geplaatst!

Nu weer lekker zorgeloos door tuffen!king:

Oh en de topspeed van me nieuwe auto getest :wub:wub

Wat delen "under the hood" schoongemaakt en morgen mijn kop terug van de revisie!

Opbouwen geblazen, maar word volgende week passs, ding staat / hangt er maar zielig bij haha :( ..

Foto-URIWFYNT.jpg

Foto-KIUYX8PJ.jpg

Onder mijn corsa-a (c2.0xe) rondom Zimmermann sport remschijven met ebc-greenstuff remblokken gemonteerd en ik kan vertellen dat het zeer goede stoppers zijn:D

Weekje terug alweer trouwens.

regelbare interval van een Omega-B in min combo gebouwd.

dus de VW regelbaar relais eruit.

100_2650.jpg

en omega relais erin:

100_2670.jpg

Hendel aangesloten na aanpassing stekker wisser hendel

100_2629.jpg

en afgebouwd:

100_2683.jpg

heb nu dus:

hendel wisser met werkende regelbare interval (Omega-B):

100_2680.jpg

Werkende Cruise Control hendel:

100_2679.jpg

Willem

ik ben ff bezig geweest met de corsa..:fy1

:hmmz gisteren er achter gekomen dat mijn brandstofpomp niet draait als ik het contact aanzet.. en moet dan doorstarten 2x en dan slaat ie aan..

ook als ie maar een uur stil staat.. :hmmz morgen is gaan meten.. het regent NU.. :fy1 denk dat ik op zoek ga naar een andere pomp..(weer)

maar als ie nu kapot is neem ik een walbro.. 3e pomp al sinds de inbouw van c20xe..

@ wim v6.. :jerry das een goed idee.. :thumbup :hmmz vooral met het slechte weer opkomst.

Zonet me interieur is even goed gereinigd!

Begonnen met de hele boel met APC (all purpose cleaner) af te nemen omdat ik vermoed dat het Poetsbedrijf van de dealer het interieur behandeld heeft met zo'n siliconen spray..

Daarna het hele dashboard + deuren + middenconsole & handremstuk behandeld met Poorboys World Natural Look!

Geeft een mooie nieuwe look aan je plastic zonder dat het die debiele glans heeft! en ruikt ook nog is lekker en blijft lang zitten! en als kers op de slagroom is het nu erg makelijk schoon te maken, stof is er nu zo af!

HPIM1485.jpg

HPIM1486.jpg

HPIM1488.jpg

Wou de auto eerst ook gaan wassen + zuigen + ramen behandelen en de trims in de trim restorer zetten..

maar natuuuurlijk wou dat stomme weer niet mee werken :(:kewlpics

nou heb vandaag me auto gewassen, en in de wax gezet.

dat is echt een tijd rovend karweitje. maar dat heb ik wel voor me corsatje over.

en een kort vraag: hoe plaats foto's bij je reactie?

of iemand dat wil mailen naar me!!!

vandaag en gister bezig geweest met het plaatsen van mn schroefset, was een hele klus maar tis gelukt:D

alleen andere bandjes voor omdat die aanlopen tegen mn veer, en achter omdat ze gewoon versleten zijn.

bandjes komen vandeweek binnen dus nu maar op zwart stalen velgen rijden.

hij moet ook nog uitgelijnt worden want t rijdt nu voor geen meter, stuur staat scheef en beide voor wielen staan net iets naar buiten gedraaid. dus zodra de bandjes binnen zijn, de oz'tjes er weer onder, de voorkant nog een stukje omlaag en dan laten uitlijnen!

als het klaar is komen er wel foto's ;)

De distributie riem, waterpomp en multi riem vervangen inclusief alle loop, geleide en spanrollen. Wat een klus voor iemand die niet dagelijks sleutelt. De Distributie riem was zo vervangen maar voor ik de motor steun verwijderd had om de multiriem spanrol te wisselen. Het hielp ook niet mee dat de corsa stuurbekrachtiging en airco heeft.

de dayline's der eindelijk maar eens erin geknalt, had het al eerder willen doen maar toen was het nog te lekker weer :P :jerry

SNC00255.jpg

Yoo Mat, heb ik wel 1 liggen, was werkend uit mijn oude 2.0 16v Corsa B gekomen..

U2U maar als je die nodig hebt!

origineel gepost door mattemaker

ik ben ff bezig geweest met de corsa..:fy1

:hmmz gisteren er achter gekomen dat mijn brandstofpomp niet draait als ik het contact aanzet.. en moet dan doorstarten 2x en dan slaat ie aan..

ook als ie maar een uur stil staat.. :hmmz morgen is gaan meten.. het regent NU.. :fy1 denk dat ik op zoek ga naar een andere pomp..(weer)

maar als ie nu kapot is neem ik een walbro.. 3e pomp al sinds de inbouw van c20xe..

@ wim v6.. :jerry das een goed idee.. :thumbup :hmmz vooral met het slechte weer opkomst.

Terug
Naar boven