• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

lekker op me dooie akkertje aan het toeren gegaan om te kijken of mijn problemen met de ontsteking zijn opgelost. Toen het MM lampje aanging naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats gegaan paperclip toegepast en TADA! code 35 de stappen motor!, dus morgen schoonmaken of vervangen we zien wel.

met de Combo geragt, maar de drijfstanglagers willen niet harder kapot als ze al zijn Gloeiende...

knakkelt al lekker, maar alleen in deellast...

Willem

weer verder gegaan met me 2din project.

tid verplaatst naar de plek van de aude radio.

12012012220.jpg

12012012218.jpg

12012012217.jpg

morgen even bij de opel langs voor alle lampjes.

Vandaag een nieuwe hemel geplaatst in de corsa. Oude was door lekkage helemaal smerig en de nieuwe stond voor weinig vlakbij te koop!

@corsabc20xe Ziet er toch wel apart uit. Je mist nu alleen de kachel in het midden. Mis je eigenlijk weinig aan dus.

@corsabc20xe wrote:weer verder gegaan met me 2din project.

tid verplaatst naar de plek van de aude radio.

12012012220.jpg

12012012218.jpg

12012012217.jpg

morgen even bij de opel langs voor alle lampjes.

Kan je er misschien niet beter een "HOW-TO" van maken?

Zou handig zijn naar de andere Corsa B rijders die het overwegen om dit ook te doen.

Onder andere mezelf.

mijn auto is gisteren vlekkeloos door de apk gekomen!

heb er bijgezegd dat de c bij de eerste keer koppeling intrappen na het starten de toerenteller richting de 3000 toeren gaat.

maar heb dat probleem nog steeds soms. garage heeft toerental afgesteld en gasklephuis schoongemaakt.

ook bleef mijn airbag lampje soms branden. op de bon stond: kabelstoel verlegd? maar probleem is er nog steeds, dus morgen daarvoor weer terug.

wil natuurlijk wel een lekker kussentje als ik een aanrijding zou krijgen :wub

Vandaag begonnen met het zwart spuiten van de bumpers, bij mn vorige auto had ik het met motip gedaan maar die troep koop ik nooit meer. Valt er na een aantal maanden af. Ik ben nu begonnen met innotec black body paint met als ondergrond de innotec repaplast primer:

oud:

Nieuw, let even niet op het sop en de roest op de achterklep ;)

Zag net het zonnetje even doorkomen dus heb ik t corsatje even lekker gewassen... En blinken dat ie doet :-) zelfs nog staan praten met twee oudere heren die het een wonderlijk mooie auto vonden :D echt leuk die reacties

Grt steven

Dank je, tis wel een stuk beter nu inderdaad. Tip, gebruik alstublieft niet die motip rommel als je van jezelf houdt.

De innotec bussen zijn in principe goedkoper, alleen de primer is even schrikken met 22 euro voor een bus, maar ja daar heb je er toch maar 1 van nodig.

Ik heb het besteld bij een watersportzaak, is bijna nergens te krijgen voor particulieren.

Tot een jaar of 7 geleden heb ik de kunststofranden regelmatig geboend met zwarte Turtle Wax. Daarna niet meer. Goed spul. Ondanks de lange tijd dat ik het niet meer gebruikt heb, zijn de kunststofranden nooit meer uitgebleekt.

@BlackDevil wrote:Tot een jaar of 7 geleden heb ik de kunststofranden regelmatig geboend met zwarte Turtle Wax. Daarna niet meer. Goed spul. Ondanks de lange tijd dat ik het niet meer gebruikt heb, zijn de kunststofranden nooit meer uitgebleekt.

Ik gebruik het nog steeds en absoluut topspul :thumbup

Ik doe het altijd met zonnebloemolie ;). Doet een aantal maanden z'n werk, daarna weer even opnieuw aanbrengen. Bij garagebedrijven doen ze het vaak met diesel, omdat dat simpelweg voor handen is.

Geld meer voor diesels, zonder diesel draait de pomp ongesmeerd..

zo'n OPEL electropomp kan echt veel hebben, dat weet ik wel..

Ik pomp er tanks mee leeg, heb m wel een keer bijna 20 minuten vrijwel droog laten draaien!!! pomp doet t nog prima.

en wat vuil betreft, daar hebben we een Filter voor!!

Willem

Een goede avond, leuk dat je je hebt aangemeld op opel-forum,

maar dit is een vraag voor het astra gedeelte.

posting.php?mode=post&f=5

Ook vinden we het leuk, als je je voorsteld in het daarvoor geschikte forum:

posting.php?mode=post&f=30

Gr Peter

hele goeie avond

heb een vraag en ben blij als iemand me kan helpen

heb sinds 2 weken een opel astra gekocht bouwjaar 1995

me olie lampje blijf steeds knipperen

heb de olie ververst boucies vervangen olie filter vervangen luchtfilter vervangen en ook de oliedruk sensor vervangen

dus heb geen idee wat het kan zijn??

kan iemand me helpen graag

Terug
Naar boven