• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Had al een tijdje last van piepende remmen, vooral bij stadsverkeer. Wat was nou het geval, de hele remblokken waren op en schijven waren hetzelfde. Volgens de garage had m'n auto nog de eerste set schijven, knap na 126.000 km :shock:

Dat klopt, de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk bij de vorige keer gedacht ik vervang alleen de blokken en laat de schijven nog even lekker zitten i.v.m. de kosten. Want ze waren echt helemaal op :mrgreen:

@tamiya wrote:Dat klopt, de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk bij de vorige keer gedacht ik vervang alleen de blokken en laat de schijven nog even lekker zitten i.v.m. de kosten. Want ze waren echt helemaal op :mrgreen:

Okee, naja wat mot dat mot he...

heb je geventileerd?

@TeamWest wrote:@Corsake61 wrote:@ Team West:ik zat al een hele tijd te denken om dit te doen met 1 verschil dat men dakantenne is verwijderd + het smalle stukje van de kofferklep net voor de spoiler staat ook in carbon.Wat betreft jouw deurpanelen(calibraparts),die inspiratie heb ik bij jou komen lenen.Maar daar moet ik nog aan beginnen.

Cool :afro , it's all good.

Zitten de gaten voor de ruitensproeiers in de motorkap, en de antenne op het dak er nog wel?

Zorgt dit niet voor een vervorming van de carbonfolie op die plekken?

En je hebt geen behoefte aan radio ontvangst? (luister zelf ook eigelijk geen radio, meer AUX, maar wilde het toch werkend hebben)

Maar dat stukje achterklep, goed bedacht! Lijkt het dak nog net wat langer :thumbup !

Gaten zijner nog maar heb er doppen in gezet en de folie is eronder gewerkt.Ik heb een plakantenne boven men binnenspiegel.En radio luisteren doe ik ook bijna nooit,meestal usb.

Wat betreft dat stukje op de achterklep,inderdaad lijkt het dak wel langer.

Vandaag nieuwe lampen gestoken,daar er 1tje de geest had gegeven.Nu heb ik er met Xenongas en geven inderdaad meer lichtopbrengst.Meteen ook maar de mistlampen voorzien van deze met xenon gevulde lampjes en het resutaat vind ik echt goed.Superwit.Volgend word witte SMD twistlocks in dash zetten.Ach ja,ook de nummerplaat verlichting zijn nu 2 miniledjes.

Klinkt goed, heb je daar ook foto's van?

Zijn het zulk soort lampen, qua hoe ze eruit zien?:

blogpost.jpg

Een heeeel eind opgeschoten, bijna alles weer op z'n plek!

Gaskleppie schoon en weer op zijn plek,

2e gedeelte van de inlaat met nieuwe pakking op zijn plek,

EGR klep (niet afgedopt) op zijn plek,

Bekabeling morgen doen & 1e gedeelte van de inlaat op zijn plek maken.

Er alvast op gelegd om te voorkomen dat er weer wat in flikkerd :P

foto0240.jpg

Nog ff de zwartgespoten remtrommels:

foto0235.jpg

@Corsake61 wrote:@TeamWest wrote:Klinkt goed, heb je daar ook foto's van?

Zijn het zulk soort lampen, qua hoe ze eruit zien?:

blogpost.jpg

Yep,dat zijn ze.

Hmm, op zich goed idee..

Kan je meer zeggen over het merk en type, en waar te koop ? (misschien een linkje..)

Gr,

The Duke

Ik ben meer geïnteresseerd in de kleur van het licht, om te kijken hoe dicht de halogeenlamp nu de echte Xenon benadert.

Kan zelf niet meer zonder echte Xenon.

vandaag 15'' irmschers onder de corsa gegoot.

tevens donkere koplampen erin gebouwd:)

deze week 2 nieuwe bandjes halen (195-50-15)

volgende maand de APK:D

hierbij even de foto's van de afgelopen updates:

-irmscher (made by ronal) velgen. et 49. 15'' 6j. 195-50-15.

-smoke koplampen

-remus einddemper

-in de planning:

. elek ramen en spiegels.

. grotere remschijven voor (heb ik nog liggen)

b1107283.jpg

37bc7c3c.jpg

cac7aa03.jpg

67bf4c71.jpg

3610a12a.jpg

ben er zo wel blij mee. wieltjes vallen mooi in de kast. voor had hij lager mogen liggen, maar dat is nou helaas niet anders (40-30)

Terug
Naar boven