• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Vandaag een standaard x16xe afdekkap opgebouwd naar een mantzel exemplaar. Wegens het niet in huis hebben van epoxyhars ben ik maar begonnen met plexiglas, polyplamuur en een hoop schuurpapier.

Eerst de stukjes plexiglas erin gelijmd met pu kit:

Vervolgens 3 plamuur/schuur sessies:

Dan spuiten:

en zonet gemonteerd in de auto:

Als er glimmende verf overheen was gekomen had het nog wel wat strakker gemoeten. Ziet er toch weer strak uit!

vandaag ruiten geblindeerd na 10 pogingen zit het strak ook de achter ruit

wat een kut bolling zit daar in zeg :swear maar gelukkig zit het er op

:D

gisteren lederen interieur in gebouwd vandaag maar weer is verder gaan

dit is het interieur

dit zijn nog foto's van de oude corsa nu bezig met overzetten in de blauwe corsa

20111103_115312.jpg

20111103_115246.jpg

20111103_115143.jpg

20111103_114801.jpg

van zomerbanden :

2ijrw49.jpg

naar winterbanden :

1icyl4.jpg

vind de orginele velgen totaal niet opel waardig.

ga toch eens rond kijken of ik geen andere velgen voor een leuk prijsje op de kop kan tikken.

@2e-c14nz wrote:Zo, erg netjes hoor :shock: :thumbup :thumbup

Vandaag een andere koplamp stelmotor besteld, en weer verder zoeken naar een verlagingsset..

ze hebben bij hottuning mooie schroefsetjes voor weinig

moet je daar is kijken

ik heb vandaag andere gloeibougies gemonteerd omdat er 1 kapot was (met een stroomdraadje gekeken of hij vonkte en ze zo getest 1 voor 1) toen2 nieuwe speakers in de voor deuren gemonteerd omdat de oude vergaan waren en als laatste gibg ik wat oest op de achterklep onder het raamubber wegkrabben maar da werd een gaatje van 1 bij 1cm dit netje schoongemaakt en in de novorox gezte en met alu plamuur dich gemaakt en strak schuren beetje spuitplamuur erover nu enkel als ik vande week tyd heb een lakstift kopen en bij kleuren dan kan het weer even mee vind ik

die schoefsetjes van hottuning zijn voor de prijs kwaliteit verhouding top

mijn broertje heeft een setje onder zijn corsa zitten al 4 jaar en nogsteeds niet vast geroest

hij is ook minder stug dan mijn weitec set

dus ik ben er goed over te spreken

Net een prachtig Mantzel-kappie op z'n motor, en dan opeens de auto uit fatsoen...

Vind het toch knap dat je de complete veer zo van z'n plek af hebt gekregen. :wors

Succes met het vinden van een nieuwe auto :)

Vandaag de lokale garagehouder aan de pillen gekregen... Hij wilde wel eens weten hoe dat nou vooruit ging met een C20XE onder de kap... Dus is hij even meegereden, eenmaal de motor warm + 5km extra, en daarna het gaspedaal onderin...

De beste man is wel wat gewend, maar dit gaat buiten z'n boekje :P

Is maar goed dat het geen C20LET / 3.0 V6 was king:

Met 30km/uur tegen een tegenligger aan gereden. Was verblind door de zon. Helaas gebeurde het in een bocht en is het wiel dus in een sturende beweging tegen de ander aangekomen. Alles totaal afgebroken en de chassis balken zijn ook krom. Ik ga de auto maar strippen en in onderdelen verkopen. Morgen maar kijken naar een andere gsi, vind het toch wel leuke autootjes.

Toch voelt het wel kl*te, alle uren die je erin steekt met poetsen, wassen ed is allemaal in 1 klap verdwenen. Als je hem nou verkoopt ofzo rijdt hij nog rond maar dit is gewoonweg zonde.

Terug
Naar boven