• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

vanmorgen nieuwe apk erop gekregen tot 05-04-2013 in een recordtijd van 10 á 15 minuten was het klaar met de opmerking zulke corsa's b willen we wel vaker.... :thumb en dat voor een corsa van 19 jaar oud.

meteen goeie basis voor een c20xe die er voor de zomer inkomt te hangen..!!!

BPR

Me velg gerepareerd, geschuurd en opnieuw gespoten.

Me velg linksvoor liet lucht door en die moest gerepareerd worden. Alleen nog schuren en opnieuw spuiten.

Velgvoor.jpg

Velg rechtsachter geschuurd

Velg2.jpg

Klaar, nu alleen nog een passende bout vinden/kopen aangezien de vorige eigenaar de officiële kapot heeft gedraaid.

VelgNa.jpg

Hmmz, ik denk dat ik er dan inderdaad voor ga om het gaas te ditchen en er weer een origineel grilletje in doe. Ik vind de uitvoering met verlichting erin ook wel mooi dus even zien in hoeverre dat goed te doen is voor mij ;)

De lip blijft sowieso, ik vind hem niet heel bijzonder maar ook niet echt lelijk. Verder zit hij nogal flink vast dus bespaar ik mezelf de moeite.

Bedankt wat de velgen betreft, zijn ouwe 7 spaaks makjes.. moet alleen nog wat verzinnen voor de naafkapjes. Hebben ooit grote naafcovers opgezeten maar het type is niet echt te traceren :P

Begonnen met het roest weghalen van de GSi,

Rond de ruitenwisser opgeschuurd, en morgen verf halen,

Embleempjes (swing, 1.4i, opel en corsa) van m'n broer z'n corsa gehaald,

morgen ff lekker met sticker-verwijderaar aan de klooi en poetsen, ziet er veel strakker uit, vooral de achterklep.

project begonnen aan de corsa word opnieuw gespoten, andere motor enzo er in

vandaag de achterklep het slot en ruitenwisser er afgedaan en afgeplakt voor effe word nog dicht gelast en een elek motortje aangsloten dat ik de klep nog open krijg.

nu nog iets vinden hoe die vanzelf open gaat met krachtige pompjes denk ik (:

en nog de een deel binnen bekleding er afgedaan.

vandaag de 2 corsa`tjes (die van mij en van men ma) gewassen

geprobeerd om bij de corsa van men ma bluevisions te steken maar toen alles er in zat en ik wilde testen was er een die het niet deed, dat lampje eruit gehaald en eens gekeken en er zat gewoon geen gloeidraadje in... hij was niet afgebroken ofzo maar er zat niet eens een draadje in! :swear maandag maar naar de winkel om een ander lampje te vragen....

@ColinC wrote:Niet vandaag (geen weer voor) wel gisteren.. Beide achterspeakers vervangen voor Kenwood speakers.

A HELL OF A JOB... Man man man. Vreesde al het ergste toen ik wat berichten las.

Met het juiste gereedschap is het wel te doen. :swear

550834_444244068948365_205600407_n.jpg

Maar uiteindelijk zitten ze erin :)

Ook nog een gratis versterker en subwoofer van nicht gekregen. Maar dat laat ik door iemand anders aansluiten. :wors

Bleek ook nog tegen het stekkertje te hebben aangetikt want kwam er 's avonds achter dat ik zonder achterlicht reed. :angel

Hmm... Ziet er lastiger uit dan bij een 3 deurs. Jij moet alles helemaal wegslopen tot aan de achterkant aan toe. Toen ik mijn interieur wisselde had ik de speaker volgensmij vrij gemakkelijk mee kunnen pakken :P

offtopic: Heb je voor ook al andere speakers: Zoja welke & passen deze gewoon met verloopringen? Of heb je zelf moeten fabrieken?

@bleucorsaboy wrote:ik hoop niet dat die er uit komt te zien als de tr

ik hoop het ook niet ben vandaag aan het slopen geweest en 2 gaten ontdekt die ik nog niet wist

alles wat nog een beetje bruikbaar is gaat er af, de c14nz gaat er ook uit

en de rest naar de schroot :cry

Vandaag heb ik me interieur maar een LED transformatie gegeven. Ook het lampje bij het instappen is nu in deze kleur. 4 Ledjes sterk maakt een wereld van verschil. Binnenkort de tellerringen er maar opzetten :)

LEDDashboard.jpg

@Twouters wrote:Vandaag heb ik me interieur maar een LED transformatie gegeven. Ook het lampje bij het instappen is nu in deze kleur. 4 Ledjes sterk maakt een wereld van verschil. Binnenkort de tellerringen er maar opzetten :)

LEDDashboard.jpg

Ziet er leuk uit, wou dit ook doen kan alleen nergens meer de lampjes vinden.

Ben bang dat 1 van de ouders ze per ongeluk weg heeft gegooid :swear :swear

@Coiler wrote:Ziet er leuk uit, wou dit ook doen kan alleen nergens meer de lampjes vinden.

Dank je!

Dat is erg jammer aangezien deze lampjes 7 euro per 3 waren. Oftewel ik heb er nu ook nog 1 als reserve. Binnenkort op de sloop een nieuwe kabelboom of TID fixen voor mijn auto. Sommige kabels zijn erg broos geworden of hebben een breuk. Net zo als de kabel van me TID, hij slaat niet meer de tijd en datum op zodra deze word ingesteld (zie foto :P)

@Twouters wrote:@Coiler wrote:Ziet er leuk uit, wou dit ook doen kan alleen nergens meer de lampjes vinden.

Dank je!

Dat is erg jammer aangezien deze lampjes 7 euro per 3 waren. Oftewel ik heb er nu ook nog 1 als reserve. Binnenkort op de sloop een nieuwe kabelboom of TID fixen voor mijn auto. Sommige kabels zijn erg broos geworden of hebben een breuk. Net zo als de kabel van me TID, hij slaat niet meer de tijd en datum op zodra deze word ingesteld (zie foto :P)

Dat is vervelend, die van mij zie je sowieso niet met de lampen (hoop dat nieuwe lampjes dat verhelpen).

Ik had een setje gekocht met lampjes voor 24 euros dus ja zonde :cry

Terug
Naar boven