• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Klopt, en uit het bericht van 2e-c14nz maak ik op dat hij zelf LED lampen als vervangers voor de gloei heeft geïnstalleerd.

Op de aanhanger gemikt:

full.jpg

Gisteravond weer thuis gekomen na 2 weekjes Oostenrijk. Corsa heeft zich netjes gehouden, geen krimp :thumb

Alleen, tijdens het rijden kwam er op eens een klein beetje rook(echt 2 seconden niet langer) ter hoogte van het stuur te voor schijn. Precies tussen de airbag en het stuur in. Het stonk even naar oververhitte elektronica, maar daarna was het weer weg. Verder geen last meer van gehad, alles werkt ook nog steeds naar behoren. Uitlezen van de auto heeft ook geen resultaat opgeleverd. Wie o wie weet dit? Lijkt me niet echt gezond :wtf

@ tamiya:

Toeter doet het ook nog? Misschien dat er daar ergens op de 1 of andere manier kortsluiting is ontstaan?

Wel een vreemd verschijnsel iig..verbrande geur + rook moeten toch wel ergens vandaan komen :hmmz ..

Heb vandaag andere koplampen geïnstalleerd, Morette, de lenzen ge-smoked (met smoke-film). Ook losse knipperlampen gemonteerd:

uitxc.jpg

Knipperlampen uit..

aano.jpg

Knipperlampen aan.. (is met de volle zon er op, en de camera sluit misschien niet op het felste knippermoment.. zijn dus wel aardig zichtbaar)

Let wel, de auto is lange tijd niet gewassen :jerry ..!

@TeamWest wrote:@ tamiya:

Toeter doet het ook nog? Misschien dat er daar ergens op de 1 of andere manier kortsluiting is ontstaan?

Wel een vreemd verschijnsel iig..verbrande geur + rook moeten toch wel ergens vandaan komen :hmmz ..

Claxon doet het nog prima, vandaag even getest ;) Was net even aan het googlen, en bij VAG auto's blijkt het vaker voor te komen, daar is het de oorzaak van de sleepcontacten bij het stuur t.b.v. de claxon of de hendels aan het stuur(ruitenwisser en knipperlichten) waar dan wat vet/vloeistof bij komt. Daar zeggen ze dat het geen kwaad kan?

@trashmetal wrote:Heb me vandaag de pest gezocht naar een luchtmassameter voor een c16xe

alleen deze http://originalcarparts.nl/index.ph...mart&Itemid=34&vmcchk=1&Itemid=34" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen vinden

4881ee901062cca54cc3b8b949579685.jpg

maar deze lijkt in de verste verte niet op die ik er op heb

zo een als deze heb ik, alleen wil geen 2e handse riskeren gezien deze dingen best gevoelig zijn

http://www.getparts.nl/detail.asp?id=11642&pic=1#img" onclick="window.open(this.href);return false;

81bfdc722D6c132D49542Db8d52D617cfb8b922a012.JPG

weet iemand toevallig waar deze nog nieuw leverbaar zijn?

heb de meeste onderdelenleveranciers al gehad en ebay werkt ook niet mee :(

Niet in de onderdelen wereld te krijgen, Zeer schaars aan het worden, je kan de dealer eens vragen..

Willem

@wim-v6 wrote:@trashmetal wrote:Heb me vandaag de pest gezocht naar een luchtmassameter voor een c16xe

alleen deze http://originalcarparts.nl/index.ph...mart&Itemid=34&vmcchk=1&Itemid=34" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen vinden

4881ee901062cca54cc3b8b949579685.jpg

maar deze lijkt in de verste verte niet op die ik er op heb

zo een als deze heb ik, alleen wil geen 2e handse riskeren gezien deze dingen best gevoelig zijn

http://www.getparts.nl/detail.asp?id=11642&pic=1#img" onclick="window.open(this.href);return false;

81bfdc722D6c132D49542Db8d52D617cfb8b922a012.JPG

weet iemand toevallig waar deze nog nieuw leverbaar zijn?

heb de meeste onderdelenleveranciers al gehad en ebay werkt ook niet mee :(

Niet in de onderdelen wereld te krijgen, Zeer schaars aan het worden, je kan de dealer eens vragen..

Willem

Is bij de dealer nog te krijgen ben je wel meer dan 400 euro kwijt :shock:

Vandaag de caravan op gehaald. Andere jaren Astra J 1.7cdti ervoor, en nu Corsa B 1.2 16v, is even wat anders, maar het komt best vlot vooruit :thumb

DSC_0122-2.jpg

DSC_0105-1.jpg

DSC_0107-1.jpg

de corsa 40/30 verlaagd met een wegligging set van ap. veren en demper dus.

het is een fijn setje. wel een hobbelbak geworden, al is het lang niet zo erg als een schroefset die ik op mijn g had (v max)

het is goed te doen zo, ook over klinkers, je wordt niet door de auto heen geschud zegmaar.

DSC_0309.jpg

zo was het:P

Ziet er strak uit :thumb. Lijkt mezelf ook nog wel eens wat, maar qua praktisch oogpunt vind ik het niet ideaal. En de comfort vind ik juist in de Corsa, voordat het een kleine auto is, zeer goed.

P.S. Mooi setje velgen maakt je auto af ;)

Terug
Naar boven