• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@ Robert_corsa

Grappig, heb afgelopen woensdag dezelfde set gemonteerd. Was mijn eerste ervaring met aftermarket veren en twas even wennen over de klinkers hier. Ook de snelweg is wat gehobbel. Maar dan pak je de op en afritjes en mark je dat hij toch wel erg lekker door de bochten vliegt (met draagarmbrug en veerpootbrug).

Vind het een mooie set voor het geld

Eindelijk de 17 inch velgen in de eerste lak gezet :thumb

Een dezer dagen het zilver erin.

d2ef9fedc47a3650c6f74c1357c9509b.png

Alvast gekeken of het staat.

dd418fc5e9fb120298762f9afe2069c7.png

Tigra a versnellingspook erin gezet. Deze is een stukje korter dan orgineel. Dus gevoelsmatig korter schakelen. Nette antenne voet gehaald, dit alles voor 10 euro;-)

Gisteravond ontdekt dat er dus op de Opel CruiseControl motoren een aansluiting zit voor Cruise Control controle lampje

Bij mijn Combo licht er nu een mooi rood lampje met een Katalysator erop op als ik de CC inschakel..

Willem

Vet, :) zou dit ook mogelijk zijn bij een corsa C met BCM ?

Vanavond toch maar weer eens in de TIS rond struinen of ik iets kan vinden, heb vast wel ergens een positie vrij in mijn tellerklok :D

Ik heb de afgelopen paar dagen aan de corsa

de distririem en waterpomp vervangen

vorige eigenaar had de koppakking vervangen nieuwe dbriem geplaatst

maar de waterpomp laten zitten :swear

ook heb ik de bumper en grill van de corsa sedan er op gezet

en grondig gewassen...

img6672.jpg

Zo kan het dinnetje weer vooruit

Chassis en Plaatwerk:

Chassisdelen en dorpels:

- Kneiterhard

Plaatwerk:

- Roest bij achterwielrand / Overdorpel laadbak (dorpel zelf nog 100% in takt) door

- Roest motorkap

- roest Dakspoiler, al lekker op weg

- hier en daar een plekkie

- 1 witte achterdeur

- Lak Dof

Onderstel en Remmen:

- Schokbrekers Rondom versleten

- Achterremmen Rem al bijna 2jaar op de nagels van de voering

- Draagarm rubbers voor versleten

- trekstang rubbers voor versleten

Motor en Bak:

- Schakelt goed

- Motor tot op het bot versleten (Drijfstanglagers Zeer goed hoorbaar in deellast / olieverbruik meer dan 1 liter op 1000km)

Interieur:

- afgeleefd, op de stoelen na, zijn nette astra GSi stoelen

- Asbak: Ja en VOL :D

Opties:

- Centrale Deurvergrendeling

- Getint glas

- meegespoten voorbumper

- links + Rechts Airbag

- Stuurbekrachtiging

- - EVT Cruise control

- - EVT Regelbare interval Omega-B

Willem

gister de led achterlichten donker gespoten met motip backlightspray

Oud:

20120724_125938.jpg

Nieuw:

20120813_175729.jpg

Heb de knipperlichten op de zijkant ook maar meegepakt maar heb hier geen foto van.

tijdje terug tijdens het afrijden van de parkeerplaats op een festival de bumperlip eraf gereden.. (was een grote modderpoel en er waren zelfs geparkeerde auto's tegen elkaar geschoven :shock: daarvan gelukkig geen last gehad) Toen bij de sloop 2 andere gehaald en onder elkaar geplaatst, waardoor hij nu wat lager bij de grond ligt:)

20120724_130143.jpg

Eergister ook nog wat gaatjes in het luchtfilter geboord. Wilde eerst een open luchtfilter maar verwachtte te veel warme lucht in de inlaat (omdat hij open is,, duuh) en daarom wat gaten gemaakt aan de onderkant en de kant die van de motor afwijst. beide kanten 5 gaten a 10mm. Je kunt het nog veel gekker maken, maar nu heeft hij een lekker beschaafd grommetje als je m goed op z'n staart trapt. Gasrespons lijkt ook ietsje beter geworden te zijn. :jerry

Ohja, heb er ook nog een dodehoekspiegeltje opgezet:P Veiligheid boven alles, en voor 2 euro een hoop extra zicht in mijn linkerspiegel.

Heb wel nog een vraag. Klinkt misschien stom maar heeft iemand ervaring met backlightspray spuiten over de achterruit? Aangezien ik niet zo'n held ben met folie vroeg ik me af of dit mogelijk is, Heb toch nog genoeg van het spul.

Vandaag een setje DOTZ 02 kunnen ruilen voor de Corsa.1tje heeft hele lichte stoepschade en voor de rest hebben ze allemaal zoutschade.Bedoeling is om de velgrand gepolierd te krijgen en het hart metaalzwart te zetten.

Deze zijn 4x100 7x15 ET38.Volgende week beginnen aan de velgranden netjes te krijgen.

En hopen als ze klaar zijn dat ze passen.

Even wat pic's:

12080032.jpg

12080034.jpg

12080033.jpg

Terug
Naar boven